غزه گورستان کودکان شده است

جوان آنلاین: غزه به دلیل حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی، رنگ و بوی سکونتگاه آخرالزمانی به خود گرفته است و به دلیل فجایع انسانی گسترده در آن، جامعه جهانی از عناوین و القاب جدیدی برای توصیف این منطقه استفاده می‌کند. با تأیید شهادت بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ کودک فلسطینی که چندین برابر کودکان کشته‌شده اوکراین ظرف ۲۰ ماه است، چین غزه را به گورستان کودکان تشبیه کرده و دبیرکل سازمان ملل هم با توجه به حجم جنایت‌ها و تخریب‌های بر جای مانده که کماکان هم ادامه دارد، عبارت «بحران انسانی برای بشریت» را به کار برده است. با وجود این، امریکا چشم خود را به روی جنایت صهیونیست‌ها بسته و با بیان اینکه آنچه در غزه می‌گذرد، نسل‌کشی به حساب نمی‌آید مدعی شده که آتش‌بس دائمی در کار نیست. حساب کاربری «غزه الان» هم نوشت: ساعات تعیین‌کننده و سختی را پیش رو داریم. همه نانوایی‌های نوار غزه با تمام‌شدن آردشان تعطیل شدند. ده‌ها مغازه فروش موادغذایی بسته شد. همه چیز وجود ندارد و آنچه موجود است رو به پایان است، جنگ، گرسنگی و تشنگی. این همان چیزی است که اکنون در غزه رخ می‌دهد.
به گزارش «جوان»، درحالی که مقامات رژیم صهیونیستی مدعی هستند تا پیروزی کامل در غزه به حملات خود ادامه خواهند داد و این جنگ به مدت طولانی ادامه خواهد داشت، در سی‌ودومین روز حملات این رژیم به غزه، عمق جنایت‌ها چنان وحشتناک است که به غیر از غربی‌ها کسی از صهیونیست‌ها حمایت نمی‌کند. مقام‌های بهداشتی غزه روز سه‌شنبه اعلام کرده‌اند که بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ کودک از آغاز حملات اسرائیل کشته شده‌اند. به گزارش شبکه المیادین، آژانس بین‌المللی امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز با تأکید بر ضرورت حفاظت از غیرنظامیان، اعلام کرد که هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه شهید می‌شود. با استناد به این حجم از کشتار‌ها نماینده چین در سازمان ملل روز سه‌شنبه گفت: «غزه در پی بمباران مداوم اسرائیل به قبرستان کودکان تبدیل شده است.» آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هم که این روز‌ها متعادل صحبت‌کردنش اسرائیلی‌ها را عصبانی کرده، دیروز در سخنانی بار دیگر اعلام کرد که عملیات زمینی و حملات هوایی مستمر ارتش اسرائیل به غیرنظامیان، بیمارستان‌ها، اردوگاه‌های پناهندگان، مساجد، کلیسا‌ها و اماکن سازمان ملل از جمله پناهگاه‌ها ادامه دارد و هیچ جا امن نیست. به گزارش المیادین، گوترش تأکید کرد: «نوار غزه در حال تبدیل شدن به قبرستان کودکان است و کابوس غزه فراتر از یک بحران انسانی بلکه این یک بحران برای بشریت است.» گوترش همچنین گفت که سازمان ملل کارزاری را برای جمع‌آوری کمک انسان‌دوستانه ۲/۱ میلیارد دلاری برای امدادرسانی به غیرنظامیان فلسطینی آغاز کرده است.
همچنین «کارولین جنیز»، وزیر همکاری‌های بین‌المللی بلژیک شامگاه دوشنبه گفت: «اسرائیل باید به دلیل ارتکاب جنایات جنگی مورد تحقیق قرار گیرد و همه شواهد به این امر اشاره دارد.» جینز توضیح داد: «اسرائیل در واکنش به حمله حماس، غیرنظامیان بی‌گناه را مجازات می‌کند و قوانین جنگ را زیر پا می‌گذارد.»
