بازیکنانی در قواره توپ طلا!

  [ شهروند]  در ادامه گزارشی که روز گذشته منتشر کردیم، کماکان به معرفی برترین بازیکنان این فصل لیگ برتر انگلیس می‌پردازیم. این انتخاب‌ها البته توسط نشریه «گل» به عنوان یکی از مهم‌ترین نشریات ورزشی جهان است. روز گذشته به ترتیب 8 بازیکن موثر این فصل پریمیر لیگ را از شماره 16 تا شماره 9 معرفی کردیم و حالا در گزارش زیر شماره 9 تا یک را خواهید شناخت.

 8- کول پالمر (چلسی)
پالمر تابستان گذشته تصمیم شجاعانه‌ای گرفت تا منچسترسیتی را ترک کند و از آن زمان ثابت کرد که مهم‌ترین انتقال تابستانی چلسی با 42.5میلیون پوند (54میلیون دلار) است. این بازیکن 21 ساله بزرگ‌ترین بمب چلسی در اردوی آبی‌ها بوده است و در عین حال که نقش اصلی را در مجموعه مائوریسیو پوچتینو بر عهده می‌گیرد، بلوغ و خونسردی را در کنار سن حساس خود نشان می‌دهد. این بازیکن در همه خطوط توانایی بازی دارد و هر بار با ظرافت روی توپ، ابعاد جدیدی به حمله چلسی اضافه می‌کند. پالمر می‌تواند از هر نقطه‌ای در زمین یک پاس عمقی برای تغییر جریان مسابقه بدهد و دید خوبی هم برای گلزنی دارد که باعث شده او در انگلستان با این خصوصیات شناخته شود. چلسی هنوز راه درازی در پیش دارد تا بتواند دوباره تیم‌های بزرگ را به چالش بکشد، اما آنها یکی از هیجان‌انگیزترین استعدادهای اروپا را در اختیار دارند و دیدن اینکه چگونه پالمر در ماه‌های آینده به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، بسیار جذاب خواهد بود.

 7- ویلیام سالیبا (آرسنال)
آرسنال دوباره به جمع تیم‌های برتر پریمیر لیگ بازگشته و احتمال دارد که آنها در فصل جاری قدرت رسیدن به قهرمانی را هم داشته باشند. این اتفاق در شرایطی رخ داده است که سالیبا که یک پایه محکم در قلب دفاع ایجاد می‌کند، در این فصل برای آرسنالی‌ها توپ می‌زند. این بازیکن فرانسوی برای پایان فصل 2022-2023 مصدوم بود و توپچی‌ها در غیاب او عملکرد خوبی نداشتند، اما حالا در وضعیت بهتری نسبت به فصل قبل است.
تیم آرتتا بهترین رکورد دفاعی را تاکنون در این فصل داشته که تا حد زیادی به لطف نمایش‌های درخشان سالیباست. این بازیکن 23 ساله در زمان‌بندی تکل‌ها استاد است و با خونسردی در خط دفاعی به آرسنال کمک می‌کند تا در یک چشم به هم زدن موقعیت دفاعی تیم را به حمله تبدیل کند. توپچی‌ها در تلاش خود برای از پیش برداشتن سیتی سنگ‌تمام می‌گذارند، اما هیچ کس برای رسیدن به این هدف جمعی مهم‌تر از سالیبا نیست که در این مقطع حساس از این فصل باید مراقب او باشند.

 6- بوکایا ساکا (آرسنال)



ساکا به شایستگی جایزه بهترین بازیکن جوان سال 2022-23 PFA را پس از قهرمانی شگفت‌انگیز آرسنال دریافت کرد و حالا ممکن است تحت هدایت آرتتا این‌بار برای دریافت جایزه بهترین بازیکن (بزرگسال) گام بردارد. توپچی‌ها در این فصل عملکرد بسیار بهتری از خود نشان داده‌اند و به نظر می‌رسد که در زمان مناسب از فرصت‌های خود به بهترین شکل استفاده می‌کنند. ساکا در فصل جاری بار دیگر ثابت کرد که یک بازیکن سرنوشت‌ساز در انتهای زمین است. این بازیکن 22 ساله می‌تواند از هر زاویه‌ای گلزنی کند و از ویژگی‌های خلاقانه‌ای برخوردار است، به همین دلیل است که تاکنون 21 گل در این دوره ثبت کرده است.
آرتتا اکنون به دلیل نگرانی‌های ناشی از خستگی مجبور است دقایق حضور ساکا در زمین را به طور موثرتری مدیریت کند، اما همچنان مهم‌ترین بازیکن آرسنال در بزرگ‌ترین بازی‌ها خواهد بود و با عملکرد درخشانش منتقدانی را که ادعا می‌کنند او هنوز «در کلاس جهانی» نیست، از هرگونه اظهارنظر منصرف می‌کند. اگر ساکا بتواند توپچی‌ها را به جام لیگ برتر برساند، این بحث یک بار برای همیشه بسته خواهد شد.

