خبرنگار دفاع مقدس و شاهد کشتار سینما رکس آسمانی شد

مرحوم خدری متولد ۱۳۲۹ در آبادان بود. وی پس از پایان تحصیلات متوسطه، در سال ۱۳۴۷، وارد دانشکده علوم ارتباطات شد و از جمله دانشجویان مرحوم کاظم معتمدنژاد به شمار می‌رفت. خدری همزمان با تحصیل در روزنامه کیهان مشغول به کار شد و در سرویس شهرستان‌های این روزنامه در کنار اساتیدی، چون یونس شکرخواه و محمود مختاریان به فعالیت پرداخت. وی پس از پایان تحصیلات به خوزستان بازگشت و به عنوان مدیر روابط عمومی سازمان بنادر و کشتیرانی به فعالیت پرداخت. در ۲۸ مرداد ۱۳۵۷، خدری اولین خبرنگاری بود که خود را به محل فاجعه آتش‌سوزی سینما رکس رساند و علاوه بر تهیه گزارش، از صحنه حادثه عکاسی کرد. با انتشار خبر فاجعه سینما و کشتار مردم آبادان، ساواک برای پیدا کردن منشأ خبر، خدری را تحت تعقیب قرار داد. خدری در مصاحبه‌ای که چند سال پیش با روزنامه جوان داشت، با طرح موضوع ساخت موزه‌ای در محل سینما رکس گفت: «من این سؤال را از مسئولان بازسازی آبادان پرسیدم که چرا بقایای سوخته سینما رکس را از صحنه روزگار حذف کردیم تا اثر جرم شاه را پاک کنیم؟ در حالی که باید آن ساختمان سوخته به عنوان موزه جنایت شاه حفظ می‌شد تا مردم شاهد یکی از هولناک‌ترین فجایع قرن باشند. از آن طرف باید پرسید چرا سالروز سینما رکس را که در اوایل انقلاب در تقویم‌ها بود، امروز حذف کرده‌اند؟»
این روزنامه‌نگار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان اولین شهردار «بندر شاپور»، منصوب شد. وی پیشنهاد تغییر نام بندر شاپور به «بندر امام خمینی (ره)» را مطرح کرد که با موافقت وزارت کشور مواجه شد. خدری از ماه‌های پیش از آغاز جنگ تحمیلی، اخبار و اتفاقات خوزستان را منتشر می‌کرد و با آغاز رسمی جنگ از ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، در قامت خبرنگار جنگی با حضور در جبهه‌های جنگ، اخبار اتفاقات جبهه‌ها را برای مطبوعات ارسال می‌کرد. وی علاوه بر تهیه و ارسال اخبار، در ستاد جنگ‌های نامنظم نیز مسئولیت‌هایی داشت.
خدری در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن، مشاهدات و پژوهش‌های خود را در حوزه دفاع مقدس به رشته تحریر در آورد که حاصل آن نزدیک به ۱۰ عنوان کتاب است. از آثار این روزنامه‌نگار فقید می‌توان به کتاب‌های «خرمشهر از آزادی تا اسارت»، «خرمشهر نمی‌میرد»، «۲۸۳۸ تهاجم به خارک» و «از حلبچه تا شلمچه» اشاره کرد.
خدری روز ۱۴ تیرماه بر اثر ایست قلبی چشم از جهان فروبست.
روزنامه جوان در گذشت این روزنامه‌نگار پیشکسوت را به جامعه رسانه‌ای و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می‌کند.