حسن روحانی: ایران آماده همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و توسعه صلح است

رئیس جمهوری در دیدار وزیر امور خارجه پاکستان، با اشاره به روابط خوب و برادرانه تهران – اسلام آباد ، گفت: ایران و پاکستان دو کشور دوست، برادر و تاثیرگذار در منطقه هستند و تهران مصمم است روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود را با پاکستان توسعه دهد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار «خواجه محمد آصف»، با اشاره به اینکه اهداف مورد نظر در مناسبات تهران – اسلام‌آباد هنوز منطبق با ظرفیت‌های موجود محقق نشده است، بر ضرورت تلاش مسئولان دو کشور برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های فی‌مابین و اجرای توافقات دوجانبه تاکید کرد. رئیس‌جمهوری، گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در زمینه مقابله با تروریسم و تلاش در راستای ارتقاء امنیت در مرزهای مشترک دو کشور را ضروری خواند و اظهار کرد: تقویت امنیت مرزها و تبدیل آن به مرزهای اقتصادی و تجاری و ایجاد بازارچه‌های مرزی در این مناطق به نفع دو ملت و در راستای ثبات و امنیت منطقه خواهد بود. روحانی با تاکید بر ضرورت اجرای هر چه سریعتر و کامل‌تر توافق میان بانک‌های مرکزی دو کشور و نیز تسهیل روابط بانکی میان ایران و پاکستان برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی فی‌مابین، اظهار امیدواری کرد که روز به روز شاهد توسعه روابط میان دو کشور دوست و برادر باشیم. وی با بیان اینکه امنیت و ثبات منطقه برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: ایران و پاکستان در زمینه حل و فصل مسایل منطقه‌ای اهداف و دیدگاه‌ مشترکی دارند. رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مسایل و مشکلات کشورهای منطقه از جمله افغانستان راه حل منطقه‌ای داشته و هرگز توسط بیگانگان و قدرت‌های فرامنطقه ای حل و فصل نمی‌شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است صرفا کشورهای منطقه، به‌ویژه ایران و پاکستان، باید برای برقراری امنیت، ثبات و آرامش منطقه تلاش و همکاری کنند. روحانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با کشورهای منطقه از جمله پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم، توسعه صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.
بعد از این دیدار خواجه محمد آصف و هیات همراهش به دیدار محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان رفت و راه‌های مختلف توسعه و تقویت روابط دو جانبه از جمله تقویت همکاری‌های بانکی، حمل و نقل و نیز تقویت همکاری‌های دو کشور در نقاط مشترک مرزی به‌ویژه مبارزه با تروریسم مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. موضوعات مورد نگرانی منطقه‌ای مشترک بین دو کشور از جمله وضعیت مساله آوارگان و پناهندگان، قاچاق مواد مخدر، مقابله با گروه‌های افراط‌گرا و تروریستی و همچنین وضعیت مسلمانان میانمار از جمله محورهای دیگر گفتگو بین وزیر امور خارجه کشورمان با همتای پاکستانی ایشان بود. وزیر امور خارجه پاکستان با توجه به نامتوازن بودن سیاست های کنونی در منطقه از لزوم اتخاذ یک سیاست مشخص در قبال اوضاع منطقه سخن گفت. وی با اشاره به حضور تعداد قابل توجهی از نیروهای نظامی کشورهای جهان در افغانستان طی بیش از دو دهه گذشته افزود با این حال اوضاع امنیتی این کشور تاکنون تغییر زیادی در جهت بهبود آن پیدا نکرده است. وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به تلاش‌های دو کشور در جهت افزایش بیشتر سطح روابط سیاسی از لزوم همکاری بین دو کشور در دیگر بخش‌ها از جمله تقویت بیشتر همکاری‌های بانکی بین دو کشور را یاداور شد. مقابله با افراط گرایی و گروه های تروریستی فعال در منطقه و همکاری مشترک در جهت استقرار صلح، ثبات و امنیت در افغانستان از طریق گفت‌وگوهای سیاسی منطقه ای و چند جانبه از جمله محورهای دیگر اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بود.
سایر اخبار این روزنامه
آمانو با دیگر در شورای حاکم آژانس اجرای تعهدات ایران را مورد تائید قرار داد ساز مخالف آژانس بین المللی انرژی اتمی در برابر آمریکا چرا چالش پروژه های ناتمام عمرانی برای دولت ها به پایان نمی رسد؟ عمران، زیر تیغ نفت حسن روحانی: ایران آماده همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و توسعه صلح است جلال خوشچهره چاپلوس‌های سوداگر گزارش «ابتکار» از توهین‌هایی‌ که در قالب حرکات دست تعریف می‌شوند لایک هایی که لایک نیست! قانون به تنهایی از پس سارقان اشیاء تاریخی بر نمی‌آید، پلیس ویژه نیاز است کم زوری قانون در برابر دزدان تاریخ تصمیمات سلیقه‌ای درباره جوایز سینمایی چقدر به بهبود حال و روز سینما کمک می‌کند؟ سیمرغ های سرگردان «ابتکار» دلایل تغییرات ناگهانی مدیران یک شرکت حفاری را بررسی کرد سکوهای نفتی در غبار ابهام «ابتکار» از رفت‌‎وآمدها در استانداری ها گزارش می‌دهد اصلاحات اصلاح‌طلبانه در وزارت کشور گزارش تخلفات نفتی دولت‌های نهم و دهم در کمیته کمیسیون بودجه مجلس بررسی می شود تخلفاتی به قطر یک کتاب زندگى در پس «تصوّرات»! یک پایگاه خبری آمریکایی در صورت خروج یک‌جانبه از برجام آمریکا تنها خواهد ماند