 5- اولی واتکینگز (استون ویلا)
واتکینگز از زمان ورودش به باشگاه در سال 2020، رکن اصلی گلزنی ویلا بوده است و در فصل گذشته 15 گل در این تیم به دست آورد و اکنون زیر نظر امری بازی خود را به اوج رسانده است. این بازیکن 28 ساله در حال حاضر 16 گل در این فصل به ثمر رسانده که پنج مورد از آنها را در سه پیروزی متوالی ویلا مقابل فولام، ناتینگهام فارست و لوتون به ثبت رسانده است، در حالی که همچنین توانسته 10 گل دیگر را برای هم‌تیمی‌هایش بسازد.
ویلا از کورس مدعیان قهرمانی پریمیر لیگ جا مانده است که با توجه به کمبود بازیکن در عمق تیم، این عقب افتادن از تیم‌های بالانشین اصلا چیز عجیبی نیست، اما به لطف واتکینگز، آنها همچنان در نبرد برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر هستند.

 4- ارلینگ هالند (منچسترسیتی)
هالند با وجود اینکه در ماه‌های دسامبر و ژانویه به دلیل مصدومیت غایب بود، در مسیر کسب دومین کفش طلای متوالی با 18 گل در فصل جاری است. اگرچه او از زمان بازگشت به میادین در 9 مسابقه فقط موفق به ثبت چهار گل شده، اما کماکان کاندیدای اصلی دریافت این عنوان است.
سوالات زیادی در مورد عدم‌مشارکت هالند در کارهای ترکیبی منچسترسیتی پرسیده می‌شود. روی کین، اسطوره منچستریونایتد مدعی شد که او در جریان تساوی صفر-صفر اخیر سیتی مقابل آرسنال، «شبیه یک بازیکن لیگ دو به نظر می‌رسید». غیرمنصفانه نیست که بگوییم ملی‌پوش نروژی باید روی جنبه فنی بازی خود کار کند، اما همانطور که گواردیولا اشاره کرده، او همچنان بهترین مهاجم جهان است.
حتی زمانی که در حاشیه یک بازی حضور دارد، به دلیل حرکت هوشمندانه و تلاش طبیعی‌اش در داخل و اطراف محوطه جریمه، همچنان شانس‌هایی برای به ثمر رساندن گل خواهد داشت. همچنین یک شخصیت قوی است که اجازه نمی‌دهد نظرات منفی او را پایین بیاورد و در عوض از آنها به عنوان یک انرژی استفاده می‌کند. هالند مرگبارترین سلاح در تیم گواردیولاست و پس از یک استراحت مقابل ویلا، آماده است تا تمام قدرت خود را نشان دهد.
 3- محمد صلاح (لیورپول)
وضعیت صلاح به عنوان یک اسطوره لیورپول مدت‌هاست که تضمین شده و او وفاداری خود را به باشگاه بدون تردید در زمانی که از الاتحاد در پنجره تابستانی پیشنهاد اغواکننده‌ای داشت، ثابت کرد. انتقال سودآور به عربستان سعودی روی میز بود، اما صلاح در جای خود باقی ماند و از آن زمان ارزش منحصربه‌فرد خود را بار دیگر به تیم کلوپ نشان داد.
لیورپول 70 امتیاز از 90 امتیاز ممکن به دست آورده تا به عنوان رقیب اصلی سیتی برای کسب عنوان قهرمانی رقابت کند و صلاح در این راه 16 گل و 9 پاس گل به ثبت رسانده است. این بازیکن 31 ساله مثل همیشه خطرناک به نظر می‌رسد و در تلاش است تا هالند را برای رسیدن به کفش طلا شکست دهد.
تمرکز اصلی صلاح، با این حال، بر کسب دومین مدال قهرمانی لیگ برتر خواهد بود که جایگاهش را در بین بهترین بازیکنانی که تا به حال به فوتبال انگلیس رسیده‌اند، تثبیت می‌کند. یک مصدومیت ناگوار در فصل جاری باعث توقف حرکت صلاح شد، اما او اکنون دوباره شروع به بازگشت ریتم اصلی خود کرده که خبر بدی برای سیتی و آرسنال است.

