ایران اشک امارات را درآورد!

  [ شهروند ]  در چارچوب هفته سوم مرحله گروهی رقابت‌‌های جام ملت‌‌های آسیا، دو تیم ایران و امارات از ساعت 18:30 روز سه‌شنبه در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با پیروزی 2 بر صفر یوزهای ایران به پایان رسید و شاگردان امیر قلعه‌نویی در پایان مرحله گروهی با 9 امتیاز و صدرنشینی در این مسابقات  به مرحله حذفی صعود کردند.

در این بازی ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، مهدی قائدی، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی و سردار آزمون به مصاف امارات رفت. یوزهای ایرانی در بازی پایانی مرحله گروهی، تقریبا با نفرات اصلی خود به میدان رفتند و فقط جای رامین رضاییان در سمت راست خط دفاعی، صادق محرمی در ابتدای کار در ترکیب تیم حضور پیدا کرده بود.
در مقابل خالد عیسی، خالد الظنحانی، خالد الهاشمی، بدر ناصر، زاید سلطان، حارب عبدالله، عبدالله رمضان، ماجد راشد، طحنون الزعابی، علی صالح و یحیی الغسانی 11 بازیکنی هستند که در ترکیب تیم‌ملی امارات مقابل ایران قرار گرفتند. خلیفه الحمادی، عبدالله ادریس، کایو کاندو، فابیو لیما و سلطان عادل پنج بازیکنی هستند که در دیدار گذشته مقابل فلسطین در ترکیب حضور داشتند، اما دیشب در جمع نفرات اصلی دیده نمی‌شدند و جای خود را به خالد الهاشمی، زاید سلطان، حارب عبدالله، طحنون الزعابی و یحیی الغسانی دادند.

نیمه اول؛ نمایش محکم‌تر یوزهای ایران
تیم‌ملی فوتبال ایران در دقایق ابتدایی، تسلط خوبی روی توپ و میدان داشت و این یوزهای ایرانی بودند که روی بازی مدیریت داشتند و چند موقعیت نصفه‌ونیمه هم روی دروازه امارات به وجود آمد، اما این موقعیت‌ها در حدی نبود که بتواند دروازه حریف را به شکل جدی‌ تهدید کند. شوت‌های از راه دور احسان حاج‌صفی شاید برجسته‌ترین اتفاقات دقایق اول مسابقه بود که این شوت‌ها دقت لازم را برای گلزنی نداشت. در دقیقه 18 بازی، روی ارسال سامان قدوس، سردار آزمون موقعیت خوبی برای گشودن دروازه امارات داشت، اما ضربه سر این بازیکن با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
پس از 24 دقیقه، اولین موقعیت جدی بازی به وجود آمد، روی پاس احسان حاج‌صفی، مهدی طارمی فرصت بسیار خوبی در محوطه جریمه امارات داشت و ضربه او روی خط دروازه امارات قرار گرفت. در ادامه بازیکنان امارات توپ را دفع کردند. در دقیقه 26 این مسابقه، اولین گل بازی توسط مهدی طارمی به ثمر رسید. روی پاس سردار آزمون، مهدی طارمی وارد محوطه جریمه امارات شد و این بازیکن با یک شوت مطمئن و بی‌نقص دروازه امارات را برای بار اول باز کرد.



