در مکتب ناصرحجازی

آفتاب یزد – گروه شبکه: دوشنبه شب پس از برگزاری مسابقه دو تیم استقلال تهران و پیکان، بیشتر بازیکنان استقلال به دلیل شرایط بد موجود در باشگاه و فسخ یک‌طرفه قرارداد توسط استراماچونی و همچنین استعفای مدیرعامل باشگاه، در مقابل دوربین خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفتند و مصاحبه کردند.در این بین وریا غفوری کاپیتان تیم استقلال تهران که به نوعی نقش سرمربی را برای تیمش ایفا می‌کرد در زمان مصاحبه با اشاره به دوربین و میکروفون صداو سیما گفت: «من با تلویزیون مصاحبه نمی‌کنم.» این جمله او با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد. عده‌ای به حمایت از او پرداختند و عده دیگر بر این باورند که رفتار وریا غفوری خودخواهانه بوده و صدا و سیماست که او را به جامعه معرفی کرده است.
یکی از کاربران در حمایت از او نوشته است: «وریا غفوری از جمله بازیکن‌هاییه که حسرت می‌خورم چرا خودش یا کسی مثلش، در پرسپولیس نیست.»
کاربر دیگری گفته است: «من به شدت پرسپولیسیم ولی مگه میشه منکرِ شرافت و شجاعت وریا غفوری شد؟»
دیگری نوشت: «فرقی نمیکنه پرسپولیسی باشی یا استقلالی، تراکتوری باشی یا سپاهانی، این مرد یجور خاصی دلبری میکنه تو فوتبال ایران»


یکی دیگر از کاربران گفته است:«وریا غفوری بازیکن و کاپیتانی در شخصیت باشگاه استقلال و مکتب حجازی است. آقای غفوری انقد بزرگی کردی که همه کسایی که میگفتن این تیم بزرگ‌تر نداره رو شرمنده کردی. قشنگ داری راه حجازی و پور حیدری رو میری»
کاربران دیگر نوشته‌اند:« همون قدر که علی کریمی رو استقلالی‌ها دوست دارند وریا غفوری رو هم پرسپولیسی‌ها دوست دارند و این خیلی من رو خوشحال میکنه که هنوز بازیکنای با شرف اینجوری هستند که می‌تونند شخصیت شون رو بدون رنگ تیمشون ارائه بدند.فقط زدن حرف حق و طرف مردم بودن می‌تونه از تو آدم حسابی بسازه. همین!»، «ای کاش پرسپولیس ما هم چنین کاپیتانی داشت»،‌ «کاری که وریا غفوری با تلویزیون و صدا و سیما کرد، چنان به جا و قشنگ و دقیق و وسط خال بود که تا سال‌های سال از فکر کردن و تعریف کردنش لذت می‌بریم، حتی هوادار تیم رقیب هم داره ستایش می‌کنه این مرد دوست داشتنی رو.»، ‌«هر بار مصاحبه‌ی وریا غفوری رو می‌بینم کیف می‌کنم. یه چیزایی تو فوتبال لذتش اگه بیشتر از بردن بازی‌های مهم یا حتی قهرمانی نباشه کمتر نیست و داشتن همچین کاپیتانی یکی از همون‌هاست. اینکه آدم میبینه همچین کسی نماینده‌ تیم محبوبشه واقعا حس خوبی بهش میده»، «این وریا غفوری از معدود فوتبالیست‌هاییه که وقتی تو تیم محبوبت بازی می‌کنه، می‌تونی سرت رو بالا بگیری»، «میشه توی ایران باشی، فعالیت حرفه‌ای هم داشته باشی، محبوب هم باشی. اگه شرافت و وجدان داشته باشی مثل وریا غفوری».
کاربرانی در مخالفت با او نوشته‌اند: « یکی از اشتباهات صداوسیما و برخی خبرگزاری‌ها، بها دادن به افرادیه که نه تنها موثر برای پیشرفت کشور نیستن بلکه عامل عقب گرد فرهنگ اصیل ایرانی‌اند»، «ما خودمون منتقدِ تلویزیون و مدیریتِ فشلِ صداوسیما هستیم؛ ولی این رفتارها را هم نمی‌پسندیم»، «آقای وریاغفوری با صدا و سیمای این نظام معروف شدی، با پول این نظام که باشگاه استقلال متعلق بهش پولدار شدی و همچنان هم پول میگیری اونوقت باهاش مصاحبه نمی‌کنی؟»، «طراحی شکل گرفته برای بی‌اعتبار کردن رسانه ملی که از به اصطلاح هنرمندا شروع شد، موج دومش به ورزشکاران با لیدری وریا غفوری ادامه پیدا کرده و قراره به سلبریتی‌های دیگه مثل خواننده‌ها و... برسه»، «آقای کاپیتان، آقایی که بازیکن تیم محبوب منی.. اما چی شده که این حرفو میزنی؟ تلویزیون ایران داره نشونت میده‌ها شهرتت رو از همین جاها داری »، «از صداو سیمای محترم می‌خواهیم بازی‌های استقلال و پرسپولیس رو دیگه پخش نکنه تا ببینیم امثال وریا غفورى رو کسی میشناسه؟ آقا وریا شما به اعتبار همین تلویزیون دیده شدی»، «چندان اهل فوتبال نیستم اما فکر کنم بازیکن در پاویون به عنوان نماینده باشگاه مصاحبه میکنه و طبعا در خصوص رد یا قبول مصاحبه باشگاه استقلال که از محل بودجه عمومی تامین میشه محق نظر بوده. در غیر اینصورت آقای غفوری تخلف کرده است»