انتقاد وزیر صنعت از واگذاری‌های غیراصولی؛

در اولین اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت بعد از تودیع و معارفه وزرایش واگذاری‌های غیراصولی بنگاه‌های کلان در کشور مورد انتقاد جدی قرار گرفته و در نخستین گام اولتیماتومی دو ماهه به ذوب‌آهن اصفهان داده شده است‌.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین اقدامش بهبود وضعیت بنگاه‌های کلان کشور و نیز تغییر شرایط مالکیتی و مدیریتی آنها را در دستور کار قرار داده و به نظر می‌رسد حل بخش عمده‌ای از بنگاه‌های تولیدی کشور را نیازمند تغییر و تحول اساسی در وضعیت بنگاه‌داری آنها می‌داند‌.
محمد شریعتمداری پس از معارفه‌اش به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت و در حضور برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان صنعتی، معدنی و بازرگانی کشور با خطاب به اسحاق جهانگیری، معاول اول رییس‌جمهور عمده‌ترین مشکل بنگاه‌های کشور را چالش مدیریتی و مالکیتی دانست و تاکید کرد که دولت باید با بخش‌هایی که در ایفای نقش مالکیتی خود کم‌کاری می‌کنند و مسوولیت‌پذیر نیستند، به طور جدی برخورد کند‌.
وی هرچند اضافه کردن بار اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت را سم مهلک تلقی کرد اما با انتقاد از نهادهایی همچون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بنیاد شهید امور ایثارگران عنوان کرد که تحت عنوان خصوصی‌سازی مالکیت بخشی از بنگاه‌های کلان در اختیار این نهادها قرار گرفته و باید در ارتباط با این مساله باید به صورت جدی چاره‌اندیشی شود‌.


مهلت دوماهه ذوب‌آهن
وزیر صنعت، معدن و تجارت بلافاصله به اصفهان سفر کرد و در حاشیه بازدید از خط تولید ذوب‌آهن اعلام کرد به مدت دو ماه به این مجموعه مهلت داده شده تا برنامه اجرایی مناسبی را پیش‌بینی کند‌. برنامه‌ای که در راستای حل مشکلات مجموعه ذوب‌آهن باشد و نیازمند برگزاری جلسات مستمر در این خصوص است‌. به گزارش ایسنا شریعتمداری با انتقاد مجدد از واگذاری‌های غیراصولی بنگاه‌های کلان در کشور تصریح کرد که در دولت یازدهم این مساله متوقف شده و بسیار عجیب است که باید مسایل مربوط به پالایشگاه را از وزیر دفاع و مسایل مربوط به پتروشیمی را از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بپرسیم‌. وزارت رفاهی که با بسیاری از مشکلات درگیر بوده و حل مشکل ذوب‌آهن نیز به این وزارتخانه واگذار شده است‌.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه مالک یا مالکان مجموعه ذوب‌آهن باید مسوولیت خود را در این رابطه بپذیرند و نقش خود را به درستی ایفا کنند، حل مشکل این مجمعه را نیازمند برنامه روشن و زمان‌بندی شده دانست‌. در این رابطه ذوب‌آهن بسته‌ای پیشنهادی را برای حل مشکلات ارائه کرده و بنده به عنوان وزیر صنعت پیشنهاد می‌کنم تا در جلسه‌ای با حضور وزرای سه وزارتخانه صنعت، کار و اقتصاد این مساله مورد بررسی قرار گیرد‌.
سایر اخبار این روزنامه
رییس‌جمهور فرانسه: ازنقض عهد آمریکا تا پایبندی ایران به تعهدات جهش بهای طلا با آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ در دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران و با حضور فعالان اجتماعی بررسی شد؛ پرداخت ١١ هزار میلیارد تومان یارانه عضو جدید شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد: جدال لفظی فدراسیون کشتی و وزارت ورزش بالا گرفت؛ ژن خوب و نامه استخدام! تعیین تکلیف میدان‎های مشترک گاز و نفت در دولت دوازدهم؛ افکار عمومی را جدی بگیرید تاکید بر رونق غیر تورمی تنش‌آفرینی پیونگ‌یانگ ادامه دارد؛ جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید صنعت، معدن و تجارت: مسیرهای پیش رو در اصلاح نظام بانکی رییس‌جمهور فرانسه: جهش بهای طلا با آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ عارف رییس فراکسیون امید در اجلاسیه دوم شد درخواست تیلرسون از رییس کمیته روابط خارجی سنا؛ با برجام چه باید کرد با برجام چه باید کرد با برجام چه باید کرد انتقاد وزیر صنعت از واگذاری‌های غیراصولی؛ تقابل ایران - کره جنوبی در مسیر جام جهانی 2018؛ گوش پیونگ یانگ بدهکار نیست صادرات 17 میلیارد دلاری و واردات 19 میلیارد دلاری در 5 ماهه سال 96؛ کاهش 32 درصدی حمل‌و‌نقل زمینی کشور در دو سال اخیر؛ ادامه نصب «کاشی ماندگار» بر سردر خانه هنرمندان؛ مدیر کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا وعده پایان مهر را داد؛ جایزه نمرات خوب آقازاده! از بگم‌بگم تا میگم میگم! آقای روحانی: خصوصی‌سازی در حال احتضار سونامی فساد در اقتصاد ایران محاکمه قاتل آتنا اصلانی به پایان رسید؛ نرخ سود و نعل وارونه مقصران حادثه پلاسکو در گزارش مجلس مشخص شدند؛ گر حکم شود که مست گیرند ابراهیم یزدی، ما و انقلاب نرخ سود و نعل وارونه مصالحه‌جویی؛ تکنیک یا راهبرد مصالحه‌جویی؛ تکنیک یا راهبرد