تعجیل رژیم صهیونیستی برای پایان

 پس از نهایی شدن توافق برجام در سال ۲۰۱۵ بین ایران و گروه ۱+۵، رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ گونه نگرانی درخصوص جنگ بین ایران و اسرائیل نخواهد بود و امنیت ما برای ۲۵ سال آینده تضمین شده است! رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به این سخن گزاف در بیانیه‌ای فرمودند: «من به شما اول می‌گویم اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید؛ دوم اینکه در این دوره ایران روح مبارزه و جدیت و جهاد را حفظ خواهد کرد و شما هر لحظه نگران خواهید بود.» عبارتی که در دیدار رمضان عبدالله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در تاریخ ۲۴ آذر ۱۳۹۵ نیز این‌گونه تکرار شد: «رژیم صهیونیستی همچنان که قبلاً گفته‌ایم به شرط مبارزه همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیست‌ها در ۲۵ سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت.» بعد از این سخنان، برای بسیاری از تحلیلگران و مردم عادی، حتی برای برخی از علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی این سؤال پیش آمد که چگونه در شرایط کنونی، این وعده تحقق خواهد یافت و کمتر کسی در آن شرایط فکر می‌کرد که کمتر از هفت سال بعد، محور مقاومت در بهترین وضعیت اتحاد و یکپارچگی و اعتماد به نفس و این رژیم منحوس در بد‌ترین وضعیت تاریخی خود قرار گرفته و در مشکلات و منجلاب تباهی، فساد و نابودی درونی دست و پا خواهد زد. امروز در حالی به استقبال روز جهانی قدس می‌رویم که روند‌های منطقه‌ای و جهانی نوید پیروزی مستضعفین و زوال این رژیم جنایتکار را می‌دهد. برخی از تحولات و روند‌های جاری نویدبخش ر‌هایی قدس شریف و نابودی این رژیم منحوس عبارتند از:
روند جهانی افول قدرت غرب به طور عام و امریکا به طور خاص، حقیقتی کتمان‌ناپذیر است که نشانه‌های آن در چند سال اخیر بیش از گذشته نمایان شده است. نظم فعلی جهانی که محصول دو جنگ جهانی و جنگ سرد بود و امریکا را به عنوان یگانه ابرقدرت جهان تثبیت کرد امروز با چالش‌های جدی مواجه شده است و جهان به سرعت به سمت تغییر این نظم و حرکت به سمت جهان چندقطبی و انتقال قدرت از غرب به شرق به پیش می‌رود. رژیم صهیونیستی در نظم امریکایی جهان تاکنون نقش پادگان غرب در منطقه مهم غرب آسیا را بر عهده داشته و اصلی‌ترین عامل غرب برای کنترل کشور‌های این منطقه بوده که در طول تاریخ قدرت‌های قابل توجهی بوده‌اند، ولی روند تحولات منطقه‌ای و جهانی که نشان از تغییر نظم کنونی می‌دهد خبری بد برای این رژیم است که طی سال‌های اخیر تمام تلاش خود را کرد تا با پروژه هایی، چون «پیمان ابراهیم»، محوری ضدمقاومت و ضدایرانی تشکیل دهد و نظم امنیتی مدنظر خود را در منطقه حاکم نماید. امروز با توافق انجام شده بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان و روند آغاز شده پیوستن سایر کشور‌های عربی منطقه به این رویکرد و نیز تثبیت و افزایش قدرت راهبردی ایران در منطقه از جمله در سوریه، عراق و یمن، رژیم صهیونیستی با واقعیت‌هایی جدید مواجه شده که هیچ‌گاه در دوره تکوین خود با آن رو در رو نبوده است. روند تحولات منطقه‌ای و جهانی و قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت، برخی کشور‌های سابقاً همراه با رژیم صهیونیستی را به این نتیجه رسانده که تداوم همراهی با این رژیم منحوس، شرط‌بندی بر اسب بازنده است و از این رو لازم است تجدیدنظر‌های جدی در رفتار قبلی خود انجام دهند.
پس از ترور بزدلانه و جنایتکارانه حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه و هماهنگ‌کننده محور مقاومت، امریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها انتظار داشتند که یک نوع گسستگی و انشقاق در محور مقاومت به وجود بیاید و این محور نتواند انسجام سابق را حفظ کند، ولی نه تنها این‌گونه نشد بلکه امروز محور مقاومت در همبسته‌ترین وضعیت تاریخی خود به سر می‌برد که یکی از نشانه‌های آن، اقدامات هماهنگ اخیر این محور علیه رژیم صهیونیستی است که نشان از نوعی هماهنگی بی‌سابقه و یکپارچگی در اقدامات این محور دارد.
حملات راکتی و موشکی از جنوب لبنان علیه اسرائیل و عملیات‌های یکپارچه صورت گرفته از تل‌ربیع (تل‌آویو) تا جنین و رام‌الله به فاصله زمانی اندکی پس از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنوب لبنان نشان‌دهنده تغییرات بنیادین در موازنه تهدید و وحشت به نفع محور مقاومت و افزایش اعتماد به نفس و قدرت عملیاتی بازوان این محور است. هیچ زمانی مثل امروز رژیم صهیونیستی با این وضعیت مواجه نبوده و این واقعیت‌ها نشان می‌دهد که دوران برتری نظامی و امنیتی این رژیم به پایان رسیده و امروز محور یکپارچه و قدرتمند مقاومت بیش از همیشه موجودیت این رژیم جنایتکار را تهدید می‌کند.


علاوه بر واقعیت‌های جدید صحنه منطقه‌ای و جهانی که رژیم صهیونیستی با آن مواجه است، مشکلات عمیق داخلی و گسل‌های فعال شده درونی این رژیم، امید‌های بسیاری از سردمداران این رژیم و ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای تداوم بقا را با چالش جدی مواجه کرده است. امروز قریب به سه ماه است که خیابان‌های فلسطین اشغالی، صحنه تظاهرات و اعتراضات است و صد‌ها هزار صهیونیست علیه نخست‌وزیر این رژیم در صحنه اعتراض هستند. امروز جامعه اسرائیل با چالش‌های بزرگی مواجه است و رژیم صهیونیستی در بی‌ثبات‌ترین شرایط داخلی قرار دارد. رژیمی دیکتاتور، جنایتکار و نژادپرست که با موجی از افراط‌گرایی داخلی، فساد افسارگسیخته و احساس ناامنی مواجه است. وضعیتی که بسیاری از مقامات سابق و فعلی این رژیم از آن به فاجعه بزرگ و حرکت به سمت جنگ داخلی و فروپاشی درونی یاد کرده‌اند.
همپوشانی و برآیند وضعیت آشفته داخلی رژیم صهیونیستی و تحولات منطقه‌ای و جهانی نشان می‌دهد که دوران ماه عسل این رژیم به پایان رسیده و کمتر از آنچه تصور می‌شود می‌توان منتظر زوال و پایان آن بود. هرچند در این مدت، برخی تحرکات ناشی از خوش‌خیالی این رژیم در درگیر شدن با محور مقاومت به خیال انتقال بحران داخلی به عرصه بیرونی وجود دارد، غافل از اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «ما گفتیم رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را نمی‌بیند، ولی خودشان عجله کردند و زودتر می‌خواهند بروند!»