راهی برای امیدواری مردم

مناظره اخیر زاکانی و تاج زاده که بناست
به صورت سریالی ادامه داشته باشد، درشرایط کنونی یک ابتکار مناسب است و می‌تواند فصل جدیدی در تلاش برای برقراری گفتگو، بین‌اندیشه‌ها‌ی متضاد بایکدیگر باشد.
چه بسا این گفتگوها و تعاملات پای خود را از گفتگوی اصلاح طلب و اصولگرا نیز
فراتر بگذارد.


ازدیدگاه من مناظره پیرامون موضوعات و مسائل روز و مهم کشور بهترین کمک و یاری دهنده پیشرفت و توسعه است. ما مدعی هستیم که از یک نظام جمهوری برخورداریم و علیه نظام مونولوگ و یک صدایی اقدام کرده‌ایم. در جمهوریت باید مردم از آزادی ابراز عقیده و گرایش‌ها‌ و‌اندیشه‌ها‌ی متنوع و متضاد برخوردار باشند. باید آرا و نظرات قابل احترام باشد و این احترام در تضارب و تفاوت آرا و گفتمان‌ها‌ مشخص می‌شود تا خود مردم به نظرات و عقاید گوش دهند و بهترین‌ها‌ را انتخاب کنند.
قطعا اگر قرار به خود سانسوری باشد این خود سانسوری‌ها‌ منجربه نتیجه قابل قبولی نخواهد شد. این امر اشتباهی در گذشته بوده است. امروز اصولگرا و اصلاح طلب که در حاکمیت نقش داشته‌اند باید اشتباهات خود را بپذیرند. باید شهامت پذیرفتن اشتباهات خود را در پرتو این گفتگوها و مناظرات داشته باشیم.
کسانی که انتقادپذیر هستند حقیقتا می‌توانند به مردم نزدیکتر شوند. بنابراین مناظرات و گفتگوها حتی در اشل‌های فراساختاری دو جناح رسمی‌کشور امری مبارک است. در چنین لحظاتی رسانه ملی که با پول مردم تامین می‌شود نیز می‌تواند مناظرات را پخش کند باید تلاش کرد با این گفتگوها، یک نوع حرکت جنبشی در جامعه ایجاد کرد و جلوی رکود و سکون را گرفت.
مردم امروز نگران بی‌تفاوتی به جناح‌ها‌ی سیاسی‌اند. این مناظرات و گسترش آن می‌تواند هم نسبت به بیان حقایق و هم امیدوار کردن مردم به آینده گامی‌مثبت تلقی شود.