همه در برابر قانون برابرند

آفتاب یزد- گروه شبکه: به تازگی فیلمی‌کوتاه از درگیری لفظی فرهاد مجدید کاپیتان سابق و مربی فعلی تیم استقلال تهران در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که بازتاب گسترده‌ای نیز در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی داشته است.
این فیلم که گویا توسط خود فرهاد مجیدی گرفته شده، همه ماجرا را نشان نمی‌دهد و نسخه‌ای کامل از همه جریان اتفاق افتاده نیست؛ اما در همین چند ثانیه نشان داده می‌شود که او با افسر پلیس راهور که ماشین او را به علت سرعت زیاد متوقف کرده است به مشاجره می‌پردازد.
در این فیلم مجیدی از افسر پلیس ناراحت است که چرا ماشین او را متوقف و از او خواسته که تست الکل دهد؛ او می‌گوید که سرعتش زیاد نبوده و پلیس دچار اشتباه شده است.
از سویی افسر پلیس به او می‌گوید که چرا فکر می‌کنی به دلیل اینکه جزء افراد سر شناس هستی، نباید با تو برخورد شود.


به نظر می‌رسد افرادی نظیر فرهاد مجیدی به واسطه جایگاهی که دارند انتظار دارند در برخورد با آنها به گونه دیگری رفتار شود. او با انتشار این فیلم در صفحه اینستاگرامی‌خود نوشت: «متاسفانه بعضی از افراد بجای انجام وظیفه، مردم آزاری یاد گرفته اند. ما امنیت شهر و مردم رو از تلاش و جانفشانی عزیزان ناجا داریم. دیشب بعد از سفر اهواز و خروج از فرودگاه مهرآباد، در یکی از بزرگراههای تهران به سمت منزلم در حرکت بودم که با ایست ناجا توقف کردم. مامور مربوطه بلافاصله بعد از توقف ... ، از من درخواست تست الکل کرد! من هم تست دادم و وقتی که گفتم من از اهواز و فرودگاه آمدم
نه مهمانی و فهمید که من در حال فیلم گرفتن از ادبیات او هستم، گفت سرعت شما زیاد بوده! و ماشین را به دلیل سرعت زیاد توقیف کرد. من هم به قانون احترام گذاشتم اما کلیه مکالمه را فیلم گرفتم تا برای برخورد با مامور خاطی تحویل مراجع مربوطه بدهم.»
کاربری در واکنش به این موضوع در زیر پست اینستاگرام مجیدی نوشت: « همه در برابر قانون برابرند آقای محترم ، شهرت شما دلیل بر فرار از قانون نیست ، این شمایین که باید سرزنش بشین نه پلیس»
آنچه که از متن و فیلم پیداست، مجیدی از نحوه برخورد مامور پلیس ناراحت است و نه از برخوردی که با او شده، اما همه ابعاد قضیه در فیلم مشخص نیست.
کاربری با انتشار عکسی از راجر فدرر قهرمان چندین دوره تنیس دنیا نوشت:« ایشون راجر فدرر هستن که همه دنیا میشناسنش، ولی چون آیدی کارت نداشت مامور امنیتی راهش نداد تو سالن. به قانون هم تمکین کرد و کولی بازی در نیاورد! مقایسه کنید با رفتار فرهاد مجیدی و یه عده فوتبا‌ل‌گرای قانون گریز! بعد میگن چرا پیشرفت نمی‌کنیم!»

> واکنش پلیس
در واکنش به انتشار این ویدئو، سرهنگ جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهوربه خبر آنلاین گفت:«بلافاصله پس از انتشار این پست و ویدئو همکارانم در جریان ماجرا قرارگرفتند. ما با افسرمان که شب گذشته در حین انجام ماموریت خودروی توسان را متوقف کرده بود ارتباط گرفتیم و ایشان یک بار دیگر شرح گزارشی که دیشب ارائه داده بود را نقل کردند.
خودروی توقیف شده بر اساس سرعت‌سنج پلیس ۱۳۰ کیلومتر سرعت داشته درحالی که سرعت مجاز در بزرگراه مدرس ۸۰ کیلومتر است. افسر مربوطه از راننده خودرو درخواست مدارک خودرو را دارد که متاسفانه راننده مدارکی ارائه نمی‌کند. این سرعت غیر مجاز و نداشتن مدارک برای توقیف خودرو کافی است و در حقیقت افسر مربوطه مر قانون را اجرا کرده است.»
سرهنگ جهانی درباره گله مجیدی از گرفتن تست الکل گفت:«وقتی راننده ای سرعت غیرمجاز دارد و مدارک هم همراهش نیست، فارغ از اینکه راننده چه شخصی باشد، افسران ما موظف به گرفتن تست الکل هستند. البته اینجا
تست الکل گرفته نشده و تنها از آقای مجیدی خواسته شده در صورت افسر ما فوت کنند. حتی همکاران ما می‌دانستند که ایشان در حال گرفتن فیلم هستند و وظیفه شان را انجام داده اند.»
جهانی با خواهش از چهره‌هایی چون مجیدی می‌گوید:«قطعا به دلیل اینکه شما الگوهای جوانان کشور هستید در این فصل حادثه خیز، خواهش مان این است که با رعایت بیشتر به قوانین رانندگی، الگویی برای مردم‌مان در احترام به قوانین رانندگی شوید تا ان‌شاءالله در عید امسال از میزان حوادث تلخ و ناگوار رانندگی بکاهیم.
کاربری در توئیتر نوشت: «جدای از استقلالی یا پرسپولیسی بودن، حرکت «فرهاد مجیدی فقط مخصوص اون نیست، فرهادمجیدی نماد یک تفکر است که خود را فرای قانون می‌داند؛ چه فوتبالیست‌ها، چه سلبریتی‌ها و چه مسئولان تا یاد نگیریم قانون فصل الخطاب است هیچ چیز در این کشور سامان نمی‌گیرد.»

> واکنش دوباره مجیدی در اینستاگرام
اما فرهاد مجیدی بعد از سخنان معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور باردیگر در اینستاگرامش نوشت: «سلام، عزیزانی که منو میشناسند میدونند اهل حاشیه نبوده و نیستم اما در اتفاق دیشب از دو جهت احساس وظیفه کردم تا موضوع را منعکس کنم یکی بخاطر حیف‌شدن و نادیده گرفتن زحمات شبانه روزی پلیس بخصوص سایر نیروهای خدوم راهور که در سرما
و گرما شرافتمندانه زحمت میکشند و دوم مردم گرفتاری که شب عید با کلی فشارهای اقتصادی و مشکلات، ممکن است مثل من گیر این مامور ... بیفتند و فرصت و مجال انتقال و بیان ... خود را نداشته باشند به همین دلیل که سخنگوی مردمم باشم این فیلم را منتشر کردم و باید بگم اکثرا من و دوستانم و حتی هنرمندان همواره مورد احترام و لطف پلیس بوده و هستیم و واقعا دنبال و متوقع چشم پوشی جرایم و توجه بیشتر نیستیم امیدوارم شاهد رفتارها و برخوردهای اینچنینی نباشیم. راهور ویترین پلیس است و عملکردش کاملا زیر ذره بین مردم ، اما خیلی خوشحالم رئیس پلیس مردمی پایتخت که حس پدرانه ای به مردم تهران داره با تدبیر و پیگیری و در جریان قرار گرفتن کامل داستان،
روز جمعه و در اولین فرصت وارد موضوع شدند و حرف‌های من و گویا مامور مربوطه را شنیدند و تصمیم گرفتند. از پیگیری، دلسوزی و سرعت عمل سردار رحیمی و دفتر ایشان ممنونم امیدوارم همه ما به وظایف خود آشنا باشیم و با
کوتاهی خودمان زحمات کلی از همکارانمان را خدشه دار نکنیم.»
برخی کاربران نیز در زیر این پست مربی تیم استقلال واکنش نشان داده و نوشتند: « هرکی تنها به قاضی بره راضی برمی‌گرده درهرحال تمکین به قانون ازالزامات شهروندی است. تازه وظیفه سلبریتی‌ها برای فرهنگ سازی توده‌های مردم و جوانان سنگین تره»