تقلب ضایع در دادگاه

آفتاب یزد – گروه شبکه: روز یکشنبه دادگاه رسیدگی به اتهام متهمان پرونده قطعه‌سازان گروه عظام بود اما تصویری از این دادگاه منتشر شد که بسیار مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. ماجرای این تصویر این بود که زمانی که نماینده دادستان از رفیعی یکی از متهمان این پرونده درباره اینکه چرا کالای وارداتی خود را به جای بند ۹ قانون، ذیل بند ۶ معرفی کرده، سوال کرد، رفیعی مشغول توضیح شد. در همین زمان بود که عباس ایروانی متهم ردیف اول این پرونده که کنار تریبون اخذ دفاعیات از متهم نشسته بود،
با پای خود به پای رفیعی زد و به نوعی به او
«خط داد» تا اظهاراتش را اصلاح کند. البته این کار ایروانی از چشم قاضی صلواتی دور نماند و او ضمن تقدیر از رسانه‌ها بابت توجه به این موضوع، محل استقرار عباس ایروانی و رفیعی در سالن دادگاه را تغییر داد. تا پیش‌از این متهمان به ترتیب و برحسب رتبه انتساب اتهام و معمولا کنار هم می‌نشستند
که پس از این اتفاق و با دستور قاضی، ایروانی و رفیعی از هم جدا شدند. اکنون این خط دادن ایروانی واکنش کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.


یکی از کاربران نوشته است:« عجب لحظه‌ای رو عکاس شکار کرده. یاد بعضی والدین افتادم که وقتی بچه‌ها ناخودآگاه بعضی خرابکاری‌هاشون رو افشاء می‌کنند بعد با نیشگون و آرنج و.... به بچه حالی می‌کنند»
کاربر دیگری گفته است:« چه صحنه عجیبی!علامت دادن عباس ایروانی به متهم ردیف دوم گروه قطعه‌سازان عظام، شاید یکی از عجیب‌ترین صحنه‌هایی است که تا الان دیدم اون فرد چه چیزی را نباید می‌گفت که گفت، یا چه چیزی را باید می‌گفت که نگفت»
دیگری نوشت:«این عکس برای من نوستالژی داره وقتی سر جلسه امتحان می‌خواستیم تقلب کنیم البته نه
به این ضایعی»
کاربری به شوخی نوشته است:« چرا به این بنده خدا توهین می‌کنید. ایروانی داشت به رفیعی می‌گفت به رئیس دادگاه بگو این بنده خدا آدم بدبختیه به کفشش نگاه کنید از این کفشای 20هزارتومانی حراجی پاش کرده بعد به این آقا انگ افساد فی الارض می‌زنید »
کاربران دیگر نوشته‌اند:« این همه در قوانین جرم انگاری کردید، چرا برای علامت دادن با پا در دادگاه جلوی چشم قاضی هنوز اعلام جرم نشده؟!»، «کاری به این ندارم که عباس ایروانی با پا زده به متهم همدستش و میگه نگو اینارو مخلص خبرنگاریم که نکته رو ثبت کرده»،‌« بیچاره از بس خودش را در نابودی دیده هوش از سرش پریده که اینجا اتاق کارش نیست این همه پشت سرش نشستن ومیبیننش»،‌« با مفسدین وناراضی تراشان و اختلاس‌کنندگان برخورد قاطع‌تری داشته باشید که اینقدر حتی در دادگاه هم گستاخی نکنند»