دستکاری در آزمون خلبانی داماد حسن روحانی و ارسال پرونده به قوه قضاییه

بازرس سازمان هواپیمایی کشور ابعاد جالبی از ماجرای خلبانی داماد حسن روحانی را روایت می‌کند و می‌گوید که پرونده او به قوه قضاییه رفته است.
نعمت‌الله سرلک، بازرس ویژه سازمان هواپیمایی کشوری، در گفت‌وگو با تسنیم، درخصوص پرونده کامبیز مهدی‌زاده، داماد رئیس‌جمهوری سابق، (حسن روحانی) به بیان توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: «آقای کامبیز مهدی‌زاده فرساد، داماد رئیس‌جمهور سابق، سال 1387طی یک قرارداد با یکی از مراکز آموزش‌های هوایی، تحت آموزش خلبانی شخصی با عنوان ppl قرار می‌گیرد. سال بعد (1388) دوره خلبانی بازرگانی (CPL) را شروع می‌کند.»
او گفت: «براساس مدارکی که موجود است، ایشان در 21اسفند سال 1396در آزمون CPL سازمان هواپیمایی کشوری شرکت می‌کند و با نمره 62مردود می‌شود، مجددا سال بعد یعنی 10اردیبهشت 97ایشان در این آزمون شرکت می‌کند و با نمره 64باز هم مردود می‌شود. برای بار سوم در آزمون 7دی 97شرکت می‌کند و با نمره 65مردود می‌شود.» سرلک با تأکید بر اینکه نمره بالای 70در آزمون خلبانی بازرگانی (CPL) قبولی حساب می‌شود، تصریح کرد: «آقای مهدی‌زاده بعد از اینکه در سه آزمون مردود می‌شود، از رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشور درخواست می‌کند که «بازبینی و بررسی شود که چرا در این آزمون بنده مدام رد می‌شوم؟!» بازرس ویژه سازمان هواپیمایی کشوری افزود: «به‌دنبال این درخواست آقای مهدی‌زاده، رئیس وقت سازمان هواپیمایی دستور می‌دهد یک تیم تشکیل شود. یک تیم 5نفره تشکیل می‌شود و موضوع را بررسی می‌کنند، امتحانات و نمرات را مورد بررسی و بازبینی قرار می‌دهند و در نهایت موضوع فاقد شبهه اعلام می‌شود، اما این تیم به رئیس وقت سازمان هواپیمایی پیشنهاد می‌دهند «برای ارفاق به ایشان و بعضی از شرکت‌کنندگان دیگر در آزمون، یکی از سؤالات آزمون که بیشترین نمره منفی را داشته است، حذف کنیم»! در مدارک هم موجود است، سؤال شماره 42از این آزمون 11تیر 1397حذف می‌شود. سرلک تأکید کرد: «نکته مهم البته همین‌جاست؛ این سؤال از آزمون تیر سال 97حذف می‌شود درحالی‌که آزمون‌هایی که مهدی‌زاده شرکت کرده و مردود شده در تاریخ‌های دیگری بوده است. مهدی‌زاده در 11تیر سال 97هم ثبت‌نام کرده بود که برای بار چهارم در آزمون شرکت کند، ولی غیبت داشته و در آزمون شرکت نکرده است.» تسنیم گفت: «بنابراین در آزمونی که اصلاً مهدی‌زاده شرکت نکرده بود، سؤال حذف شده است و به ایشان نمره قبولی هم دادند!» سرلک با تأیید این موضوع گفت: «در آزمون تیر 97مهدی‌زاده غایب بوده است ولی نمره 70می‌گیرد. در حال حاضر و براساس سند و مدارکی که داریم، در امتحان تاریخ 7خرداد 97و آخرین امتحانی که ایشان شرکت کرده است، دو نوع اعلام نتیجه وجود دارد؛ یکی نوشته است 65و مردود و یکی هم هست که نوشته نمره 70و قبول.» او افزود: «دوباره آزمون دیگری در 14تیرماه 1400برای تایپ ایرباس320برگزار می‌شود و ایشان شرکت می‌کنند؛ نمره‌ای که می‌گیرد 54است و مردود اعلام می‌شود. در 5اردیبهشت 1401در آزمون ATPL شرکت می‌کند و با نمره 70قبول اعلام می‌شود.» سرلک درباره اینکه «نمره 70واقعی بوده یا دارای شبهه است»،گفت: «نمره 70را به‌صورت واقعی کسب کرده است، اما هیچ اقدامی برای دریافت گواهینامه طی نمی‌کند و فقط آزمون داده و رفته است.»

سایر اخبار این روزنامه
موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان وزیر ارتباطات: بهای ترافیک داخل ۴۰ درصد ترافیک بین‌الملل محاسبه می‌شود خیز ایران و ترکیه برای رسیدن به هدف‌گذاری تجارت ۳۰ میلیارد دلاری می‌خواهیم کشور ما مرکز تمدن جدید اسلامی شود حل مسائل کشور نیاز به «آن‌طرف آبی‌ها» ندارد شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی را قطع کنید انبوهی از پهپادهای راهبردی به سازمان رزم ارتش الحاق شد دلایل افزایش تعرفه اینترنت از زبان مدیران اپراتورها آیا دومینوی «جلیقه سبزها» در راه است؟ داوطلبان، حامی بیماران نیازمند هنرمندانی که لرزه به تن صهیونیست‌ها می‌اندازند! ایران اشک امارات را درآورد! دستکاری در آزمون خلبانی داماد حسن روحانی و ارسال پرونده به قوه قضاییه سهمیه آرد ۳۰۰ نانوایی متخلف در تهران صفر شد حکم قصاص قاتل شهید «فرید کرم‌پور حسنوند» اجرا شد امیرعبداللهیان خواستار ایفای نقش فعال‌تر روسیه برای توقف جنگ غزه شد نظر دانش‌آموزان از سال آینده در ارزشیابی معلمان تأثیرگذار است نگاره «مولود کعبه» اثر استاد محمود فرشچیان بزرگی بحران در اسرائیل، بزرگ‌تر از بحران در غزه است! آموزش به سبک حضرت علی(ع)