یک توئیت عجیب

گویی قرار نیست داستان احمدی‌نژاد به این زودی‌ها تمام شود. کمتر روزی است که خبری از او و افراد نزدیک به او در رسانه‌ها منتشر نشود. شاید هم خودش چنین می‌خواهد. می‌خواهد که هماره در رسانه‌ها حضور داشته باشد. شاید سیاست‌مداری چون او، با آن پرونده‌های عجیب‌وغریب، می‌داند که اگر نام نیکی از او بر سر زبان‌ها نیست، حداقل چیزی از او بر سر زبان‌ها باشد؛ که همانا سکوت، مرگ سیاسیِ مردی چون اوست.
از همین روست که هر روز، خبری تولید می‌کند؛ جنجالی به پا می‌کند و خوب می‌داند چگونه رسانه‌ها را تسخیر کند. در دوران ریاست‌جمهوری‌اش هم چنین می‌کرد. لذتش این بود که با رسانه‌ای خارجی مصاحبه کند یا در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند و جنجالی بسازد.
حالا در بیش از چهار سالی که احمدی‌نژاد ردای ریاست‌جمهوری را واگذارده است، خودش یا نزدیکانش با حرکات و مواضعشان، هر از چندگاهی فضای رسانه‌های داخلی را تسخیر می‌کنند. چه آن زمانی که احمدی‌نژاد در مخالفت با یک توصیه، نامزد ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم شد و رد صلاحیت شد؛ چه آن زمانی که حمید بقایی با زنبیل قرمز به همراه علی‌اکبر جوانفکر در محوطه دادگاه حاضر شد تا پیامی به قوه قضائیه بدهد.
حالا علی جنتی شفاف‌تر از دیگران از تداوم «مخالفت احمدی‌نژاد با نظام» گفته است او اولین شخصیت سیاسی با این وزن است که علنا و رسما از مخالفت احمدی‌نژاد با نظام حرف می‌زند و می‌دانیم این اصطلاح بار سیاسی و حقوقی سنگینی دارد.


جنتی روز گذشته در توئیتی نوشت:«آقای احمدی‌نژاد در ادامه مخالفت خود با نظام، در تلاش است با استفاده ابزاری از اعتراضات مردمی، بر موج نارضایتی سپرده‌گذاران موسسات اعتباری سوار شود.»
سوالی که در اینجا مطرح است، این‌که فردی که به اذعان آقای جنتی، حرکات و مواضعش بوی مخالفت با نظام می‌دهد، چگونه عضو مجمع تشخیص مصلحت همان نظام است؟
سایر اخبار این روزنامه
در ادامه واکنش‌ها به معرفی وزیر پیشنهادی علوم از سوی دولت باید بپرسیم چرا دانشگاه‌ها بنگاه‌ اقتصادی شده‌اند ولاغیر؟! میزگرد تحلیلی کارشناسان درباره اهمیت احیای علمی و عملی زنگ انشا، املا و تغییر محتوای دروس فارسی رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست‌وزیر عراق: مراقب مکر آمریکایی‌ها باشید و هرگز به آن‌ها اعتماد نکنید تصویب قطعنامه علیه برنامه موشکی ایران از سوی کنگره آمریکا سپنتا نیکنام؛ چاره کار، شرع یا مصلحت؟ چرا اصول‌گراهای تند و تیز از سپنتا حمایت کرده‌اند؟ ‌استقلال باخت و پرسپولیس برد، اما سرمربی ها چه گفتند؟ جادوگری و جوسازی آموزش و پرورش درست بشو هست یا نیست؟ یک‌پنجم فروش حراج کریستیز برای هنر ایران 10 اثر ایرانی یک میلیون پوند چکش خورد علی‌اشرف درویشیان با آزار جنسی کودکان در مدرسه، چگونه برخورد کنیم؟ زنجیره انسانی برای نجات خلیج گرگان ریزگردها به شمال می‌آیند؟ به مناسبت 7 آبان کوروش؛ بهانه است یا اندوخته؟ دانشجویان خواستار الغای سریع و بی‌قید و شرط طرح کارورزی شدند می‌خواهند نیروی کار به گرفتن حقوق 350 هزارتومانی عادت کند مصباحی مقدم :مواضع روحانی به رهبری نزدیک‌تر شده است واکنش‌ها به محرومیت عضو زرتشتی شورای شهر یزد همچنان ادامه دارد؛ آیا تصمیم شورای نگهبان قانونی است؟ ولی‌الله شجاع‌پوریان نادیده گرفتن مصلحت یک توئیت عجیب یک دانش‌آموز، همکلاسی‌اش را هدف تیراندازی قرار داد اینجا تگزاس نیست تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران درباره خلع سلاح هسته‌ای آمانو وارد تهران شد