آخرین وضعیت افزایش حقوق در سال آینده

آرمان‌امروز: رئيس سازمان اداري و استخدامي اعلام کرد که هنوز ميزان افزايش حقوق کارکنان و بازنشستگان در لايحه بودجه نهايي نشده اما فرمول جديدي براي اين کار پيشنهاد شده و در حال بحث و بررسي است تا بتوانيم بر اساس بهره‌وري دستگاه و نيروي انساني، حقوق‌ها را افزايش دهيم.
ميثم لطيفي درباره آخرين وضعيت افزايش حقوق و تاثير بهره‌وري در اين زمينه در لايحه بودجه 1402 اظهار کرد: پيشنهادي در اين زمينه مطرح شد و بر اين اساس قرار بود دستورالعملي با همکاري سازمان برنامه و بودجه و سازمان ملي بهره وري پيشنهاد داده شود تا با کمک دستگاه‌هاي متولي، اين کار انجام شود.
وي با بيان اينکه رئيس جمهور روي افزايش حقوق و دستمزد بر اساس بهره‌وري تاکيد بسياري دارد، افزود: البته اين دستورالعمل داراي سه بخش بوده و هنوز تصويب نشده است، چرا که در دولت در حال نهايي شدن است. بر اساس اين پيشنهاد قرار است بخشي از افزايش حقوق در سال آينده به صورت درصدي باشد، بخشي از آن به صورت عدد ثابت و بخش ديگر نيز تابع بهره‌وري خواهد بود.
معاون رئيس جمهور ادامه داد: بخشي از ارزيابي بهره‌وري در اين زمينه به بهره وري دستگاه بر مي‌گردد که کليت آن دستگاه را نشان خواهد داد و دوم به بهره وري افراد مربوط مي‌شود و مي توان از ترکيب آن‌ها و بر اساس ارزيابي عملکردشان بخشي از جبران خدمات را موکول به اين مسئله کنيم.