حمله بی‌سابقه به ظریف روی آنتن زنده صداوسیما

آفتاب یزد- گروه سیاسی: پنجشنبه هفته گذشته مجریان برنامه ثریا درباره استعفای ظریف و سپس بازگشت او به دولت به گونه‌ای واکنش نشان دادند که گویی اصلا از این بازگشت خوشحال نیستند و از همین رو وزیر خارجه ایران را به باد انتقاد گرفتند. آنها در این برنامه تلویزیونی گفتند: «هفته گذشته یک اتفاق حاشیه‌ای رخ داد که در نهایت تعجب باعث ایجاد فضاسازی رسانه‌ای به سود ظریف و دوباره قهرمان‌سازی او بعد از شکست برجام شد که این بسیار اتفاق عجیبی است و معلوم نیست که چرا رخ داده است.»
مجریان صدا و سیما با حمله به برجام و اینکه بعد از این استعفا برخی رسانه‌ها سعی داشتند تا از برجام به عنوان یک دستاورد ظریف یاد کنند، می‌گویند: «واقعا این دستاوردهای اقتصادی برجام کجا هستند که ما نمی‌بینیم، ظاهرا کسانی که مسئول هستند و چنین سخنانی را بیان می‌کنند در جای دیگری زندگی می‌کنند و پراید 50 میلیونی و گوشت 100 هزار‌تومانی و وضعیت کنونی کشور در آستانه عید را نمی‌بینند. یادمان نرفته بعد از برجام برخی مردم با خوشحالی دلار را با هزار تومانی در دستشان می‌گرفتند و خوشحالی می‌کردند و با این وعده به برجام می‌نگریستند. واقعا مثل آنکه مسئولان و مقامات ما هیچ‌کدام از اینها را نمی‌بینند.»
در بخش دیگر این برنامه به نحوه استعفای ظریف هم انتقاد و گفته شد: «مگر اینستاگرام جای استعفاست، خب یک نامه‌ای به رئیس‌جمهور می‌دادند و استعفا صورت می‌گرفت واقعا دلیل این فضاسازی‌ها چه بود؟»
در ادامه گفته شد که تیم مذاکره کننده 750سکه بابت برجام گرفت و نشان لیاقت دریافت کرد و 100 سکه هم به ظریف دادند اکنون هر سکه به برکت آن برجام که گفته شد چند شده است؟


در ادامه به کنایه اظهار شد: «البته برجام برای کسانی که ثروت و سرمایه چه بادآورده چه غیربادآورده داشتند بد نبوده است. ثروت‌های هزار میلیاردی را پنج هزار میلیارد کرد. چون همه چیز چند برابر گران شد و مال و املاک داران هم چند برابر روی دارایی‌شان رفت. یا آنهایی که با دلار دولتی جنس وارد کردند و با دلار آزاد فروختند وضع‌شان از قبل هم بهتر شد. ظاهرا این دستاوردی که از برجام می‌گویند برای این قشر افراد خاص است.»
محسن مقصودی، یکی از مجریان برنامه ثریا در ادامه این برنامه تلویزیونی گفت: «این استعفای شبانه اینستاگرامی هم مانند خود برجام، عجولانه، احساسی و ساده‌اندیشانه بود و خبر بزرگترین دستاورد مقاومت را تحت الشعاع قرار داد. جشن بزرگ مقاومت بعد از این دیدارها به راه افتاده بود اما با این کار ظریف آن طور که باید دیده نشد. قیمت سکه‌هایی که آقای ظریف و همکارانشان برای برجام هدیه گرفتند در طول سه سال و به برکت اقتصاد برجامی، پنج برابر شده است! آقای ظریف! شما باید بمانید و پاسخگوی نتایج برجام و حقوق از دست رفته ملت ایران باشید.»
اظهارات و حمله صدا و سیما به ظریف و استعفای او در حالی صورت می‌گیرد که به غیر از این سازمان و مجریان برنامه ثریا، گروه‌های تندروی اصولگرا نیز که پیشتر از این استعفا خوشحال بودند هم با بازگشت ظریف ناراحت هستند و به او حمله‌های تازه‌ای کرده‌اند. شاید امثال مجریان برنامه ثریا هم یکی از همان کسانی هستند که از استعفای ظریف خوششان آمده بود و حالا با برگشت وی به دولت ناراحت هستند.
هر چند که در این برنامه گفته می‌شود که ما از بازگشت ظریف خوشحالیم چون او باید پاسخگوی نتایج برجام باشد اما حمله به ظریف نشان می‌دهد که این قشر از وجود چنین وزیری اصلا خرسند نیستند. همه این اتفاقات درحالی صورت می‌گیرد که از سویی دیگر مخالفان نظام و به اصطلاح براندازان هم از بازگشت وزیر خارجه ایران به دولت ناخشنودند. حال آنکه اصولگرایان خاص در کنار صدا و سیما با بازگشت دوباره وزیر خارجه دولت اینگونه به ظریف می‌تازند.