 2- دکلان رایس (آرسنال)
رایس با خرید 105میلیون پوندی (131میلیون دلار) توسط باشگاه آرسنال، از زمانی که وستهم را ترک کرد و به جمع توپچی‌ها پیوست و به جای پیوستن به سیتی و تبدیل شدن به ماشین برنده گواردیولا، حضور در لندن را انتخاب کرد، مورد سوال همه قرار گرفت.
رایس در حال حاضر اولین نام در جدول تیمی آرتتاست و با گل دیرهنگام توپچی‌ها که آنها را در مسیر پیروزی خانگی مقابل منچستریونایتد در ماه آگوست قرار داد، خود را به بازیکن مورد علاقه هواداران تبدیل کرده است.این بازیکن 25 ساله در زمینه بازیابی توپ و قطع توپ بی‌بدیل است. همانطور که تلاش‌های طولانی‌مدت و خیره‌کننده او در برابر چلسی و وستهم نشان می‌دهد که چه اندازه در کار خود مسلط است. این ملی‌پوش انگلیسی همچنین مهارت خود را در تخریب 6-صفر تیم سابقش در ورزشگاه لندن نشان داد و دو پاس گل داد و در ابتدای سال به عنوان بازیکن کناری دائمی آرسنال منصوب شد.
تمایل رایس به پذیرش مسئولیت بیشتر چیزی است که او را واقعا خاص می‌کند و انرژی‌اش آرسنال را به سطح دیگری ارتقا داده است. کسب اولین قهرمانی در لیگ برتر از سال 2003-2004 دیگر برای توپچی‌ها یک رویا نیست، زیرا آنها بهترین هافبک همه‌جانبه کشور را دارند که هدایت‌شان را در مرکز میدان بر عهده دارد.
یک حس کلی وجود دارد که اتفاق خاصی در آنفیلد در حال رخ دادن است و کلوپ چشم به پایان شکوهمندی برای سلطنت 9 ساله خود دارد و اگر کسی بتواند آنها را از خط خارج کند، آن محمد صلاح در لیورپول است.

1-فیل فودن (منچسترسیتی)
سیتی در دوران گواردیولا دارای انبوهی از نوابغ خلاق بوده است، اما فودن در مسیر خوبی قرار دارد تا همه آنها را تحت‌الشعاع قرار دهد. در تنها 23 سالگی، او در حال حاضر مانند یک بازیکن کامل به نظر می‌رسد و اکنون تنها کسی است که سیتی برای باز کردن بازی‌ها با چابکی و سرعت فکرش در اختیار دارد.
فودن در این فصل 14 گل در لیگ برتر به نام خود ثبت کرده که بهترین عملکردش در تاریخ است و در صورت حفظ آمادگی، تعداد گل‌های بیشتری هم برای او در راه است. مرد انگلیسی تبدیل به مخوف‌ترین بازیکن تیم تمام ستاره سیتی شده است و در حال حاضر غیرقابل توقف به نظر می‌رسد. با آخرین نمایش درخشان او در پیروزی 4-یک مقابل ویلا که باعث شد دومین هت‌تریک فصل خود را به ثمر برساند؛ اغراق نیست اگر بگوییم حضورش به تنهایی می‌تواند عامل تعیین‌کننده باشد، زیرا این تیم‌های مدعی قصد دارند تا یک قهرمانی دیگر در لیگ برتر را ثبت کنند.
همچنین موقعیت انگلیس به عنوان بازیکن مورد علاقه برای یورو ارتباط زیادی با فودن دارد، کسی که در حال حاضر در کلاس جهانی حضور داشته و همه ویژگی‌ها را دارد تا به عنوان یک بازیکن موثر به عملکرد درخشانش ادامه دهد و تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان نسل خود شود. کسب توپ طلای 2024، بزرگ‌ترین هدف فودن در سال‌جاری خواهد بود.