ورود سامانه جدید بارشی از بعدازظهر امروز

آرمان امروز: رئيس مرکز ملي پيش بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه جديد بارشي به کشور در هفته آتي خبر داد.
صادق ضيائيان، درباره شرايط جوي کشور، گفت: بر اساس نقشه‌هاي هواشناسي در روز جمعه 7 بهمن ماه در استان‌هاي کرمان، هرمزگان، برخي نقاط استان‌هاي فارس، سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي، يزد، اصفهان، دامنه‌هاي زاگرس مرکزي، جزاير واقع در خليج فارس، تنگه هرمز و درياي عمان و در روز شنبه 8 بهمن ماه در برخي نقاط استان‌هاي کرمان، سيستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبي و جزاير واقع در تنگه هرمز و درياي عمان بارندگي، رعد و برق، وزش باد شديد موقت و در نقاط سردسير بارش برف پيش بيني مي‌شود.
وي افزود: از بعد از ظهر شنبه هشتم بهمن ماه سامانه بارشي جديدي از سمت مرزهاي واقع در شمال غرب و غرب وارد کشور مي‌شود.
وي با بيان اينکه اين سامانه در روز يکشنبه نهم بهمن ماه در شمال غرب، برخي نقاط غرب و دامنه‌هاي جنوبي البرز مرکزي و دوشنبه و سه شنبه دهم و يازدهم بهمن ماه علاوه بر اين مناطق در برخي نقاط غرب، شمال شرق و استان‌هاي ساحلي خزر سبب بارش برف و باران، رعد و برق و وزش باد شديد موقت مي‌شود. فعاليت سامانه فوق در روز سه شنبه 11 بهمن ماه در نواحي ذکر شده تشديد مي‌شود و در دو روز آينده خليج فارس، تنگه هرمز و درياي عمان مواج مي‌باشد.


رئيس مرکز ملي پيش بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعيت جوي تهران طي دو روز آينده گفت: آسمان تهران در روز جمعه هفتم بهمن ماه قسمتي ابري تا نيمه ابري همراه با غبار محلي با احتمال بارش پراکنده پيش بيني مي‌شود که با حداقل دماي منفي 4 و حداکثر دماي 4 درجه سانتيگراد و در روز شنبه هشت بهمن آسمان تهران صاف تا قسمتي ابري همراه با غبار محلي پيش بيني مي‌شود که بيشترين دما 7 و کمترين دما منفي 2 پيش‌بيني‌مي‌شود.
ضيائيان افزود: اردبيل با حداقل دماي منفي 13 و حداکثر دماي 2درجه سانتيگراد سردترين و بندرعباس با حداکثر دماي 19 و حداقل دماي 14 درجه سانتيگراد گرمترين مرکز استان کشور است.