صداوسیما چطور به مایلی‌کهن رسید؟!

سال‌هاست که برنامه‌های ورزشی رسانه ملی برخلاف رسالت واقعی آن‌ها در بررسی مسائل فنی و تحلیل درست پیروزی‌ها و شکست‌ها به محلی برای تاخت و تاز چهره‌های ورزشی به هم تبدیل شده است.
نمونه‌های زیادی هم می‌توان برای این مسئله مثال زد، اینقدر زیاد که می‌توان طوماری از آن‌ها تهیه کرد، آخرینش را باید به اسم محمد مایلی‌کهن نوشت که به جای پرداختن به مسائل فنی عقده‌گشایی کرد و تمام آن‌هایی را که مخالف‌شان بود از زیر تیغ گذراند و در این راه حتی به مجری برنامه هم رحم نکرد.
اینکه حرف‌های مایلی‌کهن و انتقادات او به مسئولان فدراسیون فوتبال، تیم ملی و تیم امید درست بوده یا نه، محل بحث ما نیست. سؤال اصلی این است که چطور رسانه ملی در میان این همه منتقد و پیشکسوت فوتبال که می‌توانند محترمانه صحبت کنند و از مدار بحث هم خارج نشوند سراغ کسی رفته که سابقه درگیری لفظی با خرد و کلان فوتبال ایران را داشته و دارد و از همه بدتر پای ثابت گفتگو با رسانه‌های معاند نظام هم هست؟!
جالب‌تر اینکه مایلی‌کهن تا وقتی کار به فحاشی نرسیده، به‌طور واضح از روی کاغذ می‌خواند، کاغذی که در ادامه مشخص می‌شود برای او نوشته شده است، نه اینکه خودش نوشته باشد. مایلی‌کهن حتی زحمت یک‌بار خواندن کاغذ را هم به خود نداده بود و تپق‌های بی‌شمار او نشان از آن داشت که کاغذ را برایش نوشته‌اند، اما حقیقت ماجرا و متنی که او می‌خواند زمانی روشن می‌شود که در مسیر تهیه خوراک خبری برای رسانه معاند به تطهیر چهره‌ای می‌پردازد که یکی از لیدر‌های اتفاقات سال گذشته کشور بود و در این راه از هیچ تلاشی نیز فروگذار نمی‌کند. کسی که وقتی خیالش راحت شد و به امریکا رسید به راحتی به تمام مردمی که سنگ‌شان را به سینه می‌زد توهین کرد. کسی که به‌خاطر پول وطنش را فروخت، اما از دید مایلی‌کهن قهرمان ملی است!


موضوع وقتی جالب‌تر شد که مجری از مایلی‌کهن می‌خواهد در خصوص مسائل فنی و بازی‌های کافا صحبت کند، اما او می‌گوید این‌ها مهم نیست و با تهیه‌کننده برنامه هماهنگ شده که او اینگونه صحبت کند! نکته درست همین‌جاست؛ در صداوسیما و برنامه‌های ورزشی آن چه خبر است که اینگونه به کسی که مدت‌هاست با رسانه‌های معاند صحبت و هرچه را آن‌ها می‌خواهند علیه کشور نشخوار می‌کند، فرصت حرف زدن روی آنتن زنده تلویزیون داده می‌شود؟!
تکلیف کسی، چون محمد مایلی‌کهن روشن است، اما باید در این میان از تهیه‌کننده و متولیان ورزش صداوسیما سؤال کرد که با کدام متر و معیار برای برنامه‌های خود کارشناس دعوت می‌کنند که بعد از کلی بالا و پایین کردن به کسی، چون محمد مایلی‌کهن می‌رسند؟ آن قسمت حرف‌های مایلی‌کهن که در پاسخ مجری می‌گوید با تهیه‌کننده هماهنگ شده که اینگونه حرف بزند باید مورد توجه جدی قرار گیرد و مشخص شود ایراد کار از کجاست که اینگونه فرصت به آنورمال داده می‌شود.