خطایی مانند خطای مسعود بارزانی نباید تکرار شود

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پذیرفتنی نیست، رژیم صهیونیستی هروقت بخواهد از طریق هوایی و زمینی به خاک و آسمان سوریه تجاوز کند. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در جریان سفر به سوریه در نشست خبری مشترک با ژنرال علی ایوب، رییس ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه، طی سخنانی اظهار داشت: پذیرفتنی نیست، رژیم صهیونیستی هروقت بخواهد از طریق هوایی و زمینی به خاک و آسمان سوریه تجاوز کند. وی افزود: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌هایی که خود با آن روبه‌رو هستند در جنگ با تروریسم در کنار ملت و دولت سوریه ایستاده‌اند. سرلشکر باقری تاکید کرد: برادری و همکاری ملت‌های ایران و سوریه نزدیک به 40 سال است که ادامه دارد و من در سوریه هستم تا اعلام کنم در مبارزه با تروریسم کنار هم هستیم. رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه را یک اصل می‌داند. معتقدیم هر کشوری که بخواهد در کشوری دیگر عملیات نظامی انجام دهد باید با احترام به تمامیت ارضی آن کشور و با دعوت از دولت آن کشور این کار را انجام دهد. وی ادامه داد: حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه ایجاب می‌کند هرگروه و اقلیتی اگر خواسته‌ای داشته باشد آن را از طریق قانونی و گفت‌وگو با دولت‌های خود به دست آورد. باقری تاکید کرد: امیدواریم دیگر شاهد خطایی مانند خطای مسعود بارزانی، رییس حزب دموکرات کردستان عراق‌ در شمال عراق نباشیم. هم‌اکنون با تصمیم پارلمان و اقدام به موقع نیروهای مسلح عراق کنترل اوضاع به دولت عراق بازگشته است. رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در این دیدار با ژنرال ایوب مروری بر همکاری‌های گذشته داشتیم و تقویت همکاری‌ها در آینده را بررسی کردیم. سرلشکر باقری در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر خطرهایی که سوریه را تهدید می‌کند در کنار دولت و ملت سوریه بوده‌اند و در آینده هم خواهند بود.
رییس ستاد مشترک ارتش سوریه نیز در این دیدار با تشکر از حمایت دولت و ملت ایران در جنگ با تروریسم در سوریه گفت: مستشاران و نخبگان جبهه مقاومت نقش بسیار مهمی در مبارزه با تروریسم داشتند اطمینان داریم جبهه مقاومت در آینده توانمندتر و قدرتمندتر از قبل با انواع توطئه‌ها مقابله خواهد کرد.
علی عبدالله ایوب خاطر‌نشان کرد، واشنگتن تلاش می‌کند سرعت پیشروی‌های ارتش سوریه و جبهه مقاومت در مبارزه با تروریسم را کاهش دهد و در این راه از گروه‌های تروریستی مانند داعش و... یا شبه‌نظامیان مزدور و وابسته به خود استفاده می‌کند. رییس ستاد مشترک ارتش سوریه در پایان این دیدار افزود: تروریسم در سوریه رو به نابودی است و به زودی ارتش سوریه در سراسر کشور جشن پیروزی خواهد گرفت.