عضو انجمن شهر تهران:

رویداد 24- زهرا‌ نژادبهرام عضو شورای شهر تهران می‌گوید: سه‌شنبه آتی قرار است شهردار تهران در صحن علنی شورای شهر حاضر شود و گزارشی از عملکرد شهرداری تهران و عوامل آن در خصوص کنترل بحران ایجاد‌شده در اثر بارش برف و تبعات آن ارائه کند.
پس از گذشت دو روز از بارش نیمه‌سنگین برف در کشور به ویژه در استان تهران با توجه به شرایط خشکسالی اخیرش، هنوز هم خیابان‌ها در انبوهی از برف پوشیده شده‌اند. درختان بسیاری بر اثر شدت حجم و فشار برف‌ها شکسته و بر زمین افتاده‌اند و عبور و مرور مردم را مختل کرده‌اند. شهرداری تهران نیز تاکنون عملکرد نسبتا ضعیفی از خود به جا‌ گذاشته و در امر برفروبی و خدمت‌رسانی به نوعی ناکام بوده است.
در همین باره و تشریح عملکرد شهرداری تهران دیروز زهرا نژاد‌بهرام، عضو شورای پنجم شهر تهران گفت: در سراسر دنیا بارش سنگین برف مشکلاتی را برای مردم آن شهر و مسوولان آن به ارمغان می‌آورد. شهرداری تهران نیز تاکنون تمام‌ عوامل و تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به کار گرفته اما باید اذعان کرد که این تلاش‌ها ناکافی بوده و همین امر موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورده است. قطع شاخه‌های درختان و تبدیل شدن برف‌ها به یخ، عاملی است که نگرانی‌های پیاپی را برای مسوولان شهری ایجاد می‌کند.
وی در رابطه با اطلاع سازمان هواشناسی کشور از وضعیت جوی و بارش برف در چند روز اخیر و عدم آمادگی شهرداری تهران بیان کرد: تا عصر روز شنبه گذشته بارش باران بر استان تهران غالب بود و تمام نیروهای خدمات‌رسانی شهرداری تا این ساعت آماده‌باش بودند اما بارش برف از ساعت 8 شب قوت گرفت و در این زمان نیروهای ناکافی شهرداری قادر به خدمات‌رسانی در تمام‌ سطح شهر نبودند. بسیاری از این نیروها حتی در خیابان‌های فرعی اقدام به برفروبی و شن‌ریزی بر سطح خیابان‌ها جهت تسهیل تردد مردم کردند اما کمبود همین نیروها، دلیل اصلی ناکافی بودن خدمات شهرداری است.
همچنین دبیر دوم شورای شهر پنجم تهران در خصوص اظهارات فراهانی در صحن شورا خاطرنشان کرد: درست است که سالانه 33 میلیارد تومان بودجه مصرفی شهرداری در امر برفروبی است و از طرفی در این سال‌ها کشور با خشکسالی مواجه شده است اما اگر در سالی با بارش برف مواجه نشدیم این هزینه صرف بخش‌های دیگر شهری خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه