اموال زیادی از مظلومین کشف شده است

جعفری دولت آبادی دادستان تهران در گفت‌وگو با رادیو تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده معاون ارزی سابق بانک مرکزی گفت: شعبه ویژه دادگاه در خصوص این پرونده نقص‌هایی گرفته و پرونده جهت برطرف کردن نقص‌ها بازگشته است تا پس از آن، دوباره به دادگاه رود.
جعفری دولت‌آبادی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت شناسایی اموال وحید مظلومین اظهار داشت: باید توجه داشت که هنگام دستگیری از این فرد، سکه‌ای کشف نشد؛ اما اموال زیادی از آن کشف شد و یکی از معاونان ماموریت پیدا کرد تا شناسایی اموال انجام شود. اموالی از وی در کیش و تهران شناسایی شده و به محض نهایی شدن این گزارش به ضبط اموال وی اقدام خواهیم کرد.
جعفری دولت‌آبادی در خصوص لزوم تمرکز رسانه‌ها در سه محور مهم تصریح کرد: رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی همه باید در سه امر مهم متمرکز شوند. مردم باید به آینده کشور و انقلاب امیدوار باشند. نباید اخبار و شایعاتی منتشر شود که آن‌ها را مایوس کند؛ نباید شایعات خلاف پخش شود. دومین موضوع کارآمدی نظام اسلامی است، نباید نظام اسلامی را متهم کنند که ناکارآمد است.
دادستان تهران اذعان کرد: اعتماد مردم به مسئولین نیز مورد بعدی است. مردمی که امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب هستند نباید اعتمادشان سلب شود، بنابراین کسانی که تریبون در دست دارند اعم از مسئول و غیرمسئول، رسانه‌های جمعی، صدا و سیما، کانال‌های خبری، پست‌های اینستاگرامی و کسانی که می‌توانند پیغام دهند و مطلب منتشر کنند باید توجه کنند تخریب، توهین، سلب اعتماد مردم از مسئولین، انتشار اخبار دروغ، نشر اکاذیب و توهین به مسئولین اشکال دارد و نتیجه‌اش این می‌شود که دادستان ورود کند و آن‌ها را تعقیب نماید.


این مقام قضایی ادامه داد‌: اخیرا افرادی مطالبی گفته‌اند و در این خصوص یکی از مشاوران دولت را تعقیب کردیم و پرونده وی را به دادگاه می‌فرستیم.
وی در ادامه تصریح کرد: به همه کسانی که قلم و تریبون در دست دارند اعلام می‌کنم که انتقاد منصفانه در کشور آزاد است. آنچه که آسیب می‌رساند تحقیر، تخریب و شکستن مرز‌های اعتماد مسئولین، پخش شایعات و انتشار اخبار دروغ و خلاف واقع است. اینکه گفته می‌شود دادستانی فردی را احضار کرده در حالی که هنوز به دادسرا نیامده می‌گویند، تحویل زندان شده صحیح نیست؛ لذا رسانه‌ها یک مقدار در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی باید در این کار‌ها تجدیدنظر کنند و نباید مرتب ذهن مردم را با دادن آدرس‌های اشتباه در حوزه‌های مختلف سرگرم کنند.
دادستان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرونده شهرام جزایری و محکومیت وی به حبس طولانی به کجا رسید؟ گفت: این فرد هنگامی که از زندان آزاد شد دوباره وارد فعالیت‌های تجاری شد که گزارشاتی در این خصوص واصل شد و طراحی کرده بود که به خارج از مرز برود که با هوشیاری مامورین دستگیر شد.
به گزارش میزان، جعفری دولت آبادی گفت: با توجه به اقداماتی که این فرد کرده بود، پرونده‌هایی در دستگاه قضایی و پلیس مفتوح داشت که بعد از دستگیری این پرونده‌ها به جریان افتاد و به حبس محکوم شد و از آنجایی که هنوز حکم قطعی نشده است از بیان جزئیات معذورم.
جعفری دولت آبادی در ادامه به بیان نکاتی در رابطه با موضوع حصر پرداخت و گفت: در خصوص حصر اخباری در رسانه‌ها منتشر می‌گردد که صحت آن باید توسط دبیرخانه شورای امنیت ملی تایید شود.
دادستان تهران با اشاره به اظهارات یک مقام دولتی مبنی بر این‌که «از حصر پوسته‌ای باقی نمانده است»، از مسئولان خواست که متناسب با جایگاه و مسئولیت خود اظهار نظر کنند.
وی با بیان این‌که حصر باقی است و پوسته آن نیز نشکسته است، اظهار کرد: هر زمان این پوسته شکست، از سوی مراجع ذیربط اعلام خواهد شد و مطبوعات اخبار حوزه حصر را صرفاً پس از تایید دبیرخانه شورای امنیت ملی کشور منتشر نمایند. دادستان تهران اعلام کرد در مورد گوینده این مطلب کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است.