رونمایی از سامانه موشکی «شفق» و دوربین دید در شب «یوسف»

امیر لشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از معاونان ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، مسئولان صنعت دفاعی کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان، از نمایشگاه آخرین دستاوردهای هوانیروز ارتش، جهاد خودکفایی، مرکز تولید، بهینه‌سازی‌ و نوسازی شهید زرهرن و صنایع یاعلی(ع) در ستاد هوانیروز بازدید کردند. در نمایشگاه هوانیروز ارتش، برخی از دستاوردها، ازجمله سامانه واقع‌نمایی عملیات رزمی، شبیه‌ساز واقعیت مجازی بالگردها، سامانه‌های خودحفاظتی، پروژه یوسف، انواع موشک‌های کروز هواپایه برد بلند، هوا به سطح ضدزره، موشک قدر، انواع پهپاد‌های انتحاری شناسایی، سوئیچ بلید و پهپاد انهدامی محرم، انواع قطعات مورد نیاز بالگردی، خودروهای فوق سنگین کیان 600پلاس، 700، 800، انواع تجهیزات مورد نیاز در حوزه زرهی، عملیاتی و رزم زمینی و... به نمایش درآمدند.

«شفق» و «یوسف» رونمایی شدند
در ادامه، از سامانه‌های موشکی هواپایه ضدزره شفق و دوربین هواپایه‌ یوسف هوانیروز که توسط متخصصان جهاد خودکفایی هوانیروز طراحی و تولید شده‌اند، رونمایی شد. سامانه موشکی هواپایه‌ ضدزره جدید بومی «شفق» که با افزایش بُرد عملیاتی و ارتقای هدف‌گیری اهداف تا شعاع ۲۰ کیلومتر، با امکان دقت و نقطه‌زنی بالا، قابلیت استفاده در انواع راهبردهای تاکتیکی و عملیاتی جنگ‌های آینده را دارد، توسط دانشمندان جهاد خودکفایی هوانیروز، شرکت‌های دانش‌بنیان، طراحی و تولید شده و به چرخه ناوگان عملیاتی هوانیروز ملحق شده است. جدیدترین دوربین سامانه‌ پرواز در شب هواپایه‌ هوانیروز با نام یوسف نیز دارای قابلیت اجرای عملیات در طول شب و شرایط نامساعد آب و هوایی است که به‌صورت کاملاً بومی توسط متخصصان جهاد خودکفایی هوانیروز ارتش، تولید و به مرحله انبوه‌سازی رسیده است.

سامانه واقع‌نمای عملیاتی رزمی هوانیروز
سامانه واقع‌نمای عملیاتی رزمی هوانیروز، به‌منظور آشنایی خلبانان با تهدیدات جنگ‌های نوین، آمادگی برای نبرد در تمام شرایط آب و هوایی و آگاهی از تمامی تجهیزات و ادوات جنگی دشمن که به‌وسیله هوش مصنوعی هدایت می‌شوند، ارائه شده است تا عدم‌آشنایی با صحنه رزم و فقدان تجربه خلبانان جدید هوانیروز را جبران کند.

موشک قدر 29
سامانه موشکی قدر 29با برد 150کیلومتر، مجهز به چهار کیلوگرم سر جنگی است که در عملیات‌های انتحاری و شناسایی کاربرد دارد. این سامانه موشکی که حائز قابلیت نصب روی انواع بالگردهای 206است، کاملاً بومی است و توسط متخصصان توانمند صنعت داخلی کشور و جهاد خودکفایی هوانیروز طراحی و تولید شده است.

پهپاد انهدامی انتحاری «محرم»



این سامانه پهپادی با سر جنگی به وزن 25کیلوگرم برای انهدام و تخریب اهداف و استحکامات دشمن کاربرد دارد. این سامانه پهپادی با مداومت پروازی 9ساعته، به‌صورت کاملاً بومی در داخل کشور، توسط مرکز تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن طراحی و تولید شده است. این سامانه پهپادی در رزمایش‌های اخیر نیروی زمینی ارتش مورد ارزیابی و تست میدانی قرار گرفته است.

سامانه پهپادی بومی «شاهین»
سامانه پهپادی شاهین با قابلیت شناسایی و جست‌وجوی اهداف و انتقال تصاویر منطقه نبرد به تمامی بالگردهای عملیاتی طراحی و ساخته شده است تا بتواند از طریق ارسال تصاویر و اطلاعات به هیأت فرماندهی، هماهنگی تمام بالگردهای حاضر در منطقه برای عملیات را ارتقا بخشد.