کنایه تند «محمود احمدی‌نژاد» به«علی لاریجانی»

آرمان امروز: حضور رييس جمهوري در جلسات استيضاح وزيران هم الزامي و چندان مرسوم نيست و اول بار  سيد محمد خاتمي  بود که در جلسة استيضاح  مهاجراني  و در همين ارديبهشت (1378) شرکت کرد و 24 سال بعد سيد  ابراهيم رييسي  با تصور اين که فاطمي‌امين از کمند استيضاح مي‌رهد و ناگهان و بدون اعلام قبلي به مجلس رفت و مرتکب يک اشتباه سياسي ديگر شد. هنر آقاي رييسي اين است که ادبيات رسمي را تکرار کند، مشتي «بايد و نبايد” سر هم کند و مشکلات را گردن پيشينيان بيندازد و البته که هيچ کدام اينها در جلسه امروز استيضاح به کار نيامد چرا که اساسا اجرا داستان ديگري دارد و شگفتا که او به همين وزير 6 ماه مهلت داده بود تا فرمان‌هاي خودرويي را اجرا کند و به جاي مطالبة فرمان‌هاي زمين ماندة خودش، براي دفاع از او به مجلس رفت!
 احمدي‌نژاد  مي‌دانست  کردان، افتادني است و سال 87 به جلسه استيضاح نرفت و اگر در نيمة بهمن 91 رفت به خاطر آن بود که  لاريجاني  را تهديد کند و وقتي رييس مجلس زير بار نرفت و در صحن با او درگير شد دانست ورق برگشته و تندي کرد و رفتار ديگري از او سر زد اما ابراهيم رييسي امروز بي‌هيچ يک از اين محاسبات به مجلس رفت غافل از اين که اگر قرار بر وعده و وعيد باشد وزير قبلا به اشکال مختلف داده و نمايندگان چرا بايد خود را در معرض اتهام قرار دهند؟  10 ارديبهشت 1402 روزي براي درس گرفتن ابراهيم رييسي است هر چند که دو روز ديگر روز معلم است.
از سوي ديگر وضعيت فاطمي امين مثل  حميد بهبهاني  وزير راه دولت احمدي‌نژاد شد. چون وقتي قرار بود دو وزارتخانه «راه و ترابري “ و “مسکن و شهرسازي” ادغام شوند مجلس به او رأي نداد تا رييس جمهوري يک وزير براي دو وزارتخانه معرفي کند. حالا هم که قرار است وزارت بازرگاني دوباره تشکيل شود مجلسيان ترجيح دادند به استيضاح فاطمي‌امين رأي دهند تا ابراهيم رييسي دو وزير معرفي کند: يکي وزير «صنايع و معادن» و ديگري «وزير بازرگاني” و بدين ترتيب رضا فاطمي‌امين به احتمال بسيار آخرين وزير صنعت، معدن، تجارت خواهد بود زيرا گريزي نيست جز اين که براي دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان مجددا وزارت بازرگاني تشکيل شود. بوروکراسي ايراني آن قدر قوي است که هر بار مي‌خواهند نهادي را برچينند شکست مي‌خورند و پس از مدتي و با صرف هزينه‌هاي بسيار و تغيير انبوهي از تابلوها و سربرگ‌‌ها، وزارتخانه‌هاي قبلي دوباره برپا مي‌شوند. در کشور‌هايي که محصولات متنوع صادراتي دارند دو وزارت صنايع و بازرگاني يکي است نه ما که مهم‌ترين صادرات‌مان نفت خام است و مهم‌ترين دغدغه قيمت خوراکي‌ها و تنظيم بازار. يکي از مشکلات فاطمي‌امين و اسلاف او نيز همين بود که نمي‌دانستند جانب توليد‌کننده ر‌ا بگيرند يا مصرف‌کننده را.
استيضاح وزير صمت يک واقعيت ديگر را هم نشان داد. اين‌که براي تأثير‌گذاري در مجلس نياز به برخورداري از اکثريت نيست و گاه يک نماينده مي‌تواند جوّ را در دست بگيرد. چندان که عليرضا بيگي نمايندة تبريز با همراهي حضرت‌پور نماينده اروميه چنين کرد.