مخالفت غیر حرفه ای با ظریف

ژاک دریدا سیاست را تدبیر در شرایط عدم تصمیم تعریف می‌کند و هانس‌جی مورگنتاو، سیاست را مدیریت منافع متعارض می‌خواند.از منظر دین متعالی اسلام، سیاست معنای جامع‌تری به خود می‌گیرد. سیاست از دیدگاه اسلام آمیزه‌ای ازتدبیرامورجامعه به منظور
محقق کردن عدالت،محبت،حفظ کرامت انسان وصلح است. در عرصه سیاست خارجی، سیاست‌ورزی ظرافت‌های پیچیده‌تری طلب می‌کند. ساختار اقتدارگریز در نظام‌بین‌الملل در مقایسه با ساختار اقتدارپذیر در نظام سیاسی داخلی حساسیت و پیچیدگی سیاست‌ورزی را روشن‌تر می‌کند.
در این میان وقتی به سیاست خارجی جمهوری اسلامی و آرمان‌های متعالی آن می‌نگریم، حساسیت و ظرافت سیاست‌ورزی در عرصه بین‌المللی بیشتر خود را می‌نمایاند. جمهوری اسلامی تعامل با نظام بین‌الملل را اصل می‌داند، در عین حال نظم موجود در نظام‌بین‌الملل را ناعادلانه معرفی می‌کند.
اهمیتی به این جوسازی‌ها ندادند. در کل من وضعیت را برای این وزرای پیشنهادی خیلی خوب می‌دانم. البته باید بگویم برخی مسائل درباره وزرا و حواشی پیرامون آن ها واقعا دلچسب نبود و آن صداقتی هم که یک نماینده درصدد است تا از وزرای پیشنهادی ببیند در برخی از افراد مشاهده نشد. اما در کل وزیر پیشنهادی اطلاعات، وزیر امور خارجه، وزیر بهداشت وهمینطور وزیر جهاد کشاورزی واقعا شایسته نشستن دوباره بر صندلی وزارت هستند و با بالاترین نمره هم از آزمون بهارستان عبور خواهند کرد.