الان زمان گل زدن ماست

آن دسته از ناظران و کارشناسانی که معتقد بودند دیوانگی های ترامپ در نهایت به نفع ایران است اکنون این تحلیل تا حدودی مصداق پیدا کرده است.از یکسو عدم تایید برجام از سوی رئیس جمهور آمریکا باعث شد اروپا و حتی متحدان سنتی ایالات متحده مثل بریتانیا به مخالف خوانی با ترامپ بپردازند و تاکید نمایند علیرغم تصمیم آمریکا آن ها به توافق هسته‌ای پایبند می‌مانند و تلاش خواهند نمود که این قرار داد مهم بین المللی برقرار بماند.
با مرور تاریخ متوجه خواهید شد که حداقل طی 40 سال گذشته این حجم و سطح از همراهی با جمهوری اسلامی از سوی جامعه جهانی کمتر سابقه داشته است. اگرچه بخشی از این موفقیت مرهون تلاش‌های هیئت دیپلماتیک کشورمان و حمایت همه‌جانبه از آنان است اما نباید از ذهن دور نگه داشت .بی مبالاتی ترامپ نیز در این موضوع نقش بسزایی داشته است. چه بسا اگر تاجر آمریکایی راه اوباما را می‌پیمود بهتر و سهل تر می‌توانست به اهداف تعیین شده خود برسد.
از سوی دیگر مسئله به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ مصداق دیگری برای این مدعاست. این روزها شاهد هستیم حداقل از منظر سیاسی غالب کشورهای مسلمان و بسیاری از دولت های موثر غربی در مورد خبط رئیس جمهور ایالات متحده همسو و یکصدا شده اند و درحال هشدار به ترامپ هستند. همانند مورد پیشین به ندرت چنین
هماهنگی ای علیه آمریکا رخ داده است. اما به هر روی خوش رقصی تاجر آمریکایی برای اسرائیل نتیجه ای داشته که اگر حامیان اصلی فلسطین صدها تبلیغ تهیه می‌نمودند نمی‌توانستند


این گونه حقانیت قدس را به اثبات برسانند. شرایط به گونه ای رقم خورده که حتی ملک سلمان ِشیفته آمریکا به دلیل جو غالب ناچار گشته به ترامپ هشدار (حداقل صوری) دهد.
ترامپ کماکان ساکن کاخ سفید خواهد بود. کسی هم در این کشور جربزه این را ندارد که وی را استیضاح کند. فلذا بهتر است از این تک موقعیت‌ها «ما» کمال استفاده و سود را ببریم. مبادا حرفی بزنیم و کاری کنیم که زمین بازی تغییر کند. الان زمان گل زدن ماست. بسم الله.