استقلال ثابت کرد می‌تواند زیبا بازی کند!

 [شهروند] محمد نوری، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت و تساوی این تیم مقابل مس‌رفسنجان در هفته بیست‌ودوم رقابت‌‌های لیگ برتر فوتبال گفت: «استقلال انسجام و اتحاد لازم را دارد و هواداران هم سنگ‌تمام گذاشتند و آن چیزی را که باید انجام بدهند، انجام دادند. ما از نظر کادرفنی و تیمی مشکلی نداریم و مشکل استقلال، دشمنانش است، اما اینقدر بازیکنان، کادرفنی و هواداران متحد هستند که اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و فکر می‌‌کنم استقلال در این فصل شایسته کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر خواهد بود.»  در چارچوب هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال دو تیم استقلال و مس‌رفسنجان روز شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. شاگردان جواد نکونام برای کسب سه امتیاز به مصاف حریف خود رفته بودند، اما در دقایق اول بازی به شکلی غیرمنتظره از حریف خود عقب افتادند و در ادامه کار، آبی‌ها کار را به تساوی کشاندند. در نیمه دوم همین اتفاق دوباره برای آبی‌پوشان رقم خورد و این تیم مجبور شد باز هم بازی را به تساوی بکشاند تا درنهایت این بازی با تساوی 2 بر 2 اتمام یابد.  محمد نوری، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، درباره تساوی آبی‌پوشان در این بازی صحبت‌‌های مختلفی به میان آورد. او تاکید داشت که نبود سیستم کمک‌داور ویدیویی یکی از دلایل توقف استقلال مقابل مس‌رفسنجان بود و معتقد است که آبی‌پوشان پایتخت شایسته کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر خواهد بود.  گفت‌وگوی «شهروند» را با محمد نوری می‌خوانید:
  آقای نوری تساوی استقلال مقابل مس‌رفسنجان را چطور دیدید؟
بازی خوبی بود و یکی از زیباترین بازی‌های لیگ بود، چون استقلال و مس‌رفسنجان در حمله بودند و مس‌رفسنجان هم با آمدن محرم نویدکیا بهتر شده است و یک فوتبال مدرن و تماشاگرپسند را ارائه داد. برخی‌ها ایراد می‌گرفتند که استقلال اقتصادی بازی می‌‌کند، اما در این بازی آبی‌ها ثابت کردند که زیبا هم بازی می‌کنند.
  داوری در این بازی چطور بود؟ در این بازی اعتراضاتی به تیم داوری مطرح شد.



نقطه تاریک بازی، گلی بود که برای ما گرفته نشد و داوری هم نتوانست مدیریت خوبی در بازی داشته باشد. دست‌های پشت‌پرده باعث شد تیم رقیب به ما نزدیک شود. اعتقاد دارم نباید به مردم دروغ گفته شود و در بازی استقلال و مس‌رفسنجان ثابت شد که در صحنه‌هایی VAR باید حضور پیدا می‌کرد. صحنه‌هایی است که خود کارشناسان نمی‌توانند تشخیص دهند و VAR حق را به حق‌دار می‌دهد. با حضور VAR، 60درصد مشکلات برطرف خواهد شد، اما مطمئن باشید که ما بازهم مشکل خواهیم داشت.
  عملکرد گوستاوو بلانکو را در تقابل استقلال و مس‌رفسنجان چطور دیدید؟
بلانکو ثابت کرد که بازیکن بسیار خوبی است و یکی از مهره‌های کلیدی ما است. خیلی‌ها به بلانکو انتقاد داشتند، اما این بازیکن یکی از بهترین بازیکنان خارجی است و در خط دفاع و حمله عملکرد بسیار خوبی دارد و امیدوارم در بازی‌های بعدی بتواند به استقلال کمک کند.
  استقلال 2 امتیاز حساس را در هفته‌های پایانی لیگ برتر از دست داد. فکر می‌کنید از دست رفتن این امتیازات چقدر در آینده برای آبی‌های پایتخت دردسرساز شود؟
ما در مستطیل سبز مشکلی نداریم و با حریفان روبه‌رو می‌شویم، اما در بیرون زمین، کسانی هستند که با استقلال مشکل دارند. این تیم مشکلی با حریفان ندارد، اما از دست رفتن این امتیازات شاید بعدا برای ما حسرت شود و امیدوارم در ادامه راه شاهد اتفاقات خوب و موفقیت آبی‌پوشان پایتخت در بازی‌های آینده باشیم.
  به نظر شما اختلاف نکونام و خطیر کمتر شده است؟
کاری به اختلاف ندارم و به عملکردها نگاه می‌‌کنم. ما باید عملکرد مدیریت و کادرفنی را نگاه کنیم و فکر می‌‌کنم مدیریت، ضعیف کار کرده است و یکی از ضعیف‌ترین مدیریت‌های تاریخ باشگاه استقلال را شاهد هستیم. وقتی صداقت در پیش باشد، کارها به درستی پیش می‌رود و فکر می‌کنم مدیریت باید صداقت داشته باشد.
  در تقابل استقلال و مس‌رفسنجان، مهدی مهدی‌پور هم مصدوم شد. چقدر نبود مهره‌های کلیدی استقلال در بازی‌های آینده را موثر می‌دانید؟
نبودن مهدی‌پور و مصدومیت این بازیکن قطعا در آینده تاثیرگذار خواهد بود و غیبت این بازیکن به تیم لطمه می‌زند. شما دیدید وقتی یامگا مصدوم شد چه اتفاقاتی افتاد. ناراحتی جواد نکونام به خاطر نبود و کمبود بازیکنان است.
  غیبت بازیکنان کلیدی ممکن است به از دست رفتن قهرمانی منجر شود؟
استقلال نزدیک‌ترین تیم به قهرمانی است و با احترامی که برای بقیه تیم‌‌ها قائل هستم، استقلال استحقاق قهرمانی در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر را دارد.
  هفت هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده است، شما به عنوان پیشکسوت باشگاه استقلال چه پیشنهادی برای آبی‌های پایتخت دارید تا بتوانند به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند.
استقلال انسجام و اتحاد لازم را دارد و هواداران هم سنگ‌تمام گذاشتند و آن چیزی را که باید انجام بدهند، انجام دادند. ما از نظر کادرفنی و تیمی مشکلی نداریم و مشکل استقلال، دشمنانش است، اما اینقدر بازیکنان، کادرفنی و هواداران متحد هستند که اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و فکر می‌‌کنم استقلال در این فصل شایسته کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر خواهد بود.