پس از این گل، تیم‌ملی بازهم روی توپ و میدان مسلط بود. در دقیقه 33، علی قلی‌زاده یک گل دیگر در این بازی به ثمر رساند، اما این گل در موقعیت آفساید بود تا این بازی با نتیجه یک بر صفر ادامه پیدا کند.
در دقیقه 42 این مسابقه، اتفاق ناخوشایندی برای صادق محرمی رخ داد. این بازیکن پس از لیز خوردن با کف پا روی توپ، با آسیب‌دیدگی شدید مواجه شد که بنابر تشخیص کادر پزشکی با برانکارد به بیرون از زمین رفت تا رامین رضاییان جانشین او شود.در ادامه تیم امارات مقداری جلو کشید و تلاش کرد روی دروازه ایران موقعیت‌هایی ایجاد کند. این تیم در اواخر نیمه اول مسابقه توانست بیشتر مالک توپ باشد، اما نتوانست موقعیت قابل توجهی را خلق کند و خط دفاعی ایران با وجود اینکه هنوز به شکلی ایده‌آلی عمل نمی‌کرد، اما اجازه ایجاد فرصت به حریف را هم نداد. در پایان 45 دقیقه اول مسابقه، 6 دقیقه وقت اضافه محاسبه شد و در این زمان موقعیت خاصی به وجود نیامد تا این بازی در پایان نیمه اول با برتری یک بر صفر ملی‌پوشان ایران به پایان برسد.
نیمه دوم؛ بازهم پنالتی و بازهم بیرو!
برخلاف دقایق پایانی نیمه اول بازی، تیم‌ملی نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و در هر لحظه از بازی به دنبال فرصتی بود تا بتواند به دروازه امارات نزدیک شود. در دقیقه 47 مسابقه، روی فرصت‌طلبی مهدی قائدی، این بازیکن از پشت محوطه جریمه امارات فرصت خوبی پیدا کرد که ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت. سردار آزمون در دقیقه 51 مسابقه از پشت محوطه جریمه فرصت شوت‌زنی داشت و شوت محکم او اختلاف اندکی با دروازه داشت و از کنار دروازه به اوت رفت.
هر چه نیمه دوم بازی جلوتر می‌رفت، ملی‌پوشان شکل تهاجمی‌تری به خود می‌گرفتند و این امیدها را برای گلزنی بیشتر می‌کرد. تیم‌ملی با وجود این مسئله، مقداری در ضربه‌های نهایی ناموفق بود و تا دقیقه 55 مسابقه، بازی با همان نتیجه یک بر صفر دنبال شد.
اولین موقعیت جدی امارات در دقیقه 58 به وجود آمد و شوت از راه دور بازیکن امارات با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت. امارات در این دقایق موقعیت‌سازی‌های بهتری داشت و در دقیقه 59 بازی، روی یک صحنه مشکوک به پنالتی، داور به سمت VAR  رفت و درنهایت برای امارات پنالتی گرفت. یحیی الغسانی مامور زدن این ضربه پنالتی بود، اما علیرضا بیرانوند ضربه بازیکن امارات را مهار کرد.
یک دقیقه بعد، ایران به گل دوم رسید. روی حمله همه‌جانبه ایران به نیمه زمین امارات، سردار آزمون باز در محوطه جریمه به مهدی طارمی پاس گل داد و طارمی بازهم با فرصت‌طلبی تمام‌عیار، گل دوم بازی را به ثمر رساند. خوشحالی مهدی طارمی پس از گل دوم خود به امارات هم یکی از اتفاقات جالب این بازی بود که به نوعی جواب به کری‌خوانی‌های هواداران امارات بود.
در دقیقه 67 مسابقه، سردار آزمون روی فرصت‌طلبی خود گل بعدی ایران را به ثمر رساند، اما این بازیکن در موقعیت آفساید قرار داشت و گل او مردود اعلام شد.
ایران در دقایق پایانی مسابقه، سراسر حمله بود، اجازه نفس‌کشیدن به تیم حریف نداد و مالک توپ و میدان بود. ایران در دقیقه 81 بازهم توسط محمد محبی به گل رسید اما این بازیکن قبل از به ثمر رسیدن گل روی بازیکن امارات خطا کرد و پس از بازبینی صحنه، گل مردود اعلام شد.
در دقیقه سوم وقت اضافه، یحیی الغسانی روی نفوذ خود به محوطه جریمه ایران موفق شد گل اول امارات را به ثمر برساند تا به نوعی پنالتی خراب‌شده خود را جبران کند. پس از این گل تیم ایران تلاش کرد روی بازی مدیریت داشته باشد تا بتواند از نتیجه خود محافظت کند. در پایان تیم ملی موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد امارات بگذرد و به دور حذفی مسابقات صعود کند و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل تیم سوریه قراربگیرد. در دیگر بازی این گروه، تیم فلسطین با 3 گل موفق شد هنگ‌کنگ را شکست دهد و به عنوان تیم سوم مسابقات به دور بعدی مسابقات راه پیدا کند.

سایر اخبار این روزنامه
موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان وزیر ارتباطات: بهای ترافیک داخل ۴۰ درصد ترافیک بین‌الملل محاسبه می‌شود خیز ایران و ترکیه برای رسیدن به هدف‌گذاری تجارت ۳۰ میلیارد دلاری می‌خواهیم کشور ما مرکز تمدن جدید اسلامی شود حل مسائل کشور نیاز به «آن‌طرف آبی‌ها» ندارد شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی را قطع کنید انبوهی از پهپادهای راهبردی به سازمان رزم ارتش الحاق شد دلایل افزایش تعرفه اینترنت از زبان مدیران اپراتورها آیا دومینوی «جلیقه سبزها» در راه است؟ داوطلبان، حامی بیماران نیازمند هنرمندانی که لرزه به تن صهیونیست‌ها می‌اندازند! ایران اشک امارات را درآورد! دستکاری در آزمون خلبانی داماد حسن روحانی و ارسال پرونده به قوه قضاییه سهمیه آرد ۳۰۰ نانوایی متخلف در تهران صفر شد حکم قصاص قاتل شهید «فرید کرم‌پور حسنوند» اجرا شد امیرعبداللهیان خواستار ایفای نقش فعال‌تر روسیه برای توقف جنگ غزه شد نظر دانش‌آموزان از سال آینده در ارزشیابی معلمان تأثیرگذار است نگاره «مولود کعبه» اثر استاد محمود فرشچیان بزرگی بحران در اسرائیل، بزرگ‌تر از بحران در غزه است! آموزش به سبک حضرت علی(ع)