شهادت فتاح به نفع روحاني

«دنبال فرصتي بودم كه اين حرف دلم را بزنم، ممكن است خوشايند برخي نباشد اما بايد براساس اعتقادات خودمان حرف بزنيم. آقاي روحاني شعار رفع فقر را دادند، مي‌خواهم منصفانه در كنار مضجع رضوي اعلام كنم كه به اين شعارشان عمل كردند.» اين جملات را نه يكي از وزرا يا سمپات‌هاي دولت يا يك سياستمدار اصلاح‌طلب كه يكي از چهره‌هاي سرشناس اصولگرا در جلسه شوراي اداري، توسعه و نخبگان خراسان‌رضوي با حضور حسن روحاني گفته است. پرويز فتاح، رييس كميته امداد فردي است كه با وجود تكذيب كردن‌هايش همچنان از او به عنوان يكي از كانديداهاي احتمالي جريان اصولگرايي در سال 1400 ياد مي‌شود.
چهره آرامي كه برخلاف همفكران خود كه اين روز‌ها تندترين نقدها و حملات را عليه دولت و شخص روحاني انجام مي‌دهند، به نفع روحاني وعمل به وعده فقرزدايي او در حرم امام هشتم شهادت داد. فتاح با اشاره به عملي شدن 100 درصدي تبصره دولت درباره بودجه كميته امداد در سال 95 اشاره كرده و گفته است: «انصافا بودجه ما را ۱۰۰ درصد پرداخت كردند اما سنگ‌تمام را دولت در بودجه ۹۷ لحاظ كرده و امروز تبصره ماده ۱۴، ۷۰۰۰ ميليارد تومان شده و بالاترين رشد بودجه در رديف ما قرار گرفته است.» به گفته رييس كميته امداد دولت روحاني در سال‌هاي 95 و 96 تا مرز 90 درصد بودجه كميته امداد را پرداخت كرده است. مساله‌اي كه شايد منجر به ارزيابي عمل به وعده روحاني از منظر پرويز فتاح بوده باشد. رييس كميته امداد همچنين روابط حسنه كميته امداد و دولت دوازدهم را خطاب به رييس‌جمهور اينگونه مطرح كرد: ‌«هفته گذشته نامه ما را در حاشيه دولت دستور داديد و منتهي به پيگيري آقاي واعظي شد. روز گذشته اين تصميم قطعي شده است. تصميم بزرگي كه دولت با عنايت مجلس براي افراد تحت پوشش از صندوق توسعه ملي گرفته است.»
نام پرويز فتاح تا قبل از سال ٩٥ كمتر در حوزه‌هاي سياسي شنيده مي‌شد. مردي كه ١٦فروردين سال ٩٤ با حكم رهبر معظم انقلاب رييس كميته امداد امام خميني شد. اگر شخصي با كميته امداد سروكار نداشت يا آنقدر سياسي نبود كه پيشينه دفاع مقدس و سال‌هاي وزارت نيروي دولت احمدي‌نژاد را خوب به خاطر داشته باشد او را هم كمتر مي‌شناخت. حركت مرد گمنام جريان اصولگرايي تا اواخر سال ٩٥ ادامه داشت اما رفته رفته نام او به عنوان يكي از كانديداهاي احتمالي انتخابات رياست‌جمهوري بر سر زبان‌ها افتاد. عده‌اي معتقد بودند عدم ثبت نام فتاح در انتخابات ٩٦ ناشي از هوشياري او براي جلوگيري از سوخت سياسي است و او تلاش دارد با اقدامات خود كه رنگ و بوي سياسي هم ندارد، خود را براي ١٤٠٠ آماده كند.