جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید صنعت، معدن و تجارت:

گروه صنعت- مراسم تودیع و معارفه وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با حضور معاون اول رییس‌جمهور، نعمت‌زاده و محمد شریعتمداری، وزیر جدید این وزارتخانه برگزار شد.
در این مراسم اسحاق جهانگیری طی سخنانی با بیان اینکه نعمت‌زاده مدیری است که جابه‌جایی برایش عادی است و از این قضیه ناراحت نمی‌شود، گفت: وی در صنعت ایران کارهای ماندگاری دارد همچنین شریعتمداری نیز از مدیران بااخلاص، باپشتکار، خوشفکر و بابرنامه است که از اول انقلاب نقش موثری داشته است.
معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه وضع ما در دولت یازدهم رو به بهبود بود، ادامه داد: به گونه‌ای صحبت نکنید که وضع ما بدتر شده است. ممکن است در برخی جاها مشکلات عمیق داشته باشیم اما ماشین اقتصاد کشور روی ریل خود قرار گرفته و در مسیر توسعه در حرکت است. مهم این است که از این به بعد بهتر کار کنیم.
جهانگیری در این مراسم گفت: در بخش صنعت، معدن و بازرگانی باید میدان‌دار اصلی کشور بخش‌خصوصی باشد. هیچ زمانی در آن تردید نکنید.


وی ادامه داد: بخش خصوصی باید در سیاستگذاری‌ها مشارکت کند نه اینکه دولت سیاستگذار باشد و بخش‌خصوصی مجری.
معاون اول رییس‌جمهور گفت: مدیری که از پرونده بازرسی و دیوان محاسبات می‌ترسد، به درد نمی‌خورد. اگر او برای منافع خود فعالیت می‌کند، باید با بدترین حالت با او برخورد شود.
اسحاق جهانگیری اظهار کرد: اشکال جلسات اینچنینی که برای تودیع و معارفه وزرا در نظر گرفته می‌شود، آن است که غم‌انگیز است. نعمت‌زاده افتخارات زیادی برای کشور انجام داده و شخصیتی دوست‌داشتنی است.
وی افزود: زمانی که استاندار، نماینده مجلس و وزیر بودم، ایشان را می‌شناختم. شخصیت نعمت‌زاده را با تمام بداخلاقی‌هایش دوست دارم. با همین اخلاق کارش را پیش برده و همه از او حساب می‌برند. آقای نعمت‌زاده برایش این جابه‌جایی‌ها عادی است.
جهانگیری اظهار داشت: نعمت‌زاده در صنعت ایران کارهای ماندگاری دارد و بخش‌خصوصی باید از او قدردانی کند و قدردانی از او الگوسازی برای دیگران است. در این دولت نیز از آقای نعمت‌زاده استفاده مطلوب خواهد شد.
معاون اول رییس‌جمهور تصریح کرد: شریعتمداری از مدیران بااخلاص، باپشتکار، خوشفکر و بابرنامه است که از اول انقلاب نقش موثری داشته است. امیدوارم با حضور وی در وزارت صنعت، معدن و تجارت شاهد شکوفایی بخش‌های این وزارتخانه باشیم. بخش صنعت و معدن از بخش‌های بسیار مهم کشور است و وزیر مربوطه می‌تواند این کار را به نحو احسن انجام دهد.وی تاکید کرد: وضع ما در دولت یازدهم رو به بهبود بود، از فعالان بخش‌خصوصی می‌خواهم به‌گونه‌ای صحبت نکنند که وضع ما بدتر شده است، ممکن است در برخی جاها مشکلات عمیق داشته باشیم اما ماشین اقتصاد کشور در ریل درست و در مسیر توسعه قرار گرفته است. مهم این است که از اینجا به بعد چگونه کار می‌کنیم.وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم گفت: قدرت خرید مردم کاهش یافته و به رقم سال ۸۰ تا ۸۱ رسیده است بنابراین باید برای تحریک تقاضا اقدام شود که برنامه‌ریزی‌هایی در این ارتباط شده است.
