لغو آزمون استخدامي‌وزارت نفت

رئيس کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي‌گفت: آزمون استخدام وزارت نفت لغو شد تا اصلاحات کامل صورت پذيرد
. به نقل از صدا و سيما، در پي اعتراضات و شکايت فارغ التحصيلان و دانشجويان دانشکده نفت آبادان، رييس کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي‌از لغو آزمون استخدامي‌وزارت نفت خبر داد. حسنوند افزود: کميسيون انرژي پيگير اين موضوع است.
طبق قرار قبلي و فراخوان وزارت نفت، قرار بود آزمون استخدامي‌اين وزارتخانه دي ماه‌امسال برگزار شود اما شرايط و ظرفيت پذيرش اين آزمون اعتراضات زيادي را در خوزستان در پي داشته است.
دانشجويان حاضر به مذاکره با نمايندگان وزارت نفت نشدند
نمايندگان دانشجويان تجمع‎کننده در مقابل ساختمان مرکزي وزارت نفت، دعوت اين وزارتخانه را براي گفت‎وگو و بررسي مطالباتشان نپذيرفتند.
به دنبال تجمع تعدادي از دانشجويان دانشگاه صنعت نفت در مقابل ساختمان مرکزي وزارت نفت، اين وزارتخانه خواهان معرفي نمايندگان تجمع‎کنندگان به منظور گفت‎وگو و بررسي مطالبات آنها شد؛ اما دانشجويان اين دعوت را نپذيرفتند و به رغم اعلام آمادگي وزارت نفت، حاضر نشدند مطالبات خود را در نشستي مشترک با مسئولان مرتبط در اين وزارتخانه در ميان بگذارند. 
اين اعتراض‎ها در حاليست که وزارت نفت از تمامي‌فارغ‎التحصيلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت که تا تاريخ اول آذرماه‌امسال در بانک اطلاعاتي فارغ‎التحصيلان اين دانشگاه ثبت نام کرده‎اند، براي مصاحبه دعوت به عمل آورده و پيش از اين نيز اعلام کرده است، کليه فارغ‎التحصيلاني که مراحل استخدامي‌را با موفقيت پشت سر بگذارند، جذب صنعت نفت خواهند شد.
وزارت نفت به تعهدات قانوني خود در قبال دانشجويان دانشگاه صنعت نفت عمل کرده است
در پي اتفاقات اخير و تجمع دانشجويان مقابل ساختمان مرکزي وزارت نفت؛ اداره کل روابط عمومي‌وزارت نفت در پي تجمع عده‎اي از دانشجويان دانشگاه صنعت نفت در مقابل ساختمان اين وزارتخانه اطلاعيه‎اي صادر کرد.
در اين اطلاعيه‌امده است: «در ادامه تجمع‎هاي اخير عده‎اي از دانشجويان دانشگاه صنعت نفت براي استخدام بدون قيد و شرط در وزارت نفت، از شب گذشته (يازدهم آذر ماه) تجمعي در مقابل ساختمان مرکزي اين وزارتخانه شکل گرفته که با سردادن شعار خواستار تحقق خواسته‎هاي خود هستند.
هرچند به دفعات و در روزهاي اخير درباره اين مطالبه دانشجويان اطلاع‎رساني شده است و از ماه گذشته نيز حسب مقررات جاري صنعت نفت از تمامي‌دانش‎آموختگاني که مشخصات خود را در بانک اطلاعات اداره کل آموزش وزارت نفت ثبت کرده‎اند براي انجام مراحل مصاحبه، طب صنعتي و گزينش دعوت به عمل آمده است، اما متاسفانه بازهم عده‎اي از فارغ‎التحصيلان دانشگاه صنعت نفت بدون توجه به مقررات استخدامي‌و فرآيندهاي قانوني، بر خواسته خود مبني بر استخدام بدون قيد و شرط و خارج از ضوابط قانوني اصرار دارند و حتي با وجود دعوت مديران ارشد وزارت نفت براي شنيدن صحبت‎هاي اين عده از معترضان در فضاي منطقي و توام با آرامش، اين عده حاضر به گفت‎وگو نشده و همچنان به تجمع خود ادامه داده‎اند.
لازم به تاکيد است وزارت نفت به عنوان مجري نص صريح قوانين و ضوابط اداري و استخدامي‌به تمامي‌تعهدات قانوني خود درباره اين عده از دانشجويان عمل کرده و براي جذب واجدان شرايط در صنعت نفت در چارچوب ضوابط و مقررات هيچ مانعي وجود ندارد.»