پایان خوش رفاقت مجلس و دولت

نعمت احمدی
جلسه استيضاح فاطمي امين را شايد بتوان پايان دوره همراهي و همگامي دولت سيزدهم با مجلس دانست. مجلسي که 220 نفر از نمايندگان آن در نامه اي از رئيسي دعوت کردند تا در انتخابات سيزدهم شرکت کند. نمايندگان در آن نامه خطاب به رئيسي با تشريح وضعيت اقتصادي و فرهنگي و اجتماعي و سياسي کشور و تببين شاخصه هاي رئيس قوه مجريه مطروح آينده، از وي براي حضور در انتخابات دعوت کردند. حالا طي يک بازه چندماهه چه اتفاقي افتاده که رئيس دولت سيزدهم مجبور شده 6 نفر از وزرا و مديران اصلي اقتصادي خود را که ازهمين مجلس راي اعتماد گرفته بودند، را تغيير دهد و ششمين نفر را علي رغم دفاع تمام قد رئيس جمهور از وي، با استيضاح نمايندگان روبرو شد.
رويه نامطلوبي که رئيس مجلس در تعطيلي زودهنگام مجلس به بهانه نماز  معمول انجام داد، تا نمايندگان لابي گر بتوانند آخرين ريش و سبيل گذاشتن را به کار برند و حتي يکي از معاونين ديگر رئيسي بتواند بين نمايندگان تردد کند و بخواهد به وزير در حال استيضاح کمک کند.امروز تصاوير زنده تلويزيوني از مجلس، از نگاه تيزبين مردم حرکت هاي سمت و سودار برخي از حاضران را ثبت و ضبط مي کنند. مانده‌ام معطل ... وضع واگذاري 70 خودرو شاسي بلند که اين روزها نقل محافل شده و مورد تکذيب قرار گرفته و در خلال سخنان رد و بدل شده در مجلس اصل مساله مانند ارتباط آن با وزير معزول زير سوال رفت، تعقيب آن چگونه در دادستاني ادامه خواهد د اشت؟ همه حتي وزير معزول از مافياي خودرو ياد کردند. اما اين مافيا که همه از آن ياد مي کنند چگونه موجودي است که همه آن را مي شناسند اما از نام بردن آن خوف دارند؟! خطابم به فاطمي امين است.
با توجه به حمايت‌هاي رئيس جمهور به يقين صندلي ديگري برايت مهياست و سکان هدايت مجموعه ديگري را برعهده خواهي گرفت. توقع اين است که حداقل براي حفظ حرمت نام و ياد خود که زماني وزير صمت بوديد و در جلسه علني استيضاح از مافياي خفته در صنعت خودروسازي ياد کرديد طي نامه‌اي ولو محرمانه براي مجلس يا سرگشاده براي مردم، براي ثبت در تاريخ اسامي اين مفسد به گفته مقام معظم رهبري؛ اژدهاي هفت سر را افشا کنيد. شايد نتوانيد هفت سر آن را قطع کنيد – که در زمان وزارت انگيزه آن را نداشتيد – اما حالا که در سايه سياه کاري اين اژدها همدلي وزارت را در کوتاه زمان از دست داديد، اثر نيکي از خود به يادگار بگذاريد.سخن ديگر با مسئولين قضايي کشور است. وقتي مسئول معزول از فلان شرکت ماشين سازي خصوصي که پرونده فساد ميلياردي مفتوح دارد ياد مي کند، اين را به منزله گزارش اعلان فساد تلقي نماييد و با مفسدين چنبره زده بر زندگي مردم برخورد کنيد.


سخن آخر اينکه اين ارابه مرگي که تحت عنوان خودرو با گذشتن از هفت خوان رستم به مردم تحويل مي دهيد، مي دانيد تمامي دست اندرکاران وضعيت وخيم خودرو سازي ايران شريک جرم آن هستند . جرمي که منجر به قتل ، ضرب و جرح و قطع عضو و ازکارافتادگي مي شود. فقط در دو روز تعطيلات عيد فطر امسال 116 نفر در جاده هاي کشور کشته شدند. شاهد بودم در يکي از بزرگراه ها، مادري که از تصادف جان سالم به در برده بود، اما دختر و پسرش لاي آهن پاره هاي ماشين له شده بودند، از عمق جان فرياد مي زد؛ خدا از سر تقصيراتان نگذرد، پسرم براي خريد اين ماشين هر آنچه را که داشت فروخت .
او نمي دانست که با اين کار هزينه خريد وسيله مرگ خود را تامين مي کند! مافياي خودرو شريک جرم همه قتل ها و از کارافتادگي هايي هستند که در جاده ها هر لحظه اتفاق مي افتاد. فاطمي امين رفت. کاش نفر بعدي عطاي توليد ماشين هاي معيوب را، تا توليد ماشين ايمن داخلي به لقايش ببخشد!.
حقوقدان