برآورد هزینه جنگ 16 ساله افغانستان؛

CNN دیروز نوشت: اعلام راهبرد جدید رییس‌جمهور آمریکا در دوشنبه گذشته (30 مردادماه) مبنی بر افزایش نظامیان آمریکایی در افغانستان، راهبردی است که در آن وعده ادامه طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا و افزودن بر میلیاردها دلار هزینه دیگر در این جنگ را می‌دهد.
تارنمای این رسانه تصویری در ادامه نوشت: یکی از برآوردهایی که توسط آنتونی کوردزمن
در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی صورت گرفته، حاکی است که در مجموع 841 میلیارد دلار هزینه این مناقشه (جنگ افغانستان) شده است.
به گزارش ایرنا، کوردزمن پیشتر به عنوان رایزن در وزارت دفاع و خارجه آمریکا و در جریان دو جنگ عراق و افغانستان سابقه کار داشته است. این برآورد همچنین شامل بودجه درخواست سال آتی دونالد ترامپ نیز هست.


بنا بر این گزارش، این دو تریلیون دلار شامل هزینه‌های آتی وزارت امور کهنه سربازان مرتبط با جنگ
افغانستان نمی‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز کار پنجمین شورای شهر تهران؛ برآورد هزینه جنگ 16 ساله افغانستان؛ آغاز کار پنجمین شورای شهر تهران؛ برآورد هزینه جنگ 16 ساله افغانستان؛ آغاز کار پنجمین شورای شهر تهران؛ برآورد هزینه جنگ 16 ساله افغانستان؛ آماده پیگیری خواسته کروبی رییس شورای شهر تهران تاکید کرد؛ ترامپ از پایبندی ایران به برجام عصبانی است جنجال «روسیه گیت» ادامه دارد لزوم کاهش وابستگی اقتصاد کشور به درآمد‌های نفتی؛ بررسی طرحی که قرار بود فقر را از میان بردارد؛ اولین وعده ربیعی به رسانه‌ها محقق نشد؛ مزون‌های غیر‌رسمی در تهران رو به افزایش است؛ تعویض اموال بابک زنجانی با دوک نخ‌ریسی! بازگشت اعتماد جهانی به نظام بانکی ایران بررسی کارشناسان نسبت به تحقق وعده‌های تجاری دولت؛ «جهان صنعت» وضعیت صنعت کاغذ در ایران و جهان را بررسی می‌کند؛ ادعای بزرگ یا اصلاح راهبردی فصل تازه دیپلماسی اقتصادی زهرا احمدی پور در بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی عنوان کرد؛ روحانی و آینده اصلاح‌طلبی تحول در روابط ایران و قطر بررسی چارچوب سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران؛ روز کارمند و بلوغ اداری زن میانسال آمریکایی برنده بلیت بخت‌آزمایی ۷۵۹ میلیون دلاری شد