جایزه نمرات خوب آقازاده!

امیرحسین میراسماعیلی- خوشحالم محبوب من. خوشحالم از اینکه نمایندگانی چنین باوجدان و مردمی را راهی شورا و مجلس کرده‌ایم تا مدافع حقوق ما باشند و عدل و برابری و گلابی و سلفی را در جامعه گسترش دهند. رییس‌جمهوری داریم که می‌گوید نمی‌خواهد ما را به زور به بهشت بفرستد و آزادی کامل را برایمان مهیا خواهد کرد. چه زمانی؟ مهم این است که بالاخره زمانی قولش را عملی خواهد کرد، حالا شاید 200 سال دیگر. ایده‌آل‌تر از این چه می‌خواهیم محبوب من؟ فصل پاییز هم نزدیک است و وقتش رسیده تا بیایی جلوی شومینه بنشینیم فیلم ببینیم و تخمه بخوریم و لذت ببریم از داشتن چنین مقامات هلویی.
مثلا یکی از همین نماینده‌ها که اتفاقا جزو مهم‌ترین‌شان هم هست در دفاع از فرزند غیورش مصاحبه کرده و گفته که ما خبرنگاران «افاضه اضافی» کرده‌ایم و پسرش در دوران کودکی همیشه معدلش 20 بوده و شاگرد اول. سپس نتیجه گرفته که آن کلمه «ژن خوب» هم کاملا به پسرش می‌آید و خانوادگی اسیر جوسازی‌های رسانه‌ای شده‌اند. می‌بینی توروخدا؟ می‌بینی ما رسانه‌ها چقدر بی‌انصافیم و به جای تجلیل از نمرات خوب این آقازاده چقدر تخریب و «افاضه» نابجا می‌کردیم؟ اصلا همین ژن خوب و توانایی ارثی و نمرات بالای او در مدرسه باعث شده که بتواند امتیاز وارد کردن اولین اپراتور خارجی تلفن همراه به ایران را دریافت کند. مگر ما در مدرسه بابت نمرات خوب‌مان جایزه نمی‌گرفتیم؟ این هم جایزه ناقابلی بوده برای حمیدرضاخان. بعد همین‌طوری که سنش بالاتر می‌رفته و نمرات خوب بیشتری را کسب می‌کرده، قاعدتا باید جایزه‌هایش هم بیشتر می‌شد تا دلسرد نشود عسل بابا. مثلا یک دوره‌ای تهیه‌کننده سینما می‌شود، زمانی دیگر مدیرعامل بنیاد امید ایرانیان، بعد بزرگ‌تر می‌شود و به او می‌گویند بیا برو کاندیدای مجلس شو، سپس وقتی دیگر برای خودش مردی می‌شود یک گوشه‌ای از پروسه بستن لیست شورای شهر را هم به او واگذار می‌کنند. اینها کجایش اشکال دارد محبوب‌من؟ نکند دوست داری جایزه نمرات خوب آقازاده‌ای مثل او همانند بچه‌های مردم، خط‌کش و مداد و پاک‌کن باشد؟
در راه که می‌آیی سری به جناب رییس‌جمهور بزن محبوب من. بگو ما عاشق همین وعده‌های شیرین شما شده‌ایم و لازم نیست حتی به یکی از همین وعده‌ها نیز جامه عمل بپوشانی. بگذار همین‌طور لخت بگردند و ما صفا کنیم.
خدمت آن عضو شورای شهر هم برس و از اینکه به قول خودش «عزیزشان کاناداست» و ایشان مجبور شده تا برای حضور در شورای شهر، زجر دوری از پسرش را تحمل کند، تشکر کن و بگو ما شرمنده این همه مجاهدت‌های شما هستیم بانو.
سایر اخبار این روزنامه
رییس‌جمهور فرانسه: ازنقض عهد آمریکا تا پایبندی ایران به تعهدات جهش بهای طلا با آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ در دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران و با حضور فعالان اجتماعی بررسی شد؛ پرداخت ١١ هزار میلیارد تومان یارانه عضو جدید شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد: جدال لفظی فدراسیون کشتی و وزارت ورزش بالا گرفت؛ ژن خوب و نامه استخدام! تعیین تکلیف میدان‎های مشترک گاز و نفت در دولت دوازدهم؛ افکار عمومی را جدی بگیرید تاکید بر رونق غیر تورمی تنش‌آفرینی پیونگ‌یانگ ادامه دارد؛ جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید صنعت، معدن و تجارت: مسیرهای پیش رو در اصلاح نظام بانکی رییس‌جمهور فرانسه: جهش بهای طلا با آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ عارف رییس فراکسیون امید در اجلاسیه دوم شد درخواست تیلرسون از رییس کمیته روابط خارجی سنا؛ با برجام چه باید کرد با برجام چه باید کرد با برجام چه باید کرد انتقاد وزیر صنعت از واگذاری‌های غیراصولی؛ تقابل ایران - کره جنوبی در مسیر جام جهانی 2018؛ گوش پیونگ یانگ بدهکار نیست صادرات 17 میلیارد دلاری و واردات 19 میلیارد دلاری در 5 ماهه سال 96؛ کاهش 32 درصدی حمل‌و‌نقل زمینی کشور در دو سال اخیر؛ ادامه نصب «کاشی ماندگار» بر سردر خانه هنرمندان؛ مدیر کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا وعده پایان مهر را داد؛ جایزه نمرات خوب آقازاده! از بگم‌بگم تا میگم میگم! آقای روحانی: خصوصی‌سازی در حال احتضار سونامی فساد در اقتصاد ایران محاکمه قاتل آتنا اصلانی به پایان رسید؛ نرخ سود و نعل وارونه مقصران حادثه پلاسکو در گزارش مجلس مشخص شدند؛ گر حکم شود که مست گیرند ابراهیم یزدی، ما و انقلاب نرخ سود و نعل وارونه مصالحه‌جویی؛ تکنیک یا راهبرد مصالحه‌جویی؛ تکنیک یا راهبرد