با اوضاع کنونی، سال تحصیلی غیرحضوری می‌شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه اوضاع کنونی کشور نشان می‌دهد که برای سال تحصیلی آتی آموزش حضوری نخواهیم داشت؛ بنابراین باید خود را برای وضعیت قرمز و زرد آماده کنیم، گفت: سوال عمده آن است که نحوه مواجهه ما با معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنها در این شرایط چگونه باید مدیریت شود تا نگرانی‎های اوضاع کرونایی آن‎ها را کاهش دهیم.
به گزارش ایسنا، حسن ملکی در جلسه بحث و بررسی آماده سازی بسته‌های آموزشی مجازی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در شرایط زرد و قرمز کرونایی اظهار کرد: معاونت‌های مختلف این سازمان متناسب با ماهیت خود در حال تمهید مقدمات شروع سال تحصیلی پیش رو هستند.
وی با تاکید بر اینکه سازمان پژوهش در دو عرصه پیگیر کارهای وزارت متبوع هستند، افزود: میدان اول میدان سخت، یعنی تولید و چاپ کتاب‌های درسی است. یکی از موضوعات مهم در این عرصه ثبت سفارش مواد آموزشی است که هر روز از طریق کارگروه‌های سازمانی و استانی پیگیری می‌شود و امیدواریم با پیگیری‌هایی که به‌عمل می‌آید نواقص آن برطرف شود. معاون وزیر آموزش و پرورش حساسیت و ظرافت را دومین میدان پیگیری کارهای وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: تهیه و تدوین بسته آموزشی برای شرایط زرد و قرمز کرونایی در این بخش قرار می‌گیرد که سازمان این روزها در حال انجام آن است البته باید قبل از ارائه به مقام عالی وزارت، خودمان در مورد مناسب و کافی بودن آن، عادلانه قضاوت کنیم و ابهامات برطرف شود.