تجمع مخالفان علم مقابل وزارت بهداشت

عده معدودی روز پنج شنبه مقابل وزارت بهداشت تجمع کرده و از دولت درخواست کردند نه واکسن بخرد و نه تولید کند!
آنان توصیه کردند دارویی که آن‌ها مدعی هستند برگرفته از طب سنتی است، به مردم تزریق شود
آفتاب یزد- گروه شبکه: بعد از آنکه واکسن‌های ساخته شده در مورد کرونا مورد تائید قرار گرفت بیشتر کشورها آنها را خریداری و واکسیناسیون شهروندانشان را آغاز کردند. اما در ایران به دلایلی، این اتفاق هنوز رخ نداده، از همین رو یک مطالبه جدی‌ای مبنی بر « واکسن بخرید» در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت برای ملزم کردن دولت به خرید واکسن. البته که مسئولان از هیچ کوششی دریغ نکرده و تمام همت خود را به کار بسته‌اند تا این خواسته محقق شود. از سوی دیگر خبرها گواه این است که واکسن داخلی کرونا نیز آزمایش‌های انسانی خود را به خوبی پشت سر گذاشته است. چرا که روز سه شنبه (نهم دی ماه) فاز نخست آزمایش واکسن ایرانی کرونا بر روی داوطلبین انجام شده و قرار است که به زودی دوز دوم واکسن کرونا به داوطلبین تزریق شود. به هر حال تا مشخص شدن نتایج کامل این واکسن، ایران مانند سایر کشورها اقدام به خرید واکسن خارجی کرونا کرده است. در این باره محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری از انعقاد قرارداد خرید بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن خارجی کرونا خبر داد و گفته است: «قرارداد خرید ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن کوواکس منعقد شده است و در حال توافق برای خرید حدود ۴میلیون دوز واکسن از چین هستیم.» اما گویا عده‌ای این موضوع را بر نتابیده و روز پنجشنبه در اعتراض به اقدام دولت برای خرید واکسن خارجی کرونا مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند. جالب اینجاست که روی پلاکارد یکی از معترضین نوشته بود: «نه به واکسن داخلی، نه به واکسن خارجی! ما خودمان واکسن امام‌ کاظم(ع) داریم!»
> افرادی که مخالف علم هستند


این در حالی است که بارها از سوی متخصصان حوزه بهداشت عنوان شده است که داروی منتسب به امام کاظم(ع) برای درمان کووید ۱۹ هیچ سند علمی ندارد. البته پیشتر نیز افراد غیر کارشناسی وجود داشته‌اند که سعی داشتند بگویند که نیش زنبور عسل، نمک، ادار شترو... در درمان کرونا موثر است که تمامی آنها از سوی مقامات بهداشتی رد و غیر علمی خوانده شده اند. از همین رو به نظر می‌رسد که افراد مخالف واکسن خارجی فارغ از آنکه از علم روز دنیا عقبند و یا مخالف آن هستند،گویی از این کارشان سود می‌برند.
> واکنش کاربران
اکنون این اقدام آنها مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آنها را در پی داشته است.
عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی در واکنش به این تجمع نوشته است:« در همه جای دنیا، آدم‌های ضدعلم وجود دارند. تفاوت این است که در اینجا فقط آنان می‌توانند اعتراض کنند و با منعی روبه‌رو نشوند.»
اما یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «شما می‌گید واکسن بخرید اینا رفتند جلوی وزارت بهداشت تجمع کردند تا مخالفت‌شون با هر نوع واکسنی رو با این شعار اعلام کنند: نه به واکسن داخلی و خارجی ما واکسن (داروی امام کاظم(ع)) داریم»
دیگری نوشت: «اینایی که مخالف واکسن هستن و تجمع می‌کنن مقابل وزارت بهداشت باید با بالاترین جرم تحت پیگرد قرار بگیرن، اینا کی هستن از کی مجوز دارن که ضد امنیت و سلامت عموم جامعه طغیان کنند؟ این دیگه مسئله سلیقه سیاسی و حمایت یا مقابله با یک گروه نیست »
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد:« این بندگان خدا که جلوی وزارت بهداشت تجمع کردن خبر ندارن کسی نمیتونه به زور به خودشون و خانوادشون واکسن خارجی بزنه؟»
کاربران دیگر نوشته اند:« بنویسید در تاریخ که ما در قرن ۲۱، گرفتار چنین افرادی بودیم!»، «این کارها فقط از سر حماقت و بلاهت نیست، اینا از بیکاری و علّافیه»، « الان یعنی ما هم می‌تونیم بریم جلو وزارت بهداشت تجمع کنیم که واکسن خارجی بخرن؟»، « من به سهم خودم از این عده درخواست می‌کنم که به اعتقاداتشون عمل کنن و به هیچ وجه واکسن نزنن و کار به کار کسانیکه واکسن میزنن نداشته باشن و به خاطر عقایدشون برای هشتاد میلیون ایرانی تعیین تکلیف نکنن و نتیجه اعمال انسانهای دیگر رو به خودشون واگذار کنن»، «خب به اینا همون چیزی که میخوان رو تزریق کنن».