آیا مسئولان به دنبال بستن پرونده استرا هستند؟

در شرایطی که زمزمه‌های بازگشت استراما چونی شنیده می‌شود، وزارت ورزش شخصی را سرپرست باشگاه کرده است که سرمربی استقلال با وی زاویه آشکاری دارد
آفتاب یزد – گروه شبکه: بعد از رفتن استراماچونی از تیم استقلال تهران، جمعی از هواداران این تیم، مقابل باشگاه استقلال تجمع اعتراض آمیزی انجام دادند. آنها خواستار این بودند که باید مدیران این باشگاه عوض شوند.از همین رو امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال پس از اتفاقات به وجود آمده استعفای خود را به وزیر ورزش و جوانان تقدیم کرده و از ادامه کار با این باشگاه سرباز زد. وزیر ورزش و جوانان نیز استعفای مدیرعامل استقلال را پذیرفت. در این راستا، مازیار ناظمی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اعلام کرد:« مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با استعفای فتحی موافقت کرده و آن را برای هیئت مدیره باشگاه جهت تعیین جانشین وی ارجاع نموده است.» سخنگوی وزارت ورزش و جوانان گفت: «آقای وزیر همچنین از هیئت مدیره خواست تا هر چه سریعتر با پیگیری و استمرار اقدامات صورت گرفته برای بازگشت سرمربی ایتالیایی استقلال، تلاش‌های همه جانبه خود را ادامه دهند و موجبات رضایت هواداران را بیشتر فراهم کنند.» به این ترتیب خلیل زاده سرپرست تیم استقلال شد.
> هنوز چیزی مشخص نیست
اما به گفته مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش و جوانان، سه- چهار نفر از کسانی که سابقه مدیریت داشتند، دیروز برنامه‌های خود را اعلام کردند که در میان آنها نام علی فتح الله‌زاده برای مدیریت باشگاه استقلال به چشم می‌خورد. چرا که روز سه شنبه او در وزارت ورزش و جوانان حضور یافت و پس از دیدار با مسعود سلطانی‌فر،‌ وزیر ورزش و جوانان برای انتخاب به عنوان مدیرعامل جدید استقلال گفت‌وگو کرد. فتح‌الله‌زاده درباره جلسه‌اش با وزیر ورزش به ایلنا گفت: «جلسه دو سه ساعتی با وزیر داشتیم و ایشان صحبت‌هایشان را انجام دادند. من هم صحبت کردم و برنامه‌هایم را در اختیار ایشان قرار دادم. در حال حاضر چیزی مشخص نیست و طی دو سه روز آینده حضور یا عدم حضورم در باشگاه استقلال مشخص خواهد شد. من و یکی دیگر از عزیزان که نامش را نمی‌دانم گزینه مدیرعاملی استقلال هستیم و هنوز چیزی مشخص نیست.»


> شرط استراماچونی برای برگشت
در این میان زمزمه‌هایی مبنی بر برگشتن استراماچونی نیز به گوش می‌خورد. در این راستا فدریکو پاستورلو، مدیربرنامه‌های آندره‌آ استراماچونی در شبکه اجتماعی خود در رابطه با اتفاقات پیش آمده بعد از رفتن این مربی ایتالیایی گفت:« حمایتی که بازیکنان و هواداران استقلال در روزهای اخیر داشتند فوق‌العاده خوب بود و آندره‌آ را حسابی احساساتی کرد. تصمیم آندره‌آ برای رفتن از استقلال تصمیمی بود که از مدت‌ها پیش روی آن فکر شده بود و ناگهانی نبود. آندره‌آ به خاطر امضای قرارداد با تیم دیگری این کار را نکرد بلکه به خاطر عمل نکردن باشگاه استقلال به تعهدات خود در قرارداد، این تصمیم را گرفت و باشگاه هنوز هم اشاره‌ای به تعهد دوباره به مفاد این قرارداد نداشته است. آندره‌آ آماده است که به تیم برگردد اگر باشگاه دقیق و با سند اثبات کند که به تعهدات خود پایبند خواهد بود.»
> واکنش کاربران به رفتن فتحی
اما رفتن فتحی از باشگاه استقلال واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« فقط میتونی امیر حسین فتحی باشی تا سرمربی تیمی که صدر جدوله و کاملا رو به رشده رو نتونی حفظ کنی! بنابراین خیلی خوشحالم از رفتنت»
دیگری نوشت:« در شرح جایگاه هوادار در فوتبال ایران‌ همین بس که هواداران استقلال به شدت خواهان برکناری امیرحسین فتحی مدیرعامل این باشگاه بودند که این اتفاق افتاد»
یکی دیگر از کاربران گفته است:« سه ماه حضور استراماچونی از مجموع عمر سلطانی‌فر و تاج و فتحی و دور و بری‌هایشان برای ورزش کشور مفیدتر بود چه خوب که یکی از آنها رفت»
کاربران دیگر نوشته‌اند: «بدتر از رفتن استراماچونی، سرپرستی خلیل زاده در استقلال است. آن هم وقتی استرا با او زاویه داشته»، ‌«انتخاب چنین فردی برای سرپرستی موقت استقلال، فقط به این منظور صورت گرفته که پرونده برگشت استراماچونی بسته بشه و مدیر جدید هم نتونه کاری در این مورد انجام بده»،‌ «صبحمونو با استعفای فتحی شروع کردیم امیدوارم استرا هم برگرده. دم بچه‌های تیم گرم که با حرفاشون باعث شدند دیگه جایی واسه فتحی نمونه»،‌«بعد از رفتن فتحی نوبت رفتن خلیل زاده از استقلال است. اومدن آذری و برگشتن استراماچونی میتونه التیام بخش هواداران باشه»،‌«استعفای فتحی کف خواسته‌های هواداران بود که بالاخره رفت»