یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان

دومین نماینده ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی امشب در بازی رفت مهمان الدوحیل خواهد بود‌. امشب از ساعت 20:00 در ورزشگاه خلیفه، الدحیل در چارچوب بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبان پرسپولیس خواهد بود‌. الدحیل همان لخویای سابق در سال 2017 با تیم الجیش ادغام شد‌. شوالیه‌های قرمز در سه بازی لیگ ستارگان قطر 9 گل به ثمر رسانده و گلی دریافت نکرده است‌. الدحیل در 36 بازی اخیر خود شکست نخورده است‌. آخرین شکست آنها به سپتامبر 2017 برمی‌گردد که چهار بر دو مغلوب السد، حریف استقلال شدند‌. در 36 بازی اخیر این تیم دو بار در یک بازی دوستانه پیش‌فصل و در سوپرجام قطر در ضربات پنالتی به الریان باخته است که جزو باخت‌های رسمی محسوب نمی‌شود‌. پرسپولیس در چهار بازی لیگ برتر ایران 9 امتیاز به دست آورده و تنها یک گل دریافت کرده است‌. مشکل اصلی برانکو ایوانکوویچ در این دیدار نداشتن بازیکن روی نیمکت است که کار را برای سرخپوشان سخت خواهد کرد‌. نکته امیدوار‌کننده این است که آخرین شکست الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا مربوط به سال 2017 مقابل همین پرسپولیس می‌شود که قرمزپوشان با یک گل حریف قطری خود را شکست دادند تا به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنند‌.
پرسپولیس و الدحیل چهار بار به مصاف هم رفته‌اند که سرخپوشان صاحب دو برد و یک تساوی و یک شکست شده‌اند‌. تیم متمول قطری با داشتن بازیکنان درجه یک امیدوار به پیروزی در این بازی است و برانکو سرمربی پرسپولیس هم به قدرت این تیم اذعان داشته است‌. باید دید پرسپولیس می‌تواند با گرفتن نتیجه مناسب در بازی امشب راه خود را برای صعود به نیمه‌نهایی هموار کند و همانند سال گذشته جواز حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا را کسب کند یا خیر‌.
گفتنی است کادر فنی پرسپولیس تصمیم به تغییر در ترکیب اصلی این تیم در بازی رفت مقابل الدحیل قطر ندارد‌. کادرفنی پرسپولیس تصمیم دارد تیمش را با دو ‌هافبک دفاعی به میدان بفرستد و از علی علیپور هم در نوک پیکان حمله سرخپوشان استفاده کند‌. دفاع چهارنفره پرسپولیس در این دیدار نیز نسبت به بازی‌هایی که شاگردان برانکو ایوانکوویچ در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر فصل جاری انجام داده‌اند تغییر نخواهد کرد تا سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، حسین ماهینی و محمد انصاری بازی کنند‌.
سرمربی پرسپولیس در حالی تیمش را به مصاف ستارگان گران‌قیمت الدحیل قطر می‌فرستد که آنها با توجه به ترکیب همیشگی خود در بازی‌های داخلی به هماهنگی کامل رسیده‌اند‌. ترکیب احتمالی پرسپولیس در بازی با الدحیل قطر به این شرح است: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، حسین ماهینی، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، امید عالیشاه، بشار رسن، سیامک نعمتی و علی علیپور‌.