انبوهی از پهپادهای راهبردی به سازمان رزم ارتش الحاق شد

انواع پهپادهای شناسایی، رزمی،‌ انتحاری و رهگیر ساخت وزارت دفاع به سازمان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران الحاق شد. مراسم الحاق انبوهی از پهپادهای راهبردی رزمی، شناسایی، انهدامی و راداری طراحی و تولیدشده توسط وزارت دفاع و همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد. در این مراسم، انواع پهپادهای راهبردی چندمنظوره ابابیل4، ابابیل5 با قابلیت اجرای انواع مأموریت‌های شناسایی، مراقبت، جنگ الکترونیک، جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی، رزمی، همچنین پهپادهای آرش و باور با قابلیت اجرای مأموریت انهدامی، دوربرد و نقطه‌زن و نیز پهپاد جت کرار با قابلیت اجرای انواع مأموریت‌های هدف، رزمی و رهگیر هوایی به سازمان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد. پهپادهای تحویلی ضمن ارتقا، به سامانه‌های خودحفاظتی و ضدجنگال، ناوبری چندگانه بومی و تسلیحات هوشمند نقطه‌زن تجهیز شده و دارای قابلیت ویژه و روزآمد در بهره‌گیری ترکیبی با سایر سامانه‌های سلاح و عملیات شبکه‌محور هستند.

تمامی تحولات منطقه ‌ای و جهانی تحت رصد است
امیر آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در مراسم الحاق پهپادهای جدید به ارتش با بیان اینکه همواره تمامی تحولات منطقه و جهانی تحت رصد است، گفت: «فناوری‌های نوین و به‌روز در دنیا بررسی می‌شود و با نیازهای نیروهای مسلح تطبیق داده می‌شود تا در راستای دفاع از کشور و مقابله با تهدیدات بومی‌سازی و تولید شود.» آشتیانی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف این وزارت‌خانه تجهیز و تسلیح نیروهای مسلح در جهت دفاع از کشور است، گفت: «الحاق این پهپادها در توان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران تأثیر بسزایی خواهد داشت.» آشتیانی با بیان اینکه همواره تمامی تحولات منطقه و جهانی تحت رصد است، افزود: «فناوری‌های نوین و به‌روز در دنیا بررسی می‌شود و با نیازهای نیروهای مسلح تطبیق داده می‌شود تا در راستای دفاع از کشور و مقابله با تهدیدات زمینی، هوایی، دریایی و فضایی بومی‌سازی و تولید شود. به مردم اطمینان می‌دهیم در مسیر دفاع از کشور و افزایش قدرت بازدارندگی و ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح تمام توان و تلاش خود را به‌کار خواهیم گرفت و دشمن ناامید خواهد شد.»

الحاق صدها فروند انواع پهپاد به ارتش طی دو سال اخیر
فرمانده کل ارتش نیز در این مراسم گفت: «در همین یکی دو سال اخیر صدها فروند انواع پهپاد از نظر تعداد و تنوع به ارتش جمهوری اسلامی ایران افزوده شده است.» امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی افزود: «وظیفه نیروهای مسلح و از جمله ارتش این است که هر روز برای افزایش توان رزمی خود تلاش کنند تا بتوانند ماموریت‌های محوله را به بهترین نحو ممکن و با موفقیت به سرانجام برسانند. در این چند سال اخیر نقش پهپادها در عرصه‌های مختلف شناسایی، رزمی، انهدامی،جنگالی و رادارهای پرنده در زمین، هوا و دریا موثر و غیرقابل انکار بوده است.» فرمانده کل ارتش با اشاره به نقش پهپادها در نبردهای حال حاضر و آینده گفت: «حضور پهپاد در نیروهای مسلح در همه جهان، توان رزم ویژه‌ای به نیروهای مسلح افزوده است.»

سایر اخبار این روزنامه
موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان وزیر ارتباطات: بهای ترافیک داخل ۴۰ درصد ترافیک بین‌الملل محاسبه می‌شود خیز ایران و ترکیه برای رسیدن به هدف‌گذاری تجارت ۳۰ میلیارد دلاری می‌خواهیم کشور ما مرکز تمدن جدید اسلامی شود حل مسائل کشور نیاز به «آن‌طرف آبی‌ها» ندارد شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی را قطع کنید انبوهی از پهپادهای راهبردی به سازمان رزم ارتش الحاق شد دلایل افزایش تعرفه اینترنت از زبان مدیران اپراتورها آیا دومینوی «جلیقه سبزها» در راه است؟ داوطلبان، حامی بیماران نیازمند هنرمندانی که لرزه به تن صهیونیست‌ها می‌اندازند! ایران اشک امارات را درآورد! دستکاری در آزمون خلبانی داماد حسن روحانی و ارسال پرونده به قوه قضاییه سهمیه آرد ۳۰۰ نانوایی متخلف در تهران صفر شد حکم قصاص قاتل شهید «فرید کرم‌پور حسنوند» اجرا شد امیرعبداللهیان خواستار ایفای نقش فعال‌تر روسیه برای توقف جنگ غزه شد نظر دانش‌آموزان از سال آینده در ارزشیابی معلمان تأثیرگذار است نگاره «مولود کعبه» اثر استاد محمود فرشچیان بزرگی بحران در اسرائیل، بزرگ‌تر از بحران در غزه است! آموزش به سبک حضرت علی(ع)