مراقب موج سوم كرونا باشيم

آرمان ملي: آمار مرگ و مير کرونا، همچنان روند کاهشي را دنبال مي‌کند و اين موضوع نشان از کنترل موج دوم کرونا در ايران دارد، همان‌طور که وزير بهداشت نيز اين موضوع را تاييد مي‌کند و معتقد است که در حال کنترل موج دوم کرونا هستيم. سعيد نمکي که اول شهريور‌ماه در مراسم روز پزشک شرکت کرد، پزشکاني که در دوران شيوع کرونا در خط مقدم مبارزه با اين ويروس بودند را با پزشکان دوران دفاع مقدس مقايسه کرد و گفت: آنچه که باعث شد در مبارزه با کرونا تاب آوريم هم عشق بود. زماني که گفتم مي‌خواهم 300‌هزار اکيپ آماده کنيم خيلي‌ها به من خرده گرفتند و خيلي‌ها گفتند مي‌خواهي از افراد غيرمتخصص استفاده کنيد، ولي ديديد که پيش از خيزش موج دوم توانستيم بر ويروس غلبه کنيم و در حال کنترل موج دوم هم هستيم. اميد داريم به عزت عزاي امام حسين(ع) و با کمک بسيج جامعه پزشکي بتوانيم بر ويروس غلبه کنيم.
کاهش مرگ و مير در کشور
آمار اين روزها نيز اميدواري وزير بهداشت را تاييد مي‌کند و در روزهايي که صداي عزاي امام حسين (ع) از هر کوچه و خياباني بلند است، از روز جمعه (31 مرداد) تا شنبه (يکم شهريور 91) آمار مرگ و مير با 126 فوتي کاهش چشمگيري داشته است. به‌گفته سخنگوي وزارت بهداشت در اين مدت 2028 مورد جديد کرونا شناسايي شده است که 707 نفر از آنها بستري شدند. سيما لاري همچنين آمار مبتلايان در180 روز گذشته را 356‌هزار و 792 نفر و مجموع جان باختگان اين بيماري را 20‌هزار و 502 نفر عنوان کرد. همچنين 3850 نفر از بيماران مبتلا به کوويد19 در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند و استان‌هاي مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالي، اردبيل، اصفهان، البرز، خراسان رضوي، کرمان، سمنان، آذربايجان شرقي، مرکزي، يزد و گيلان در وضعيت قرمز قرار دارند. سخنگوي وزارت بهداشت همچنين با اشاره به ايام عزاداري سرور شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع)، از کليه شاگردان و شيفتگان مکتب اباعبدالله (ع) خواست تا مراسم عزاداري ها را بر اساس دستورالعمل هاي مصوب ابلاغي بر پا کنند.
تاکيد بر رعايت پروتکل‌ها در محرم


تقريبا همه مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملي مقابله با کرونا نيز معتقدند که در شرايطي که مردم عزادار محرم، پروتکل‌هاي بهداشتي را رعايت نکنند، قبل از رسيدن پاييز موج سوم کرونا در کشورمان آغاز خواهد شد. در اين بين ناهيد خداکرمي، رئيس کميته سلامت شوراي شهر تهران، نسبت به آغاز موج سوم کرونا در جريان برگزاري مراسم محرم هشدار داد و با بيان اينکه در موج دوم کرونا تعداد جان‌باختگان در پايتخت به 120 نفر در روز هم رسيده بود، گفت که اگر پروتکل‌هاي بهداشتي در محرم رعايت نشود ممکن است شاهد پيک سوم کرونا باشيم که بسيار شديدتر از موج کنوني خواهد بود. رئيس کميته سلامت شوراي شهر تهران با بيان اينکه مراسم‌هاي ديني‌مان و به خصوص مراسم عزاداري محرم با همه ما عجين شده است، گفت: ولي اگر پروتکل‌هاي اعلام شده رعايت نشود ممکن است شاهد پيک سوم کرونا باشيم به خصوص اينکه در تمام دنيا اعلام شده که با کاهش دما و آغاز پاييز ممکن است پيک بزرگتري از کرونا در انتظار جهان باشد.