توقیف سوخت قاچاق را تخریب خانه مردم جا زدند!

فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که توضیحات ذیل آن ادعا می‌کرد که خانه‌های مردم به بهانه مبارزه با قاچاق سوخت تخریب شده است. واقعیت، اما این بود که آن چهاردیواری‌ها که تخریب می‌شدند، خانه کسی نبود، بلکه اراضی و چهاردیواری‌های تصرف شده به دست قاچاقچیان سوخت بودند که علاوه بر غیرمجاز بودن، همه تخلفات انجام شده در تصرف و ساخت و کاربری آنها، در حریم دریا هم ساخته شده بودند تا مسیر قاچاق دریایی سوخت را هموار کنند.
قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به تصاویر منتشر شده توضیح داده که «این تصاویر مربوط به تخریب پنج دیوار تصرفی در بندر کلاهی است که محل استقرار و نگهداری مخازنی با حجم میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق بوده‌اند و این موضوع در فیلم‌های منتشر شده نیز به خوبی مشهود است.»
او ادامه داده «در پی مطالبات مردمی با توجه به وقوع حوادث دلخراش جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی شرق استان که در نتیجه تردد بی‌ضابطه خودرو‌های قاچاقچیان سوخت به جان باختن و مصدومیت تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان منجر شده است، با تصویب شورای تأمین استان هرمزگان، طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت با حضور مسئولان قضایی و به صورت مشترک از سوی یگان‌های فراجا و دریابانی با پشتیبانی اطلاعاتی اجرا شد.»
کیفیت و کمیت کشفیات در این محل‌ها هم جالب توجه بوده است: ۵۵۰ عدد انواع مخازن حاوی بیش از ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق، ۸۰ دستگاه موتور پمپ مکش سوخت، پنج دستگاه وانت نیسان حامل سوخت قاچاق و پنج دستگاه موتورسیکلت سرقتی.


یک اتفاق جالب توجه هم وجود خط لوله انتقال سوخت‌های قاچاق بوده است. رئیس دادگستری هرمزگان به کشف خط لوله ۵۰ کیلومتری انتقال سوخت قاچاق اشاره کرده که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کرده است و حالا تخریب شده است. ده‌ها نفر هم در این عملیات ضربتی دستگیر شده‌اند که بسیاری از آن‌ها اتباع بیگانه بوده‌اند.
نکته قابل تأمل این است که در فضای مجازی باید این اقدام دستگاه قضایی مورد تحسین و تشکر قرار بگیرد، اما ناگاه فیلم‌های این اتفاق با توضیح دروغ تخریب خانه‌های مردم منتشر می‌شود و گویی قاچاقچیان سوخت، نیرو‌ها و افرادی را در فضای مجازی دارند که از آن‌ها حمایت کنند و اقدامات قانون در حفظ ثروت مردم ایران و مانع شدن برای قاچاق آن را وارونه جلوه دهند. بسیاری ناآگاهانه و از سر بی سوادی رسانه‌ای اقدام به بازنشر مطالبی اینگونه می‌کنند، بدون آنکه با دیدن مطلب از خود بپرسند آیا دلیلی بر راست بودن آن داریم یا خیر.