شریعتمداری اظهار کرد: برخی در دولت گذشته وقتی وزیر شدند گفتند که ویرانه‌ای بیش تحویل نگرفته‌اند که بنده کاری به درست بودن یا نبودن اظهارات آنان ندارم اما می‌خواهم بگویم امروز خوشحالم که بعد از آقای نعمت‌زاده، مسوولیت برعهده دارم.وی افزود: رشد منفی که نعمت‌زاده در زمان مسوولیتش برعهده گرفت و این شرایط را بهبود بخشید و تراز تجاری در اقتصاد کشور را بالا برد، از اقدامات مناسبی است که باید از ایشان قدردانی شود.
شریعتمداری در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از عدم مسوولیت‌پذیری برخی از شرکت‌های خصولتی در اقتصاد کشور گفت: در صورتی که این شرکت‌های خصولتی به مسوولیت خود عمل نکنند ما را با بحران مواجه می‌کنند بنابراین با آنها برخورد می‌شود و حتی اگر لازم باشد، خودمان وارد شده و مسوولیت‌های اجرایی را برعهده می‌گیریم.
محمدرضا نعمت‌زاده نیز در مراسم تکریمش اظهار کرد: به یاد ندارم که از یک دستگاه و نهاد دولتی کمکی درخواست کرده باشم و جواب رد داده باشند هرچند این مساله دیر و زود اتفاق می‌افتد اما در نهایت عملی می‌شود در عین حال باید بدانیم که در جهان سوم هستیم و شرایط‌مان با جهان اول فرق دارد.
وی ادامه داد: در زمان وزارتم به دادگاه و دیوان محاسبات رفتم و در نهایت آنها نیز آنچه انجام شده بود را تایید کردند.درخواست‌هایی از بخش دولتی داشتم که بی‌جواب ماند.
سایر اخبار این روزنامه
رییس‌جمهور فرانسه: ازنقض عهد آمریکا تا پایبندی ایران به تعهدات جهش بهای طلا با آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ در دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران و با حضور فعالان اجتماعی بررسی شد؛ پرداخت ١١ هزار میلیارد تومان یارانه عضو جدید شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد: جدال لفظی فدراسیون کشتی و وزارت ورزش بالا گرفت؛ ژن خوب و نامه استخدام! تعیین تکلیف میدان‎های مشترک گاز و نفت در دولت دوازدهم؛ افکار عمومی را جدی بگیرید تاکید بر رونق غیر تورمی تنش‌آفرینی پیونگ‌یانگ ادامه دارد؛ جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید صنعت، معدن و تجارت: مسیرهای پیش رو در اصلاح نظام بانکی رییس‌جمهور فرانسه: جهش بهای طلا با آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ عارف رییس فراکسیون امید در اجلاسیه دوم شد درخواست تیلرسون از رییس کمیته روابط خارجی سنا؛ با برجام چه باید کرد با برجام چه باید کرد با برجام چه باید کرد انتقاد وزیر صنعت از واگذاری‌های غیراصولی؛ تقابل ایران - کره جنوبی در مسیر جام جهانی 2018؛ گوش پیونگ یانگ بدهکار نیست صادرات 17 میلیارد دلاری و واردات 19 میلیارد دلاری در 5 ماهه سال 96؛ کاهش 32 درصدی حمل‌و‌نقل زمینی کشور در دو سال اخیر؛ ادامه نصب «کاشی ماندگار» بر سردر خانه هنرمندان؛ مدیر کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا وعده پایان مهر را داد؛ جایزه نمرات خوب آقازاده! از بگم‌بگم تا میگم میگم! آقای روحانی: خصوصی‌سازی در حال احتضار سونامی فساد در اقتصاد ایران محاکمه قاتل آتنا اصلانی به پایان رسید؛ نرخ سود و نعل وارونه مقصران حادثه پلاسکو در گزارش مجلس مشخص شدند؛ گر حکم شود که مست گیرند ابراهیم یزدی، ما و انقلاب نرخ سود و نعل وارونه مصالحه‌جویی؛ تکنیک یا راهبرد مصالحه‌جویی؛ تکنیک یا راهبرد