لزوم تقويت روزافزون توانايي‌هاي نيروهاي مسلح


رهبر انقلاب تاکيد کردند: امروز نيروهاي مسلح به بهترين نيروي انساني از لحاظ فکري، عملي، عزم و اراده احتياج دارند تا بتوانند آسيب‌ناپذيري ملت را در مقابل دشمني‌ها حفظ کنند. آيت الله خامنه‌اي فرمانده معظم کل قوا در ديدار فرماندهان ارشد نيروهاي مسلح و برگزيدگان جشنواره مالک‌اشتر با اشاره به خصومت‌هاي تمام‌نشدني دشمنان با ملت و نظام اسلامي، مواجهه با اين معارضه‌ها را در گرو ايستادگي و تقويت روزافزون توانايي‌هاي نيروهاي مسلح خواندند و تأکيد کردند: امروز نيروهاي مسلح به بهترين نيروي انساني از لحاظ فکري، عملي، عزم و اراده احتياج دارند تا بتوانند آسيب‌ناپذيري ملت را در مقابل دشمني‌ها حفظ کنند.
رهبر انقلاب اسلامي‌با ابراز خرسندي از عمق‌بخشيدن به حرکت پيشرونده نيروهاي مسلح در بخش نيروي انساني با برگزاري جشنواره مالک اشتر، افزودند: لازمه پيشگامي‌در موفقيت‌ها، استمرار حرکت رو به جلو و بدون توقف است، بنابراين بايد در هر بخش که مسئوليت و وظيفه‌اي برعهده داريد، بي‌وقفه و مستمر، کار و تلاش کنيد.
ايشان، نام‌گذاري جشنواره به‌نام جناب مالک‌اشتر از فرماندهان و ياران اميرالمومنين علي عليه‌السلام را آموزنده توصيف کردند و گفتند: مالک‌اشتر در «بصيرت و شناخت صراط مستقيم»، «عزم راسخ»، «احساس مسئوليت و آمادگي براي مجاهدت»، «شجاعت و قدرت فرماندهي» و در عين حال در «معنويت، عبادت، تقوي و تواضع» برجسته و الگوست و فرماندهان نيروهاي مسلح بايد بيش از ديگران، اين حالات و روحيات عالي را در خود تقويت کنند.
پيش از سخنان فرمانده کل قوا، سردار سرلشکر باقري رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح با تبريک پيروزي‌هاي غرورآفرين و راهبردي جبهه مقاومت، گفت: در هشتمين جشنواره مرکزي مالک اشتر، ۵۲ نفر از فرماندهان و مسئولان رده‌هاي موفق نيروهاي مسلح معرفي و تقدير شدند.
جلوه‌هاي کاذب، ياد شهيدان را کهنه نکند
همچنين بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي‌در ديدار دست‌اندرکاران کنگره ۱۲ هزار شهيد استان آذربايجان‌غربي که در تاريخ ۳۰ مهر ۹۶ برگزار شده بود، در محل اين همايش در اروميه منتشر شد.
آيت الله خامنه‌اي در اين ديدار با اشاره به اهميت زنده نگه‌داشتن ياد و نام شهيدان و روحيه فداکاري و شهادت، گفتند: برترين شخصيت‌ها و چهره‌هاي درخشان تاريخ ما در قرنهاي اخير، جوانان فداکاري بودند که به دفاع از کشور و انقلاب شتافتند.
رهبر انقلاب اسلامي‌با اشاره به اين واقعيت تاريخي که هر گاه مردان فداکار و با گذشت به ميدان نيامده‌اند، کشور دچار ذلت شده و هر گاه همچون دوران دفاع مقدس مردان بزرگ و دلاور در صحنه حضور داشته‌اند، کشور سربلند شده است، افزودند: نبايد اجازه داد در اثر برخي جلوه‌هاي کاذب و عظمت‌هاي دروغين، ياد شهيدان فراموش و کهنه شود و فعاليت‌هايي همچون کنگره شهدا، پادزهر آن توطئه و حرکت مسموم است.
ايشان با تجليل از حضور فداکارانه مردم استان آذربايجان غربي در مبارزه با دشمنان از ابتداي پيروزي انقلاب، ياد برخي شخصيت‌هاي برجسته و مجاهد استان همچون شهيد باکري، مرحوم زکياني، مرحوم قاضي خضري و آيت‌الله حسني را گرامي‌داشتند و گفتند: صبر و تحمل مردم آذربايجان غربي در ميدان مبارزه و در مقابل حوادث سخت و عجيبي همچون بمباران شيميايي سردشت نشان‌دهنده عظمت مردم اين استان است.
آيت الله خامنه‌اي با تأکيد بر لزوم شناساندن ويژگي‌ها و برجستگي‌هاي معنوي آذربايجان غربي به ايرانيان، افزودند: در معرفي اين استان معمولاً به موقعيت‌هاي گردشگري يا تنگناها و مشکلات آن اشاره مي‌شود، در حالي‌که آذربايجان غربي شجاعانه در مقابل حوادث و فتنه‌ها ايستادگي کرد و بايد اين عظمت و شجاعت نيز به مردم کشور معرفي و نشان داده شود.