ذوالفقاري: آتش زنندگان اماکن عمومي، فريب خورده‌اند


معاون امنيتي انتظامي‌وزارت کشور گفت: کساني که اقدام به آتش زدن مراکز عمومي‌کرده‌اند، فريب خوره‌اند و فاقد مباني اعتقادي براي اقدام خود هستند.
به گزارش ايسنا، حسين ذوالفقاري درباره خرابکاري‌هاي اخير عده‌اي وابسته به يک فرد فراري خارج از کشور در تهران که اقدام به آتش زدن درب‌هاي باشگاه پرسپوليس داشته است، گفت: تعدادي از افراد وابسته به اين فرد بازداشت شده‌اند؛ البته عدد آنها قابل توجه نيست اما عمده آنان بازداشت شده‌اند.وي با بيان اينکه افراد دستگير شده اظهار پشيماني کرده‌اند و‌ هيچ مباني اعتقادي و فکري براي کارهاي خود نداشتند، تصريح کرد: تعدادي از اين افراد فريب خورده قبل از انجام خرابکاري بازداشت شدند.
وي در خصوص ساماندهي داعش در آسياي ميانه از جمله افغانستان پس از شکستشان در محور سوريه و عراق گفت: اعضاي داعش از چند سال قبل براي ادامه حيات و بقاي خودشان چنين برنامه‌اي را در نظر گرفته بودن و اخيراً نيز به سراغ عملياتي کردن آن برنامه‌ها حرکت مي‌کنند. 
معاون‌امنيتي وزارت کشور خاطرنشان کرد: تا جايي که ما اطلاع داريم اقبالي به آنان در اين مناطق نشده است و‌ بعيد مي‌دانيم آن گستردگي مورد نظرشان را اجرايي کنند چون زمينه اجتماعي کمتري در آن مناطق نسبت به اين گروهک وجود دارد.