اعلام برائت از یک پزشک آشوبگر

ماجرای حضور یک پزشک در میان متهمان به شکنجه و قتل سید روح‌الله عجمیان در آشوب بزرگراه کرج- قزوین موجی از خشم و در عین حال شوک و ناباوری را میان مردم ایجاد کرده است. او از شکنجه شهید عجمیان به دست آشوبگران با گوشی فیلم گرفته است که فیلم مذکور در گوشی او موجود بوده و خود گفته که بدون منظور فیلمبرداری کرده است. او در دادگاه در پاسخ به قاضی که پرسید «شما به عنوان یک پزشک در صحنه جرم حضور دارید، اما به شهید عجمیان که روی زمین افتاده بی‌اعتنا هستید و به او لگد هم می‌زنید.» اعتراف کرد که «من قبول دارم از لحاظ پزشکی اهمال کردم...»، اما لگد زدن را رد کرد. گرچه همسرش اعتراف کرد که او به شهید لگد زده است. سایر متهمان پرونده هم به نقش حمید قره‌حسنلو در ضرب و شتم و شکنجه شهید اعتراف کرده‌اند. گفته می‌شود او از دراویش گنابادی است.
در جلسات دادگاه، حمید قره حسنلو پذیرفت که خلاف قسم پزشکی عمل کرده است. حالا، اما و پس از صدور حکم اعدام برای او، علیزاده طباطبایی وکیلی که به سیاست بازی شهره است، وکالت او را بر عهده گرفته و قصه جدیدی را ساخته که او در حال کمک به مجروحان بوده است. در حالی که خود این پزشک حتی در جلسات دادگاه هم چنین ادعایی نداشت.
روز گذشته ۱۲۰۰ پزشک با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان نظام پزشکی کل کشور، انزجار خود را از رفتار غیرانسانی حمید قره‌حسنلو اعلام کردند. در این نامه با اشاره به جنایت فجیعی که منجر به شهادت روح‌الله عجمیان شد، آمده: «دراین میان، حضور دو نفر در این شکنجه و قتل صبر، به نام‌های حمید و فرزانه قره‌حسنلو که پزشک و کارشناس آزمایشگاه می‌باشند، بر حیرت و درد و انزجار جامعه پزشکی افزود. اشتغال متهم مزبور به حرفه پزشکی و منافات رفتار و واکنش‌های غیر انسانی و غیر حرفه‌ای او با «سوگند پزشکی»، ما جمعی از اعضای جامعه علوم پزشکی سراسر کشور را بر آن داشت تا از شما به عنوان ریاست مهم‌ترین نهاد صنفی جامعه علوم پزشکی کشور، درخواست نماییم در جهت «حفظ شأنیت جامعه خدوم علوم پزشکی» و ترمیم چهره این حرفه مقدس در اذهان عمومی، برائت نظام پزشکی و اعضای این جامعه را نسبت به کنش و واکنش‌های حمید و فرزانه قره‌حسنلو و نیز اندک پزشک نما‌هایی که به دور از شرافت و اصول اخلاقی و درک انسانی، و بدون توجه به جرائم نامبردگان، از آن‌ها حمایت می‌کنند، در اطلاعیه‌ای عمومی به مردم اعلام نمایید؛ لذا از آن مقام مسئول اعاده حیثیت جامعه پزشکی، و از مقامات قضایی اشد مجازات برای عاملان این جنایت را، در هر لباس و صنفی و با هر سابقه‌ای خواستاریم».