کابوس اسرائیل از تکرار ۷ اکتبر

جوان آنلاین: وزیر امنیت صهیونیست‌ها اعتراف کرده که روز‌های زیادی تا پایان جنگ در غزه پیش رو است. نخست‌وزیر رژیم اشغالگر هم اگرچه رجزخوانی کرده، اما رنگ و بوی صحبت‌هایش حاکی از این است که تل‌آویو راهبرد روشنی برای روز‌های پس از جنگ ندارد. ادامه ایستادگی رزمندگان مقاومت با وارد آمدن خسارات جانی به ویژه در میان نظامیان و انهدام حدود ۱۰۰ تانک و ادوات زرهی باعث شده یدیعوت‌آحارنوت درباره تکرار کابوس هفتم اکتبر هشدار دهد.
با گذشت یک ماه از عملیات طوفان الاقصی، صهیونیست‌ها که سعی می‌کردند چهره‌ای شکست‌ناپذیر از خود به نمایش بگذارند، حالا چاره‌ای ندارند جز اینکه، شمار تلفات و خسارات خود را اعلام کنند. آمار‌ها حاکی از این است که تلفات رژیم صهیونیستی از هزار و ۴۰۰ نفر بیشتر شده است. روز دوشنبه ارتش اشغالگر اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان نظامیان در جریان نبرد‌های زمینی در نوار غزه به ۳۵ سرباز و از روز آغاز عملیات یعنی ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) به ۳۴۸ نفر رسیده است. این در حالی است که درستی این آمار‌ها همواره مورد تردید است و شواهد محکم، بر تلفات بیشتر دلالت دارد. به‌خصوص که دیروز اعلام شد افرائیم‌مردخای روزنامه‌نگار اسرائیلی به‌دلیل فاش کردن شمار کشته‌های ارتش اسرائیل بازداشت شده است. او همچنین گفته که ارتش اجساد را به خانواده‌ها تحویل نمی‌دهد. روزنامه اسرائیلی یدیعوت‌آحارونوت با اشاره به تحمیل خسارات سنگین مقاومت فلسطین به اشغالگران نوشت: «باید بدانیم احساسی که در ۷ اکتبر به ما دست داد، در روز‌ها و هفته‌های آینده دوباره به خاطر جنگ در این کشور بازخواهد گشت.»
گذر زمان همچنین باعث شده مقامات صهیونیست هم ناچار شوند درباره نابسامانی‌های موجود سخن بگویند. یوآو گالانت روز سه‌شنبه در جریان شرکت در گفت‌و‌گوی ویژه در کمیته روابط خارجی و امنیت کنست گفت: «روز‌های زیادی از جنگ پیش روی ماست و این جنگ با آنچه فکر می‌کردیم، متفاوت است. این زمان می‌برد.» او که چند روز پیش اعتراف کرده بود که اسرائیلی‌ها بهای سنگینی در غزه پرداخته‌اند، گفت: «ما در حال فعال کردن نیرو‌های بزرگ در عمق نوار غزه هستیم. جنگ علیه نیرو‌های عملیاتی وجود دارد، متأسفانه، جنگ هزینه‌هایی دارد و قیمت‌ها در روز آخر بسیار گزاف بود.» بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه امریکایی ای‌بی‌سی‌نیوز درباره دوران پس از جنگ در غزه، بدون اشاره به راهبردی مشخص به این اکتفا کرد: «من معتقدم که اسرائیل مسئولیت امنیتی همه‌جانبه این باریکه را برای مدت نامعلومی بر عهده خواهد داشت زیرا ما دیدیم که وقتی این مسئولیت امنیتی را برعهده نگیریم چه اتفاقی می‌افتد.» وی که همچنان بر عدم برقراری آتش‌بس اصرار می‌ورزد، افزود: «با توجه به مکث‌های کوچک تاکتیکی، که یک ساعت آنجا قبلاً اتفاق افتاده است، فکر می‌کنم شرایط را بررسی کنیم تا امکان ورود کالا‌های بشردوستانه یا خروج اسرا فراهم شود.»
نابودی بیش از ۱۰۰ خودروی زرهی


نبرد رزمندگان مقاومت با نیرو‌های اشغالگر ادامه دارد. حماس دیروز اعلام کرده ۱۳ تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در نزدیکی اردوگاه الشاطی در شمال غرب غزه با راکت‌های یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است. گردان‌های قسام از آغاز حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۱۰۳ خودروی زره‌پوش (تانک، نفربر و بولدوزر) را به طور کامل یا جزئی منهدم کرده و فقط ۲۷ تانک و زرهی طی دو روز هدف قرار گرفته است. برخی منابع غیررسمی می‌گویند اسرائیلی‌ها به کمبود ادوات زرهی خورده‌اند و می‌خواهند تانک‌های مرکاوای ۳ را که بازنشسته شده‌اند به‌کار بگیرند. جنبش حزب‌الله لبنان نیز با انتشار تصاویری از انهدام یک کامیون ارتش رژیم صهیونیستی در خطوط مرز لبنان و فلسطین اشغالی خبر داد که این کامیون لجستیکی ارتش رژیم صهیونیستی در موضع نظامی «البیاض» در تاریخ پنجم ماه نوامبر هدف قرار گرفت و نابود شد. در این بین، نکته دارای اهمیت این است که اشغالگران در روز‌های گذشته نتوانستند از پیشروی زمینی خود در حومه برخی مناطق شهری فیلمبرداری و صحنه‌های دیگری را ظرف ۲۴ ساعت درباره یورش‌های جدید به محله‌های مسکونی بیت‌حانون، بیت‌لاهیا یا حومه شرقی و غربی غزه منتشر کنند. این موضوع ادعای دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی را رد می‌کند. او شامگاه دوشنبه گفت که نیرو‌های ارتش اشغالگر از چند ساعت گذشته در عمق شهر غزه برای تعمیق فشار بر این شهر دست به عملیات گسترده زده‌اند. ضمن اینکه نیرو‌های صهیونیست در حال پیشروی در نوار غزه هستند و ارتش به هر ساختار نظامی که به دست جنبش حماس ایجاد شود، خواهد رسید.
صهیونیست‌ها در این مدت فقط ۴۸ خبرنگار را به شهادت رسانده‌اند. اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه روز دوشنبه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این منطقه، به ۱۰هزار و ۲۲ نفر رسیده است. وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تنها تیمارستان غزه را هم هدف قرار داده است، گفت: اسرائیل در ساعات اخیر، ۲۴کشتار انجام داده است که شمار قربانیان آن به ۲۹۲ شهید رسیده است. گذرگاه‌های امنی که اسرائیل درباره آن سخن می‌گوید، فقط گذرگاه مرگ به شمار می‌رود. در ادامه حمایت‌های امریکا از رژیم صهیونیستی روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» نوشت که دولت امریکا در نظر دارد بمب‌های هوشمند به ارزش ۳۲۰ میلیون دلار در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد. منابع مطلع به این رژیم گفتند که دولت جو بایدن در تاریخ ۳۱ اکتبر (نهم آبان) به صورت کتبی و رسمی به رهبران کنگره امریکا این موضوع را اطلاع داد.