مماشات با محارب، نافی زندگی و امنیت مردم است

فعالان تشکل‌های دانشجویی با صدور بیانیه و اعلام مواضعی از برخورد قوه قضائیه با اغتشاشگران حمایت و درخواست کردند برخورد با اغتشاشگران ادامه‌دار باشد.
به گزارش فارس، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (دفتر تحکیم وحدت) با صدور بیانیه‌ای از اقدامات قوه قضائیه در جهت برخورد با اغتشاشگران حمایت و بر پیگیری جدی پرونده‌های بقیه مجرمان تأکید کرد.
در این بیانیه آمده است: آنچه این روز‌ها شاهد هستیم ورود جدی و سخت قوه قضائیه را می‌طلبد. چه جای مماشات با کسی است که ساطور قصابی به دست گرفته، محل عبور و مرور مردم را می‌بندند، به نیروی حافظ امنیت حین مأموریت حمله می‌کند و وقیحانه خود را محق می‌داند؟ بلاشک عدم برخورد درخور قوۀ قضائیه نتیجه‌ای نخواهد داشت؛ جز جری کردن افراد و بعضاً نامردم‌هایی که در پوشش مردم دست به ارتکاب جرم می‌زنند. عدم برخورد با آشوبچیان کف خیابان منافی جدی با آزادی، زندگی و امنیت عامه مردم جامعه است.
محمد مهدی نوینی‌فرد، دبیر کل اتحادیه مجمع اسلامی دانشگاه آزاد هم در گفتگو با فارس، گفت: ارعاب، محاربه، ایجاد وحشت و ترس در میان مردم، بر هم زدن نظم عمومی، مسدود‌سازی خیابان اصلی، چاقوکشی و حمل سلاح سرد و ایجاد جرح و آسیب به مأمور امنیتی از جرم‌های محسن شکاری بوده و قوه قضائیه باید اقدامات خود در برخورد با اغتشاشگران را ادامه دهد، این اقدامات قاطعانه نیز در جهت حفظ امنیت مردم باید استمرار داشته باشد.


امیر حسین رحمتی، مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران هم به فارس گفت: حکومت اسلامی باید داعیه‌دار اجرای عدالت در تمام زمینه‌ها باشد و از قوه قضائیه عاجزانه درخواست داریم مجازات وحوش اغتشاشگر را سرعت ببخشد. در حوادث اخیر به مردم و نیرو‌های حافظ امنیت ظلم‌های زیادی شد، به قدری که چند ۱۰ شهید برای امنیت ایران عزیزتر از جانمان غریبانه پر کشیدند.
رحمتی افزود: اغتشاشگران در حوادث اخیر به مظلومانه‌ترین حالت ممکن نیرو‌های حافظ امنیت را شهید کردند، امنیت جامعه را به هم ریختند و فردی دیگر خیابان را بسته و موجب وحشت و نا امنی نوامیس ما شده است، فردی دیگر فلان پایگاه نظامی را فلان مسجد را به آتش کشیده است و حالا عده‌ای برای مخلان امنیت هشتگ اعدام نکنید می‌زنند. این حرکت‌ها در هیچ کشوری قابل پذیرش نیست.
زهرا محمدی، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا نیز گفت: باید در نظر داشته باشیم هرعملی که انجام می‌دهیم، نتیجه‌ای دارد. نه فقط در اتفاقات اخیر، بلکه همیشه قانون و اجرای آن در جامعه وجود داشته‌است که هرجا هم این‌طور نبود، خود مردم معترض می‌شدند. وی افزود: کسی اگر برخلاف قوانین یک جامعه، مرتکب جرمی شود به‌حتم می‌داند که قرار نیست از آن چشم‌پوشی شود. این فعال دانشجویی تأکید کرد: رسانه‌های معاند الان به‌قدری افکار بعضی از مردم را تحت تأثیر و احاطه قرار داده‌اند که وقتی شخصی مرتکب جنایت می‌شود، با وجود این، از او دفاع می‌کنند و اغتشاشگران با هشتگ اعدام نکنید می‌خواهند به جنایتکاران هم مشروعیت بدهند. این فعال دانشجویی تأکید کرد: اول مجرم را بی‌گناه خواندند و حالا هم جرم را نادیده می‌گیرند، چه‌بسا اگر جلوی این جو رسانه‌ای گرفته‌نشود، جرم را تبدیل به ارزش هم بکنند.
محمدی افزود: فرد آگاه باید بداند، حکم این جرم‌ها نه فقط به خاطر شرایط حاضر، بلکه به‌طور قانونی همین بوده‌است، همان‌طور که سارق زورگیر مسلح اتوبان نیایش در تابستان هم همین‌طور محاکمه شد. چه‌شد که در آنجا مردم از این حکم خوشحال شدند و الان تصور می‌کنند باید با آن مخالف باشند؟ محارب قرار نیست کسی را کشته‌باشد، سلاح کشیدن، رعب و وحشت، ناامنی و قصد کشتن کفایت می‌کند. عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا در پایان گفت: به کسانی‌که همچنان اجرای این حکم را محل اشکال می‌دانند توصیه می‌کنم جرم محاربه و احکام آن را مطالعه کنند تا به آگاهی صحیح برسند. به‌واقع در نهاد هرکس میل به امنیت و آرامش وجود دارد و هرکس با کمی تامل و به دور از جریان‌های شکل‌یافته فکر کند، دلیل اجرای این حکم‌ها را درک خواهدکرد.