طومار ناامن‌کنندگان ایران را در‌هم می‌پیچیم

به گزارش مهر، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در جمع فرماندهان و معاونان عملیات و اطلاعات ارتش، ضمن تأکید بر ضرورت هوشیاری و حساسیت هر چه بیشتر نیرو‌های زمینی، پدافند، هوایی و دریایی در حفظ تمامیت ارضی افزود: لحظه‌ای در صیانت از مرز‌ها و منافع جمهوری اسلامی که از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین بخش، خاک مقدس ایران است، غفلت نخواهیم کرد و با تمام توان حافظ تمامیت ارضی کشور خواهیم بود. سرلشکر موسوی تصریح کرد: قبلاً هم گفته‌ایم برای ذره ذره خاک کشورمان و به هر آنچه هر از گاهی در مورد متعلقات جمهوری اسلامی مطرح می‌شود به شدت حساس هستیم. فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: آنچه تا کنون موجب سربلندی ایران عزیز شده، اقتدار نشئت گرفته از عزم ملی و آمادگی نیرو‌های مسلح برای حفظ منافع نظام بوده و مأموریت حفظ استقلال و دفاع مقتدرانه از تمامیت ارضی را بر اساس قانون اساسی، اراده ملت و فرماندهی حکیمانه و دوراندیشانه فرمانده معظم کل قوا با تمام توان ادامه خواهیم داد.
با محارب محکم مقابله می‌کنیم
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در سفر به خوزستان و در حاشیه جلسه با فرماندهان و مسئولان کشوری و استانی اظهار داشت: محل تلاقی تمام سیاست‌های دشمنان، راهبرد تجزیه، راهبرد تفرقه، استحاله، راهبرد تحریم و هرچه نظام سلطه سیاست خصمانه برای کشور‌های مختلف دارد، یکجا برای ایران دارد و آن نقطه عطفش خوزستان است. به گزارش سپاه نیوز، فرمانده کل سپاه با اشاره به راهبرد‌های دشمن افزود: تحریم اقتصادی مرکزش در خوزستان، راهبرد تجزیه در جنگ تحمیلی و اکنون، تحریم در موضوع برجام، تفرقه در تهاجم فرهنگی، استحاله دینی فرهنگی که باید با تمام توان و ظرفیت مقابل آن‌ها ایستاد و با این سیاست‌ها بجنگیم. وی با بیان اینکه جنگ در خوزستان تمام نشده است، تصریح کرد: این آتش، زمانی گلوله‌های توپ و خمپاره بود و حالا تغییر پیدا کرده است، در عین حال خوزستان سرشار از قوت است که می‌تواند تمام جهان سلطه را خاموش کند، اقتصاد ما، افتخار ما و فرهنگ ما در خوزستان است. فرمانده کل سپاه، خوزستان را سرزمین مقدس و خانه همه پاسداران و ایرانی‌ها عنوان کرد و افزود: این سرزمین کربلای ایران و قدمگاه ائمه اطهار بوده و نباید اجازه دهیم دشمن ذره‌ای تحرکات داشته باشد، چرا که شرایط انقلاب امروز از هر زمانی حساس‌تر است. سلامی با اشاره به اینکه تلاش داریم سپاه روز به روز قوی‌تر عمل کند چرا که نقطه امید همه مستضعفان و مردم ایران است، تأکید کرد: باید انقلابی و غیر‌انقلابی، مذهبی و غیر‌مذهبی و همه را در برابر توطئه‌های سنگین استکبار حفظ کنیم و جوان‌ها را از چنگال و جنگ فرهنگی دشمن نجات دهیم. وی با بیان اینکه جنگ ما با دشمن، جنگ جذب جوان‌ها‌ست، خاطرنشان کرد: باید جوان‌ها را حمایت کنیم و فرزندان‌مان را از آتش دشمن نجات دهیم. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سپاه در یک جا می‌جنگد و در جایی دیگر نجات غریق است، گفت: با دشمنان غربی باید محاربه کنیم و با کسانی که با ما در جنگ هستند می‌جنگیم، اما کسانی را که آلوده شده‌اند باید نجات دهیم. سرلشکر سلامی بیان داشت: با کسی که محاربه کند محکم مقابله می‌کنیم و کسی که کشور را نا‌امن کند طومارش را در‌هم می‌پیچیم، اما عده‌ای را که نیاز به کمک دارند و به سمت آتش می‌روند، نجات می‌دهیم.
