چرا هیچ کس در اداره پست پاسخگو نیست؟

آفتاب یزد گروه اجتماعی: تبادل محموله که معروف به محموله پستی است از جمله الزامات هر جامعه است و دقیقا به همین دلیل هم با گذشت زمان، تکنولوژی نه تنها نتواسته جای پست را بگیرد بلکه سبب پیشرفت آن هم شده است. با این حال همچنان بی برنامگی‌ها و تاخیر در ارسال مرسولات پستی موضوعی است که همه افرادی که از پست استفاده می‌کنند را رنج می‌دهد.
روزنامه آفتاب یزد نیز از جمله استفاده کنندگان از پست است که تا کنون تاخیر در ارسال مرسولات پستی مربوط به این روزنامه خسارتی را برای آن رقم زده است. به عنوان مثال دفتر روزنامه بسته پستی را در تاریخ 24 /10/98 به مقصد یزد ارسال کرده که این بسته در روز 28/10/98 به مقصد رسیده است و روزنامه را با ضرر و حیثیتی رو به رو ساخته اما جالب است بدانید به وسیله همین پست یک روز بعد از ارسال بسته اول، یعنی در تاریخ 25/10/98 بسته‌ای به همان مقصد قبل ارسال شده است که یک روز بعد یعنی در تاریخ 26/10/98 به مقصد رسیده است! چطور می‌شود که بسته دوم که دیرتر ارسال شده زودتر از بسته اول به مقصد رسیده است؟
این سوالی بود که روزنامه آفتاب یزد در دو نوبت شکایت با سامانه پاسخگویی به شکایات و درخواست‌های اداره پست مطرح کرده است، در نوبت اول که هیچ پاسخی از جانب سامانه مذکور دریافت نشد اما در نوبت دوم سامانه در پاسخ به این مسئله بیان کرد: «مرسوله در تاریخ 27/10/98 وارد یزد و به علت تعطیلی جمعه در تاریخ 28/ 10/ 98 جهت توزیع تحویل نامه رسان شده است. علی ایحال مراتب به پست تهران در خصوص علت تاخیر در ارسال مرسوله اعلام می‌گردد» دفتر روزنامه نیز در پاسخ مجدد اعلام کرده است که:« دلایل ارائه شده منطقی نیست چرا که در تاریخ 25/ 10/98 بسته دیگری از دفتر روزنامه به همان مقصد ارسال شده که روز بعد رسیده است!» متاسفانه سامانه پاسخگویی به شکایات و درخواستها در رابطه با این موضوع هیچ پاسخی ارائه نداده است. برای پیگیری بیشتر با بازرسی این اداره تماس گرفتیم اما به تلفن بازی و بروکراسی اداری اکتفا کردند و همچنان هیچ‌کس پاسخگو نیست و حتی از روابط عمومی هم خبری نیست.
این موضوع مشکل خیلی‌هاست که رسانه‌ای ندارند تا آن را بازتاب دهند؛ مشکلی که شاید در این بمباران اخبار منفی چشمگیر نباشد اما در برخی از موارد ضررهای غیر‌قابل جبرانی را به افراد تحمیل می‌کند و مسئولین بهتر است به جای رونمایی از تکنولوژی پست پلاس، فکری به حال تاخیرها در ارسال مرسولات پستی داشته باشند تا بیش از این شهروندان متضرر و ناراضی نشوند. آیا کسی هست که پاسخگو باشد.