کارگروه مشترک روسیه و رژیم صهیونیستی تشکیل می‌شود

یک منبع عالی‌رتبه در تل‌آویو اعلام کرد، روسیه و رژیم صهیونیستی یک کار گروه مشترک با حضور تعدادی از کشورها برای بررسی مسئله‌ خارج کردن نیروهای خارجی از سوریه تشکیل خواهند داد.
به گزارش ایسنا، خبرگزاری "تاس" روسیه به نقل از این منبع اعلام کرد، تصمیمی برای تشکیل کار گروه مشترک روسیه و رژیم صهیونیستی با مشارکت چند کشور دیگر جهت بررسی مسئله اخراج نیروهای خارجی از سوریه گرفته شد.منبع یاد شده از ارائه جزئیات بیشتر درباره‌ این کار گروه یا کشورهایی که به آن ملحق خواهند شد، خودداری کرد.
بحث تشکیل این کار گروه پس از دیدار و گفت‌وگوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین سفری که نتانیاهو پس از حادثه سرنگونی هواپیمای روس به این کشور داشت، مطرح شد.
طبق بیانیه کرملین، پوتین در این دیدار درباره‌ همکاری‌های دو جانبه، مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه مسئله سوریه و نیز سازش در خاورمیانه با نتانیاهو گفت‌وگو کرد.


نتانیاهو نیز در دیدار با پوتین به مسئله‌ درگیری‌های سوریه و نیز تهدیدی که از سوی ایران به عنوان هم‌پیمان اصلی دمشق علیه اسرائیل وجود دارد، پرداخت.
نتانیاهو در ابتدای این دیدار مدعی شد: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای ثبات و امنیت منطقه است و ما تمام تلاش خود را برای دور کردن این خطر انجام خواهیم داد.
پوتین نیز در مقابل بررسی مسائل مربوط به امنیت منطقه را بسیار مهم دانست.
نتانیاهو پیش از خروج از اراضی اشغالی به مقصد مسکو اعلام کرده بود، مذاکرات با پوتین بر بررسی راهکارهای ممانعت از نفوذ ایران در سوریه متمرکز خواهند بود.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مذاکرات خود با پوتین را در راستای تامین آزادی فعالیت‌های این رژیم در سوریه علیه ایران و حزب‌الله همزمان با خودداری از برخورد و درگیری با نیروهای روس مهم دانست.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز (پنج‌شنبه) اظهار کرد، در خصوص کارگروه‌ها ما ایده‌ای در زمینه تشکیل ساختاری عملی و بین‌المللی برای عادی سازی اوضاع سوریه بعد از نابودی آخرین کانون‌های تروریستی داریم و قبل از هر چیز سوریه و رهبری آن و احتمالا مخالفان، دیگر گروه‌های مربوطه و کشورهای منطقه را نیز در برمی‌گیرد.
همچنین رئیس‌جمهوری روسیه در سخنانی در خصوص تشکیل کار گروه مشترکی با حضور تعدادی از کشورها برای بررسی مسئله‌ خارج کردن نیروهای خارجی از سوریه گفت: در خصوص کارگروه‌ها ما ایده‌ای در زمینه تشکیل ساختاری عملی و بین‌المللی برای عادی سازی اوضاع سوریه بعد از نابودی آخرین کانون‌های تروریستی داریم و قبل از هر چیز سوریه و رهبری آن و احتمالا مخالفان، دیگر گروه‌های مربوطه و کشورهای منطقه را نیز در برمی‌گیرد.
رئیس‌جمهوری روسیه اظهار کرد، این طرح بر لزوم خروج تمام نیروهای خارجی از سوریه و بازپس‌گیری موسسات دولتی و حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید دارد.