آمار وحشتناک غزه


آمار‌های هولناکی از میزان تخریب‌ها و کشتار‌ها در غزه اعلام شده است که نشان می‌دهد صهیونیست‌ها حتی به جنبنده‌ها هم رحم نمی‌کنند. حدود ۲ درصد از جمعیت ساکنان غزه به طور مستقیم قربانی حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی شده یا شهید شدند یا مجروح. همچنین به طور میانگین هر دقیقه یک مجروح و هر ساعت ۱۵ شهید دیگر به بیمارستان‌های غزه منتقل می‌شوند. از سوی دیگر، ۷۰ درصد از ساکنان نوار غزه در نتیجه حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی آواره و بی‌سرپناه شدند. همچنین، ۳۰ هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه فروریخته شده، یعنی به طور میانگین ۸۲ تن در هر کیلومتر مربع. نیمی از بیمارستان‌های نوار غزه و ۶۲ درصد از مراکز درمانی از خدمت خارج شدند. کمبود امکانات بهداشتی و تخریب بیمارستان‌ها سبب می‌شود نجات مجروحانی که نیاز فوری به درمان دارند امکان‌پذیر نباشد و از این رو آمار شهدا روز به روز افزایش خواهد یافت. در چنین شرایط اسفبار انسانی، اسرائیل اجازه نمی‌دهد کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه برسد و آنگونه که سخنگوی صلیب سرخ جهانی دیروز گفت، کمک‌ها به آرامی به غزه می‌رسد، اما به شمال آن نمی‌رسد.
امریکا همچنان حامی جنایتکاران
با اینکه جامعه جهانی و حتی یهودیان خارج‌نشین به جنایت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه اعتراف کرده‌اند، مقامات امریکایی نمی‌خواهند واقعیت‌ها را در سرزمین‌های اشغالی ببینند. جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید دیروز بار دیگر مدعی شد چیزی که در غزه رخ می‌دهد، نسل‌کشی نیست.
کربی در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» گفت: «ما از نسل‌کشی در غزه حمایت نمی‌کنیم، اما از نظر ما چنین چیزی رخ نمی‌دهد و با این توصیف موافق نیستیم.» وی با بیان اینکه آتش‌بس دائمی در نوار غزه صحیح نیست، اظهار داشت: «اما وقفه‌های تاکتیکی در جنگ غزه باید در نظر گرفته شود و ما می‌خواهیم این کار را ادامه دهیم.» کربی سپس با گرفتن ژست انسان‌دوستانه افزود: «هزاران کشته در غزه وجود دارد و ما از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم برای کاهش تلفات غیرنظامی مراقب و هوشیار باشند.»
امریکایی‌ها درحالی کشتار فلسطینیان را در غزه نسل‌کشی نمی‌دانند که در مواجهه با جنگ اوکراین مواضع متفاوتی را در پیش گرفته بودند. امریکا و متحدانش در همان ماه‌های اول حمله روسیه به اوکراین، با این ادعا که روس‌ها مرتکب نسل‌کشی در اوکراین شده‌اند، به دنبال این بودند دادگاه بین‌المللی برای محاکمه رهبران روس ترتیب دهند، اما بر اساس آمار‌های منتشر شده، بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی در غزه کشته شده‌اند که بیش از ۴ هزار نفر از آن‌ها کودک هستند که از آمار کشته‌های غیرنظامیان اوکراین در مدت ۲۰ ماه بیشتر است. تازه صهیونیست‌ها در مدت ۳۲ روز این جنایت‌ها را مرتکب شده‌اند و با استناد به اظهارات مقامات تل‌آویو به در پیش بودن جنگ طولانی در غزه، آمار کودکان قربانی شده چندین برابر این تعداد خواهد بود ولی با وجود این، دولتمردان کاخ سفید چشم خود را به روی کشتار فلسطینیان در غزه بسته‌اند و با حمایت‌های خود، نسل‌کشی در غزه را تشدید می‌کنند.