گام بلند «مرد سایه‌ها» برای رسیدن به بهارستان

آرمان امروز، گروه سياسي: باتوجه به تحرکات اين روزهاي جناح‌هاي سياسي بايد گفت افراد موسوم به «دولت در سايه» که به نيروهاي حاضر در اطراف سعيد جليلي گفته مي‌شود خود را در صداوسيما سازماندهي کرده‌اند. چه آن‌که ابزاري قدرتمند هم‌چون صداوسيما در اختيار جناح سياسي خاص هم‌چون برادران جليلي، به ابزاري مهم براي آن‌ها تبديل خواهد شد تا براي اولين بار از پله‌هاي ساختمان پارک وي به بهارستان بروند. اين همان تفاوت رياست جبلي بر صداوسيما نسبت به روساي قبلي است که در تاکتيک تلاش مي‌کند با رويکردي برنامه محور، اهداف سياسي را محقق کند. در شرايطي که وحيد جليلي به مديريت مالي و توليد محتواي سازمان صداسيما نظارت کامل دارد و خدابخشي، خواهرزاده جليلي، به مديريت اخبار سياسي کل شبکه‌هاي سيما، تسلط دارد، مي‌توان انتظار داشت که در شرايط فعلي وضعيت حاميان سياسي سعيد جليلي به‌مراتب بهتر از ساير کانديداهاي مجلس آينده باشد. از اين‌رو قابل پيش‌بيني خواهد بود که قاليباف براي رياست مجلس آينده رقيبي جدي دارد که در شرايط فعلي چندين گام از او جلوتر است. چه آن‌که انتصاب جبلي به‌رياست صداوسيما و بازگشت وحيد جليلي به‌مدار مديران صداوسيما، جناح سنتي حاکم بر صداوسيما از جمله صفارهرندي، عزت‌الله ضرغامي و ... را تضعيف کرده است.
اين موضوع از آن‌جا حائز اهميت است که جذابيت ايده‌هاي وحيد جليلي براي مقامات عالي نظام آن‌چنان است که در حال حاضر ميدان فرهنگ عمومي جامعه در اختيار افراد جليلي و جبلي است و بعيد نيست نسيم حيات طيبه سعيد جليلي که از پارک وي، شروع به وزيدن کرده در بهارستان به طوفاني تبديل شود که اصول‌گرايان سنت‌گرا را به حاشيه رانده تا حاميان سعيد جليلي، بر خلاف انتخابات‌هاي گذشته، اصولگراها را غافل‌گير کنند.
نامه سرگشاده مجتبي توانگر، نماينده تهران در مجلس که در آن اعضاي جبهه پايداري را عامل شکاف در مجلس خوانده بود در واقع واکنشي است به گزارش پايگاه خبري «رجانيوز» نزديک به پايداري که در آن نامه قبلي توانگر خطاب به صديقي و آقاتهراني را «بي‌ادبانه» و «توهين‌آميز» خوانده بود. تريبون رسانه‌اي پايداري‌ها همچنين توانگر را به تلاش براي «دو قطبي انحرافي» متهم کرده و نوشت: «مساله حجاب» در برابر «مساله معيشت».
اين وب‌سايت تندرو در ادامه با دفاع از آقاطهراني در جواب به نامه توانگر نوشت: او به دنبال «راي حرام» نيست و «اتفاقا افرادي همچون او با سکوت منفعلانه خود يا موضع‌گيري‌هاي «وسط لحافي» به ‌دنبال کسب راي حرام بخشي از طبقه متوسط هستند.


البته تجربه و سنت الهي نشان داده است هيچ‌گاه با بسط منکر نمي‌توان عزت الهي به دست آورد!» در پايان هم از مخاطب پرسيده «برنامه نواصولگرايان براي «مساله حجاب» چيست؟ رها کردن معروف الهي و کمک کردن به منکر با سکوت خود براي راي حرام بخشي از طبقه متوسط در انتخابات پيش‌روي مجلس؟» از سوي ديگر حالا رئيس مجلس هم در منگنه قرار گرفته است؛ از يک‌سو قشر هوادار يا نزديک به تفکرات پايداري و از سوي ديگر اصولگرايان معتدل و همسو با قاليباف به او فشار وارد مي‌کنند. او تلاش مي‌کند تا براي حذف جايگاه سياسي خود همه را راضي نگاه دارد. مهمي که به‌نظر دور از دسترس باشد.