تعویض اموال بابک زنجانی با دوک نخ‌ریسی!

هومن جعفری- جناب آقای زنگنه اعلام فرموده‌اند که بدهی‌های بابک زنجانی چهار هزار میلیارد است و اموال او هم روی دست‌مان مانده و کسی نمی‌خرد! بنده برای رفع مشکل آقای زنگنه چند پیشنهاد تقدیم می‌کنم ببینم نظر استاد چیست‌.
1- چهار هزار میلیارد بدهی دارد‌. سه هزار میلیاردش را از خاوری بگیریم‌، یک هزار میلیاردش را هم قسط‌بندی کنیم بیاید بیرون با تاکسی کار کند سر ماه دفترچه قسط را ببرد بانک قسط دولت را بدهد‌. بهتر از این است که در زندان به خرج دولت بخورد و چاق شود! یکدفعه دیدید شانس آورد و راننده رییس کلی‌، مدیر کلی شد دوباره روزی 17 میلیون دخلش را پر کرد!
2- از اموال بابک زنجانی خوب‌هایش برای خریداران نقدی‌، بدش برای بنده به صورت قسطی! اگر ملکی‌، مرکز خریدی‌، هواپیمایی چیزی دارد که روی دست‌تان مانده‌، از دم قسط بدهید خودم برمی‌دارم‌. ما مگر مرده باشیم که آقای زنگنه وزیر نفت محبوب غصه بخورد و دلش باد کند که چرا کسی اموال زنجانی را نمی‌خرد؟ فکر کنید ما همان پیرزنه‌ایم با دوک نخ‌ریسی آمده‌ایم یوسف را بخریم!
3- همان پیشنهاد اول‌مان خوب بود‌. ایشان را بگذارید راننده وزیر اقتصاد‌. هم تجربیات اقتصادی‌اش از وزیر بیشتر است و کار یادش می‌دهد‌، هم اینکه خرد خرد از طریق معاملات مختلف یک مایه‌ای جور می‌کند طی 137 سال آینده بدهی‌هایش به دولت را صاف می‌کند‌.


4- بخشی از اموال بابک زنجانی را صرف بازپرداخت بدهی‌های باشگاه نفت کنید‌. برایتان که پول نمی‌شود‌. حداقل یکی از این خانه مانه‌ها را بدهید این طلبکاران باشگاه نفت بفروشند طلب‌شان در بیاید‌. خدا را خوش نمی‌آید هر روز یک لنگه پا بیایند دم دفتر آقای وزیر طلبکار بازی در بیاورند!
5- یک ایده دیگر هم هست‌. از این به بعد توتال موتال و شل مل و این شرکت‌های درپیت نفتی که آمدند با ایران قرارداد ببندند وادارشان کنید هر کدام یکی از این اموال زنجانی را بخرند! اینطوری دو سه ساله کل مایه‌ها برمی گردد‌. طبق تجربیات بنده این شرکت‌های خارجی هم به زمین نیاز دارند، هم به مرکز خرید و هم به هتل نیمه‌کاره در قشم.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز کار پنجمین شورای شهر تهران؛ برآورد هزینه جنگ 16 ساله افغانستان؛ آغاز کار پنجمین شورای شهر تهران؛ برآورد هزینه جنگ 16 ساله افغانستان؛ آغاز کار پنجمین شورای شهر تهران؛ برآورد هزینه جنگ 16 ساله افغانستان؛ آماده پیگیری خواسته کروبی رییس شورای شهر تهران تاکید کرد؛ ترامپ از پایبندی ایران به برجام عصبانی است جنجال «روسیه گیت» ادامه دارد لزوم کاهش وابستگی اقتصاد کشور به درآمد‌های نفتی؛ بررسی طرحی که قرار بود فقر را از میان بردارد؛ اولین وعده ربیعی به رسانه‌ها محقق نشد؛ مزون‌های غیر‌رسمی در تهران رو به افزایش است؛ تعویض اموال بابک زنجانی با دوک نخ‌ریسی! بازگشت اعتماد جهانی به نظام بانکی ایران بررسی کارشناسان نسبت به تحقق وعده‌های تجاری دولت؛ «جهان صنعت» وضعیت صنعت کاغذ در ایران و جهان را بررسی می‌کند؛ ادعای بزرگ یا اصلاح راهبردی فصل تازه دیپلماسی اقتصادی زهرا احمدی پور در بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی عنوان کرد؛ روحانی و آینده اصلاح‌طلبی تحول در روابط ایران و قطر بررسی چارچوب سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران؛ روز کارمند و بلوغ اداری زن میانسال آمریکایی برنده بلیت بخت‌آزمایی ۷۵۹ میلیون دلاری شد