انسان‌سازی و جامعه‌سازی از دانشگاه آغاز می‌شود


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در حاشیه آیین رونمایی از کتاب «روایت پیشرفت الگوی دانشگاه تراز اسلامی» از دانشگاه به عنوان مبدأ تحولات یک کشور نام برد و اظهار کرد: شکل‌گیری روند پیشرفت، قطع وابستگی، اعتبار و اقتدار علمی و فنی، دستاورد‌های صنعتی، انسان‌سازی و جامعه‌سازی از دانشگاه آغاز می‌شود و این مهم در افق‌های وسیع و بلند اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری به وضوح قابل مشاهده است. اگر کشوری برخوردار از دانشگاه‌های بزرگ، پیشرفته و اندیشه‌ساز باشد، به طور قطع می‌تواند در مسیر ساخت تمدن نیز قرار گیرد.
سردار سلامی با تأکید بر اینکه دانشگاه جامع امام حسین (ع) به عنوان پیشران اصلی ساخت تمدن اسلامی در عرصه علمی و فناوری در نظر گرفته شده است، گفت: رسالت متصور برای این دانشگاه ایجاد زمینه‌ها و مسیر‌ها برای فتح قله‌های علمی، تغییر و ارتقای تراز علمی کشور است که به این منظور گام‌های مطلوبی برداشته شده و طراحی لازم برای افق بلند مدت صورت پذیرفته است؛ هر چند تاکنون بخشی از این مسیر عزت‌آفرین به خوبی طی شده و محصولات و دستاورد‌های علمی مجسم این دانشگاه امروز می‌تواند در معرض رویت و قضاوت قرار گیرد. وی در ادامه تصریح کرد: آنچه در دانشگاه جامع امام حسین (ع) اهمیت دارد این است که عناصر توانمند مدیریت سپاه در حد و اندازه پاسداری از انقلاب اسلامی شکل گرفته و تربیت فرماندهان، مدیران، اندیشمندان و متخصصان در حوزه‌های مختلف از علوم انسانی تا علوم تجربی و فنی برای پیشرفت انقلاب در این دانشگاه صورت پذیرد.
سلامی با اشاره به گسترش زیرساخت‌های دانشگاه جامع امام حسین (ع) با هدف دست یافتن به اهداف عالی علمی اظهار کرد: جذب اعضای هیئت علمی با تراز و کیفیت بالا، ایجاد زیر ساخت‌های فناورانه، تأسیس پارک علم و فناوری و تعیین مسائل و موضوعات اساسی مورد نیاز دفاع از انقلاب اسلامی از جمله اقداماتی است که انجام شده است؛ هر چند مسیر رشد و پیشرفت بدون توقف و همواره در جریان است. وی با تأکید بر اینکه شاهد شکوفایی حرکت‌های علمی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) هستیم گفت: امیدوارم در تداوم این پیشرفت‌ها، در آینده‌ای نزدیک شاهد دستیابی به اهداف و دستاورد‌های بزرگ علمی در این دانشگاه باشیم.
برای عزت و پیشرفت راهی جز عالم شدن نداریم
فرمانده کل سپاه، علم را کلید دستیابی به موفقیت‌ها توصیف کرد و با تأکید بر اینکه بدون اقتدار، شکوفایی و دستیابی به مخازن علمی نوین و پیشرفته نمی‌توانیم در جهان در حال تغییر موفق باشیم گفت: به یاری خداوند متعال و با توان علمی می‌توانیم به تمامی اهداف بلندی که در منظومه بزرگ انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌ایم دست یابیم. سلامی با قدردانی از تلاش و همت فرمانده، مدیران، استادان و دانشجویان دانشگاه جامع امام حسین (ع) در پیشبرد نقشه راه دانشگاه و تأکید بر اینکه برای پیشرفت، استقلال و عزت راهی جز عالم شدن وجود ندارد، گفت: امیدواریم دانشگاه با تحقق راهبرد‌های متصور بتواند پرچمدار توسعه و تمدن اسلامی در عرصه علم و فناوری شود؛ دانشگاه‌های دیگر نیز در خط عزیمتی که این دانشگاه ایجاد کرده قرار گیرند و استعداد‌های بلند فرزندان ایران اسلامی بیش از پیش در مسیر شکوفایی ملی قرار گیرد.