اسلامی: تولید ۲۰ درصد از برق کشور توسط انرژی هسته ای در دستور کار قراردارد

آرمان امروز: رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: هدف‌گذاري ما توليد 20درصد از سبد انرژي کشور يعني حدود 14 هزار مگاوات است.
به گزارش گروه پارلماني خبرگزاري تسنيم، محمد اسلامي رئيس سازمان انرژي اتمي،  پس از حضور در نشست کميسيون صنايع و معادن مجلس، گفت: صنعت هسته‌اي، صنعتي پيشتاز و پيشران در توسعه علم و فناوري است و مي‌تواند تاثيرگذاري گسترده‌اي در حوزه صنعتي داشته باشد.
رئيس سازمان انرژي اتمي افزود: در جلسه امروز محورهاي اصلي سند جامع راهبردي سازمان انرژي اتمي که 20 فروردين امسال توسط رئيس جمهور رونمايي شد و در دستورکار ما قرار دارد، تشريح شد.
وي اضافه کرد: با توجه به اينکه سازمان انرژي اتمي در حوزه معادن نقش داشت، ابهامات، سوالات، عملکرد و برنامه‌هاي اين بخش در نشست امروز تشريح و مقرر شد که بيشتر از گذشته با کميسيون در حوزه معادن و بهره‌برداري از معادن تعامل صورت گيرد.


اسلامي درباره توليد انرژي، ادامه داد: هدف‌گذاري ما در اين زمينه توليد 20 درصد از سبد انرژي کشور يعني حدود 14 هزار مگاوات است؛ اکنون حدود يک هزار مگاوات در دست بهره‌برداري بوده و 2 هزار مگاوات در دست ساخت است، همچنين يک پکيج 10 هزار مگاواتي و تعدادي نيروگاه کوچک در دست است. رئيس سازمان انرژي اتمي تصريح کرد: در طرح آمايش و انتخاب سايت مطالعاتي انجام شده که مهم‌ترين نکته براي ما کنار آب بودن و قابليت استفاده از آب است که توليد 10 هزارمگاوات جديد در جنوب و بيشتر در سواحل مکران و استان هرمزگان، بوشهر و در خوزستان پيش‌بيني شده است.