آمده‌ایم تا دل مردم را شاد کنیم

آزادکاران ایران برای کسب عنوان قهرمانی و شاد کردن دل مردم در جام‌جهانی امریکا تمام تلاش خود را می‌کنند. اعضای تیم‌ملی کشتی آزاد برای حضور در این رقابت‌ها به آیووا اعزام شده‌اند و به‌رغم تأخیر در صدور ویزا همه نفرات خود را به امریکا رسانده‌اند.
این رقابت‌ها شب گذشته آغاز شد و جدال اصلی بین تیم‌های ایران و امریکا بر سر کسب جام قهرمانی است. حضور شاگردان پژمان درستکار در جام ۲۰۲۲ علاوه بر بحث‌های فنی و رقابت همیشگی کشتی‌گیران ایرانی و امریکایی از بعد سیاسی نیز بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد. این مسئله در نشست خبری پیش از شروع مسابقات کاملاً مشخص بود. با اینکه مسئولان برگزاری جام‌جهانی امریکا نسبت به مطرح نکردن پرسش‌های غیرورزشی تذکر داده بودند، اما خبرنگار شبکه صدای امریکا به این مسئله اهمیتی نداد و از دو ورزشکار ما در خصوص اتفاقات ایران سؤال کرد.
کامران قاسمپور، ملی‌پوش وزن ۹۲ کیلوگرم، اما به این پرسش سیاسی پاسخی ورزشی داد: «در همه کشور‌ها موضوعاتی پیش می‌آید و در کشور ما هم یکسری مسائل پیش آمده است. وظیفه ما ورزشکاران، ورزش کردن است و اینجا نماینده مردم ایران هستیم و آمده‌ایم که دل مردم را شاد کنیم. از جنس مردم هستیم و جزو مردم و میلیون‌ها ایرانی حساب می‌شویم که در ایران زندگی می‌کنند. قطعاً هر خوبی و خوشی که وجود دارد برای کل مردم ایران است و اگر بدی و اتفاقی باشد باز هم برای کل مردم است. امیدواریم همه ما و هر کسی که در ایران زندگی می‌کند بتواند از پس این مشکلات برآید. سفیران ورزش ایران هستیم و وظیفه‌مان ورزش کردن و کشتی گرفتن است. آمده‌ایم تا دل مردم و هموطنانمان را شاد کنیم. ان‌شاءالله این اتفاقات هم به زودی حل شود و هم مردم و هم جامعه ایران به آرامش برسند و دل همه هموطنان در هر جای دنیا و در کشور شاد باشد.»
رحمان عموزاد، آزادکار قهرمان ۶۵ کیلوگرم جهان نیز شادی دل مردم را مهم‌ترین هدف خواند: «خدا را شکر می‌کنم که توانستم مدال جهانی را کسب کنم. خودم می‌توانم رقیب خودم باشم. به دنبال رکورد خاصی نیستم و فقط می‌خواهم بهترین خودم باشم و مدال‌آوری کنم. بالاترین لذت برای من این است که دل مردم کشورم را شاد کنم و از این موضوع لذت ببرم. آمده‌ایم بهترین خودمان باشیم. از جان مایه می‌گذاریم و تمام تلاشمان را برای قهرمانی می‌کنیم تا دل مردم کشورمان را شاد کنیم. ما همه سرباز کشورمان هستیم و از جان و دل مایه می‌گذاریم.»